Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

goeiedag mensen.

ik was gisteren bij de buurman  en hij had een upc kastje staan.

daar had hij dus een blues kanaal opstaan van de radio.

nou ben ik daar even mee gaan kijken qua freqs enz. maar dat is niet te achterhalen.

weten 1 van jullie mischien een leuk blues kanaal ergens?

bvd.

Geplaatst:

Je kunt je buurman toch gewoon vragen? Dat is veel handiger dan ons te laten raden wat ie heeft staan.

In ieder geval is er een basis pakket van UPC en extra pakketten (dus eventueel ook met iTV = interactief via internet)

Non-stop blues vindt je meestal enkel op IPTV / iTV en daar moet de receiver dan ook voor geschikt zijn.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Weleens van ""Shoutcast"" gehoord ? Honderden ""Bluesradio-zenders""

Hier was ik bij mijn vorige ontvanger erg van gecharmeerd. Helaas zit dit niet bij de VU+ Solo2. Maar wel WebradioFS en dat is een redelijk goed alternatief.

Geplaatst:

goeiedag mensen.

nou ben ik daar even mee gaan kijken qua freqs enz. maar dat is niet te achterhalen.

bvd.

De bewuste blues zender is alleen te beluisteren met het Starter- of Royaalpakket bij UPC.

http://www.upc.nl/televisie/tv-zenders/radio-zenders/

Met een beetje zoeken kwam ik op de Tsjechische/Slowaakse Freesat, daar staat die zender ook.

Lijkt op de zenders die op Astra 3B zitten maar kon (ook met Google translate) niet vinden waar je dat pakket kan ontvangen. Ik ben bang dat ondanks dat de naam wat anders doet vermoeden dit niet via de satelliet is.

Op Intelsat 11 (43.0°W) kwam ik op C-band een FTA radiozender tegen die 'Blues' heet.

Daarnaast zit er één in het Digitürk pakket op Eutelsat 7A (7.0°E) en één in het UPC Direct pakket op Thor 6 (0.8°W)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst: (aangepast)

goeiedag mensen.

bvd.

Koop een goede internetradio en je krijgt automatisch toegang tot een schat aan (blues)zenders.

Zenders die helemaal niet op Shoutcast zitten.

Ik heb de zenders van Frontier Silicon met heel veel Amerikaanse lokale radiozenders per staat en per genre.

Maar je kunt ook gewoon zoeken op internet en uitproberen of je vanuit een Nederlands IP adres toegang hebt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

he ho,

als er al een dvb-s2 dvb-c receiver staat <> kun je meestal meer < ergo> hoeft niets nieuws te kopen

als je spotify hebt hoef je ook niets extra's

wat el bobo bedoelde met dat UPC kastje van de buurman weet ik niet

maar el bobo stelde geen apparatuur in het vooruitzicht, hij vraagt enkel naar radio zenders op UPC kastje

is het dat modem

is het een mediabox

is het een interactieve mediabox

er zijn veel wegen naar Rome

blues muziek hoor je dus ook via verschillende apparatuur

shoutcast is een gesloten applicatie geworden wegens alle auteursrechten en licentie problemen

WebradioFs voor je enigma2 receivers is een goed alternatief maar die staat ook op de schreef (wegens het streamen van onbekende bron)

Enkel bekende bronnen waar met de rechten van de auteurs juist worden behandeld zullen overblijven... (dus onderdeel van betaalTV / Radio )

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

he ho,

als er al een dvb-s2 dvb-c receiver staat <> kun je meestal meer < ergo> hoeft niets nieuws te kopen

Hij hoeft ook niks, maar de vraag van el bobo bij #1 is zo algemeen gesteld, dat hij in ieder geval zoveel antwoorden heeft gekregen dat hij nu in de keus kan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Het is ook niet duidelijk wat el bobo zelf aan mogelijkheden en apparatuur heeft.

Op Enigma2 kan je zelf internetradiostations aan je settingslijst toevoegen.

Alles bij elkaar in één of meerder boeketten vind ik makkelijker dan aparte plugins of zelfs weer aparte ontvangers en al helemaal niet via de PC die ik dan steeds weer moet aansluiten op de versterker.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen