Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik tracht een D dlash backup te maken maar telkens mislukt het .

Ik krijg wel een afsluiting en een plaats naam en tijd na minder dan 1 minuut  maar als ik in DCC backup kijk is de grote "0".

Terwijl vorige backups 60.000 kb  waren

Wat kan ik verder doen dan groene toets en starten met OK ?

grts

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Gast Mimisiku
Geplaatst:

DFlash bevat een timebomb. Je moet dus steeds een nieuwe versie gebruiken. Ik speel dat spelletje dus niet mee. Gewoon niet gebruiken. Waardeloos programma.

Gewoon je laatste image als .nfi bewaren op een PC

De plugins als .ipk downloaden en bewaren op een PC

Geplaatst: (aangepast)

Ik krijg het inderdaad niet meer voor mekaar een backup te maken met dflash.

Hoe doe je dat precies ? Ik neem aan langs DCC zoals een settingslijst maar verder?

Alvast dank

grts

aangepast door pirrewit

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Stel je gebruikt OpenPli 4.0.

Deze kun je gewoon downloaden van de OpenPli website. Deze wordt aangeboden als .zip bestand. Als je hem uitpakt op je PC dan wordt het een .nfi bestand. Je maakt een map op je PC (laten we zeggen DM8000HD). In die map plaats je het .nfi bestand. De Plugins die je gebruikt kun je ook het web vinden. Hebben namen als Enigma2-blablablabla-Mipsel. Die download je ook en plaats je in dezelfde map. Je actuele zenderlijst kun je met DreamSet keurig bewaren en terugzetten...

Als je box helemaal in de soep loopt start je hem in *STOP* modus. Je opent op je PC de webinterface van de Dreambox en kiest daar voor Flashen. Je kiest het OpenPli bestand wat je hebt bewaard en klaar. Je stelt de badisfuncties van je box in en installeert via de lokale extensies weer al je plugins. Met DreamSet zet je je kanaallijst weer terug.. Box herstarten en klaar....

Geplaatst:

Klaar en duidelijke uitleg.

Ik gebruik enkel de plugins die mee met de nfi komen dus spaart mij enig zoekwerk.

Dus verder gewoon flashen zoals altijd of de meest actuele nfi nemen.

Bedankt

grts

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Je zal wis en zeker ook een softcam hebben, anders doet je kaartje het niet..

Geplaatst:

Op het openpli forum heeft iemand een tip met een eenvoudige maar perfecte oplossing geboden.

Ga op een stream kanaal staan en schakel de DB volledig uit dus ook aan de achterkant.

Dan heropstarten ,uiteraard met de aan uit knop vanachter, en dan kom je weer in het streamkanaal maar metdatum 01-01-1970.

Dan gewoon zoals altijd backuppen met dflash.

Werkt perfect maar file heet dan wel OE-exp-dm8000hd-1970-01-01-01-01.nfi

Als je dat wil kun je dan de datum aanpassen.

Timebom is dan van de baan.

grts

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Is een oplossing, alhoewel niet mooi.. Daarna de naam wijzigen in je echte datum

Geplaatst:

DFlash bevat een timebomb. Je moet dus steeds een nieuwe versie gebruiken. Ik speel dat spelletje dus niet mee. Gewoon niet gebruiken. Waardeloos programma.

Hoe bedoel je een timebomb? Dat hij de box onbruikbaar maakt na x dagen/weken/maanden? Of dat DFlash niet goed compatible is met nieuwe images waardoor het telkens niet werkt..

Dat laatste heb ik inderdaad ook wel gemerkt....blijft altijd een beetje gedoe. 

Uiteindelijk gebruik ik nu ook maar gewoon de autobackup functie in OpenPLi, en voor de zekerheid nog even genoteerd welke plug-ins ik geïnstalleerd heb. (Bijna) net zo makkelijk en werkt altijd  ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...