Ga naar inhoud


Fastscan in VTI nu ook via Astra3 - 23.5 mogelijk


Jürgen

Aanbevolen berichten

Sinds mei kun je op de CD gecertificeerde ontvangers de Fastscan ook via de Astra3 (23.5) binnenhalen dus de noodzaak om de schotel naast op de Astra3 ook nog op de Astra1 af te moeten stellen is om die reden daarmee verdwenen.

 

Zit deze optie nu ook al ingebakken in de Images zoals o.a. VTI of OpenPLI?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt, goed om te horen dat het functioneert.

 

Ja, ik zocht op Fastscan en Astra3 en dan verwacht ik niet dat ik het in het onderwerp 'VTI of Openpli' moet vinden.

 

N.B.

Ik zie overigens nu pas dat het in de opgegeven link totaal niet gaat over Fastscan of een antwoord op mijn hier gestelde vraag.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch ook nog even de reden van deze vraag vermelden.

 

Als ik straks weer naar Spanje ga om te overwinteren kom ik op de camping weer veel Nederlanders tegen die aan mij vragen of zij de Single LNB alleen op Astra3 uit kunnen richten want zij hebben immers een HD abonnement en kijken niet meer naar van Astra1 afkomstige SD kanalen.

Tot nu toe heb ik deze vraag steeds negatief moeten beantwoorden.

 

De meeste van hen hebben weinig kennis van hun Linux ontvangers, als zij maar beeld hebben.

Dan is na een door CD uitgevoerde zenderwijziging voor hen de beste optie om dit door Fastscan te corrigeren.

 

Voor mijzelf is de ontvangst van alleen Astra3 nog geen optie omdat ik dan toch een aantal voor mij cruciale kanalen op Astra1 mis zoals o.a. BVN en de Duitse HD en Radio kanalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, de meeste overwinteraars willen tegenwoordig alleen nog maar één LNB plaatsen en daarmee hun HD en Regionalen op Astra3 ontvangen en de rest interesseert hen geen moer.

De meeste klachten waar ik meestal mee wordt geconfronteerd is het gerommel met een DUO LNB met het argument dat men helemaal geen Astra1 nodig heeft en dat zal na 1 augustus alleen nog maar toenemen als de gratis doorgifte van de NPO op Astra1 komt te vervallen.

 

Dus het 'schuwkleppen effect' is voor hen niet van toepassing :P

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is heel simpel, omdat zij die al in hun bezit hebben en de reden waarom men daarvoor gekozen heeft gaat mij dan achteraf natuurlijk niets meer aan.

 

Ook al zou men mij om advies vragen zelf dan zou ik nog steeds een Linux ontvanger adviseren omdat de CD gecertificeerde ontvangers op een paar uitzonderingen na gewoon troep is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik reageer nu voor het eerst, maar ik moet Jurgen gelijk geven. Ik ga al 15 jaar naar Zuid Spanje overwinteren, en heb mij jarenlang geërgerd en beholpen met can dig goedgekeurde receivers. Na wat na zoeken op dit forum heb ik nu al 1.5 jaar een Vu solo plus, geen storende meldingen meer zoals uw abbo is niet geldig enzovoort. De Linux receiver is mij zo goed bevallen dat ik dit voorjaar er nog 2 gekocht heb, en wel de Octagon SF8. Een voor de slaapkamer en een voor mijn zoon die in Polen woont. Ook van deze 2 Linux receivers zijn geen klachten bekend. En dat alles via informatie vanuit dit forum!! Alsnog mijn dank!  Ps  Jurgen ik verblijf op camping La Manga, u bekend?

aangepast door fritsspits4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...