Ga naar inhoud


Sharp stopt mogelijk met verkoop in Europa


Sprietje

Aanbevolen berichten

Sharp wil volgens nog onbevestigde berichten de Europese consumentenmarkt verlaten. Het is met enkele televisiefabrikanten in gesprek over de overname van de televisietak. Dat meldt persbureau Reuters.

Sharp gebruikt bij haar televisies onder meer de Quattron-beeldtechniek waarbij door gebruik van een vierde basiskleur waardoor volgens de fabrikant een betere beeldkwaliteit waarneembaar is. Sharp is met enkele televisiefabrikanten in gesprek om haar Europese activiteiten over te nemen. Het Taiwanese TPV en het Turkse Vestel lijken de belangrijkste gesprekspartners te zijn. Naast televisie verkoopt Sharp in Nederland ook kantoorartikelen, luchtverversers, huishoudelijke- en geluidsapparatuur. Een sterker wordende concurrentie op de Europese consumentenmarkt lijkt de reden waarom het Zuid-Koreaanse bedrijf met de verkoop in Europa wil stoppen.

Bron Totaal TV, zie: http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16710/sharp-stopt-mogelijk-met-verkoop-in-europa.html

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

´Sharp wil stoppen met tv´s in Europa´
Bron:  Telegraaf |Digitaal
4 juli 2014, 09:39
Het Japanse elektronicaconcern Sharp overweegt te stoppen met de productie en verkoop van televisies en witgoed in Europa. Dat meldden Japanse media vrijdag op gezag van bronnen bij het bedrijf.

 

Nieuws van afgelopen vrijdag.?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi klote want ik wil graag zo'n 60" 120hz toestel.

Hier niet te koop maar buiten de EU al zowat een half jaar.

 

Hun tv's zijn ook beter dan de concurrentie mbt de reflectie.

 

Vind het wel jammer, veel van hun producten spraken me toch wel aan.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en stel dat het toestel over enkele weken wel te koop zou zijn, dan durf je het waarschijnlijk nog niet te kopen want je weet niet hoe het met de garantie gaat lopen als Sharp helemaal niet meer in Europa zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en stel dat het toestel over enkele weken wel te koop zou zijn, dan durf je het waarschijnlijk nog niet te kopen want je weet niet hoe het met de garantie gaat lopen als Sharp helemaal niet meer in Europa zit.

 

Ik denk dat ze dat wel gaan regelen. Vaak wordt garantie uitbesteed. Panasonic doet dat ook.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Taiwanese TPV heeft eerder al de  Europese TV activiteiten van Philips overgenomen.

En nu gebeurd min of meer hetzelfde met het Japanse Sharp in Europa.

Garantie afwikkeling zal geen probleem zijn, bij de Philips tv's niet en in de toekomst bij de Sharp tv's ook niet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Sharp LED TV..en vind het beeld en geluid waardeloos. Ik weet even het typenummer niet..ik heb hem aan mijn dochter cadeau gegeven. De kleuren zijn veel te fel. Als je bij een voetbalwedstrijd het kleurkontast zo insteld dat het gras natuurgetrouw groen is, dan zijn de kleuren van de shirts van de spelers veel te fel. Doe je het andersom, dus de kleurintensiteit van de shirts aangenaam en niet overdreven fel instellen dan is het gras bijna zwart-wit.

Hoe ik er ook mee aan het hannesen ben, ik krijg het beeld niet mooi. En reken maar dat ik weet hoe ik een TV calibreer.

Sluit je een versterker met speakers aan voor beter geluid (want dat is zo kloten) via de hoofdtelefoon-aansluiting dan gaan de ingebouwde speakers niet uit.

Het menu is absoluut waardeloos en de afstandsbediening is helemaal onmogelijk.

In het VHS video tijdperk kocht ik een video kamera van Sharp. Vanwege het goede objectief. Ook hier was het geluid zeer slecht. Accu´s waarom om de haveklap kapot en duur...en na 4 jaar gebruik was het einde verhaal. Het geluid viel helemaal uit. Ik heb hem met plezier in de vuilnisbak gegooid want ik was het ding helemaal zat.

 

Dus van Sharp hoef ik niks meer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mooi is dat, heb je een hekel aan je dochter dat je haar een Tv geeft die je zelf afgekeurd hebt.

Waar heeft dat kind dit aan verdiend. ;)

Een gegeven paard in de bek kijken?

Mijn dochter vind het beeld prachtig en is niet zo kritisch als ik. :grin: :grin:

 

Ik had dat ding in een snelle actie in Amsterdam tijdens de IBC gekocht. Ik had hem alleen maar nodig om wat te demonstreren. Daarna had ik er geen gebruik meer voor. Dus hup...weg ermee....naar dochterlief.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, welk geluid van een platte TV is wel goed? Dat kan toch ook niet als er maar ruimte is voor speakers van een paar centimeter groot? Extra speakers aansluiten of beter nog een extra versterkerset is altijd aan te bevelen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, welk geluid van een platte TV is wel goed? Dat kan toch ook niet als er maar ruimte is voor speakers van een paar centimeter groot?

Bang & Olufsen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oude heer heeft het topmodel van Sharp van de in nl verkrijgbare 80" en die heeft voor een platte tv een ronduit subliem geluid, beter dan dat mag en kun je niet verwachten.

Ik heb een 32" in de slaapkamer staan van een kleine 4 jaar oude sharp (destijds toch dik 700 euro) en daarvan is het geluid ronduit bagger (maar het beeld toch vrij goed en de top als het op energieverbruik aankwam en nog steeds heel goed wat dat betreft) maar de tv's uit hun huidige topsegment zijn verbazend goed wat geluid betreft.

 

Kleur is een kwestie van smaak ja, doe mij ook maar natuurlijke kleuren, ik zou zo 123 niet weten hoe goed of slecht de topmodellen zijn voor zover het op calibratie mogelijkheden aankomt.

De serie die nu nog niet in nl verkrijgbaar is heeft wel als eerste Sharp serie een app voor bijv. netflix.

Zijn ze toch behoorlijk laat mee.

 

Anyway, ik heb de tv bij mijn ouders het beeld niet gecalibreerd, blijkbaar vinden ze het beeld mooier dan hun vorige ( 2 maatjes kleiner uit dezelfde serie) waarbij ik dat wel had gedaan.

Ik heb daar nu alleen maar die zogenaamde beeldverbeteraars uitgezet.

 

Maar hoe dan ook, de ene Sharp is de andere niet, ieder merk heeft wel zo zijn dingen voor en tegens.

Hun combi magnetrons behoorden ooit ook in de consumentenmarkt tot de absolute top, daar is tegenwoordig ook geen sprake meer van.

En flipsen fanaten met hun liefde voor disco tv's?

Zit doorgaans nog een middelmatig Sharp paneel in ook.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...