satede Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Mijn vader heeft een technisat multytenne hangen op het balkon van zijn appartement. Er mag geen grotere schotel worden geplaatst. Nu is denk ik de kop van astra3 (23,5) niet goed meer want ik krijg bijna geen signaal meer. Hoe kan ik uit deze schotel het meeste signaal halen ? ik las dat er ook lnb-houders zijn voor deze schotel. als ik hier dan een duo lnb inzet krijg ik dan meer signaal of werkt dat niet ? The birdman has left the building
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 (aangepast) Nee, een duo-lnb is gemaakt voor een 60cm schotel en past dus niet goed op een schotel van 45cm.In welke plaats staat die Multytenne?Ontvang je de Hotbird en de Astra 28,2 wel goed? Ik vraag dat omdat het vanaf een balkon niet altijd meevalt om de vier satellieten goed te ontvangen wegens muren en balkonhek e.d. Je moet al een beetje geluk hebben om voor al die vier de satellieten vrij zicht te hebben. Plaats anders ook eens een foto van de schotel met het balkon. 8 juli 2014 aangepast door Sprietje
satencom Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Heeft hij 1 met 4 lnb's of met 2 lnb's ,lees dit ook even door het lijkt er op, dat een alps singel lnb er in past, als er 1 stuk is Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Voordat je de kop van de Multytenne open gaat maken, zou ik eerst maar eens kijken of de schotel wel optimaal staat uitgericht.Als de verdenking er is dat de kop van de Astra 23,5 niet meer in orde is, kun je het beste eerst de lnb in de kop even wisselen met een andere, bijv. de Astra 28,2 of Hotbird. Blijkt dat de kop inderdaad niet goed meer is, dan kun je die zo los kopen, zie bijlage. Helaas alleen in de uitvoering met één aansluiting maar misschien heb je ook maar een Multytenne met één aansluiting.
satede Geplaatst: 8 juli 2014 Auteur Geplaatst: 8 juli 2014 hij heeft er 1 met vier lnb's , het heeft altijd redelijk gewerkt tot de laatste 2 weken. Hij woont in ede vlabij Arnhem The birdman has left the building
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Ja satede, een Multytenne heeft altijd 4 lnb's anders is het geen Multytenne maar een Triplesat of een Duosat. Maar een Multytenne is verkrijgbaar met één of twee aansluitingen. Het verschil is dus dat de lnb's ook één of twee aansluitingen hebben.
satede Geplaatst: 8 juli 2014 Auteur Geplaatst: 8 juli 2014 maar krijg je meer signaal met een duosat dan met een multytenne ? The birdman has left the building
Sprietje Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Nee, met een Duosat ontvang je alleen de Astra 19,2 en 23,5. Met de Triplesat de Astra 19,2, de 23,5 en 28,2 en met de Multytenne de Hotbird 13 en de Astra 19,2, 23,5 en 28,2.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 juli 2014 Moderator Geplaatst: 8 juli 2014 De diseqc schakelaar kan ook nog een probleem hebben. Staat er geen water in? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Erwinnaar Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Beste Sprietje, Wat is de schuinstand voor een Multytenne in Kijenborg (Achterhoek) nabij Hengelo Gld.? Ik moet een Multytenne installeren en ga er vanuit dat de mast ook exact waterpas kan staan. Hoe korter de coax hoe beter? Hoe beter de f connector hoe beter? In Duitsland adviseert men 19.2 als referentie. Is dat de gulden middenweg om de Astra 2 en Hotbird goed te pakken of lever je daar signaal in indien je Astra 3 als optimaal uitrichtpunt gebruikt? Is er iets bekend wat betreft de koppen van de Multytenne? Ik mag toch aannemen dat men de laatste modellen heeft uitgericht met betere lnb's dan de eerste generatie (waar Das Original onder Technisat staat). Zou het niet zo zijn dat wanneer je inverto's in de kop zou inbouwen dat het signaal beter is? Hoop vragen weer...wie het weet mag het zeggen.
Sprietje Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Daar staat die optimaal als die 2,5 graden schuin staat. Tja, hoe verder naar het oosten die schotel staat, des te minder hoef je die te corrigeren.Als je de mast iets scheef kunt zetten, is het meegenomen maar heel veel verschil maakt het niet meer uit t.o.v. waterpas.De lnb van de Astra 19,2 staat in het midden. Vandaar dat ze ook schrijven dat die daar op uitgericht moet worden. Maar als je de hotbird er bij hebt omdat het gewoon leuk is maar niet echt omdat je die erg belangrijk vindt, moet je hem na de Astra 19,2 altijd fijntunen op de Astra 23,5.Er zitten nog steeds ALPS-lnb's ingebouwd en dat zal denk ik ook niet veranderen.Een regenkapje er boven maken, scheelt al een hoop als het regent of geregend heeft, dus dat ook meteen aanbrengen. Dat helpt veel meer dan een paar meter minder coaxlengte. 1
Erwinnaar Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Dank voor deze uitleg. Zoals bekend in andere topics, zullen wij proberen het signaal van NGC Wild HD proberen zo hoog mogelijk te krijgen. Is er een firma die muurbeugels maakt die je kan kantelen vroeg ik me trouwens af. Indien niet, is er natuurlijk zelf een mouw aan te passen, de bestaande gaten aan passen tot een soort van 'macaroni elleboogje'.
Sprietje Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Door vulringen te plaatsen achter de muurplaat van een hoekmuurbeugel, is het meestal wel mogelijk de staande pijp iets te laten kantelen in de richting waarin schotel kijkt, dus richting Astra 19,2.Als de schotel ongeveer haaks op de muur uitgericht moet worden, kun je de muurbeugel vaak ook in slobgaten verstellen. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen