Ga naar inhoud


Lokale omroep Ooststellingwerf geen Drenthe door? Geen signaal Omrop Fryslân


rolandroland

Aanbevolen berichten

De gemeente Ooststellingwerf ligt echt in de provincie Friesland. Maar zij geven het programma van Radio Drenthe door. Dat is jarengelegen geregeld via de Olon om dat mogelijk te kunnen maken. Dit als reden dat de lokale ormoep als Nederlandstalig bijvoorbeeld kan zijn. Het rare is dat in Appelscha de mensen verstoken zijn van de regionale omroep van Friesland te weten Omrop Fryslân. Omrop Fryslân heeft voor de locatie Smilde een steunzender aangevraagd op de FM 92,5MHz. Naar mijn idee had de lokale omroep O3 beter het signaal van Omrop Fryslân kunnen doorgeven als raamprogramma. Radio Drenthe is in Oosterwolde met vol signaal te ontvangen op de 90,8MHz en dan met zeer sterk signaal nog wel. Als je Drenthe gaat beluisteren via de FM 106,9MHz is er sprake van een mindere geluidskwaliteit.

 

Ik vraag me af of de 92,5MHz wel gaat werken in Appelscha en omgeving? Ik kan in Appescha de 92,2MHz Fryslân nog wel ontvangen maar niet helder. Ik hoor de signalen van Radio Continu 92,4MHz er doorheen. Radio Continu kun je in Appelscha wel heel goed ontvangen, zelfs in stereo en RDS! Ik vraag me af of dat geen problemen geeft door dan op de 92,5MHz te gaan uitzenden? Gaat dat elkaar niet vreselijk storen?!

 

Ontvangstkaart Fryslân indicatie:

 

http://radio-tv-nederland.nl/zerobase/Omrop%20Fryslan.pdf

 

Waarbij wit er marginaal signaal is. 

aangepast door rolandroland
Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...