Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen & XTrend 8000 goede keuze ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Wel zou ik aanraden om OpenPli te installeren: http://openpli.org/download/et8000/

 

Ik gebruik - misbruik volgens sommigen - het ding dan ook als mediaspeler en opslag van allerhande zooi, zoals de backups van mijn PC's)

 

Willy

 

Okidoki

 

OpenPLi-4.0-beta-et8000-20140712_usb - is gedownload - straks op stick zetten.

Wat bedoel je met (ook de dirs) Willy ?

 

Je zegt dat je het ding ook als mediaspeler gebruikt.

Wil dat zeggen dat ik er eventueel mijn MP3 collectie kan opzetten en die dan kan laten afspelen via de TV of via een versterker die ik op de ET-8000 aansluit ?

Dat zou pas helemaal de max zijn :D

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk kan dat, evenals je filmcollectie. Ik weet niet of CCcam goed werkt met de interne kaartlezers van de ET8k, bij de 10K niet. Anders Oscam gebruiken en uit de feed van OpenPli moet die gewoon meteen werken. Als je alleen een duo lnb gebruikt kun je dat de machine automatisch laten vinden, Tuner B wordt dan gelijk aan Tuner A. Maar met de hand configureren is ook simpel. Maak je geen zorgen, het gaat echt prima werken. De mogelijkheden zijn wel zo groot dat je al snel een week moet 'spelen' voordat je het allemaal doorziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met (ook de dirs) Willy ?

 

 

Als je de zip file opent zie een een dir et8000.  Deze hele dir op jouw stick zetten, niet alleen de inhoud.

Heb het reeds gezien dat mensen alleen de inhoud van de dir naar een lege stick kopieren, en dat werkt niet.

 

bv. ik heb een stick met een dir et6x00 en een dir et9x00 op. Dus een dir voor elk van mijn boxen.

Jouw stick zou dus een dir moeten bevatten et8000 met daarin de inhoud.

 

En natuurlijk kun je mkv, AVI, mp4 en nog wel enkele formaten afspelen.  Voor geluid MP3, WMA weet ik zeker.  Maar er zijn er nog meer.

Films die download van het net durven nog wel eens haperen.  Maar f door MKVmerge halen lost meestal het probleem op.

Natuurlijk worden ook ondertitels ondersteund.  SRT meestal, maar ook een paar andere formaten.

 

Zoals gezegd, ik heb een ET-6500 en een ET-9500 en de kaartlezers daarin werken met CCcam.  Ik gebruik wel zelf Oscam.

Indien er dus een probleem is met CCcam op een ET-8000 dan zul je idd Oscam moeten gebruiken.  Maar zoals gezegd werkt deze uit de feed van OpenPli direct voor CD en TVV.

(mijn config is een beetje gecompliceerder daar ik 2 kaarten van TVV heb.  Een normale kaart en een 2de kaart.  En heb naast de beide ET's nog een VU, die allen van codes moeten voorzien worden.  Daarom ook 2 kaarten.)

 

Ook kun je hiervoor volgende excellente topic eens op na lezen:

http://www.sat4all.com/forums/topic/319993-oscam-met-originele-cd-of-tvv-kaart-in-dreambox/

 

Maar zoals gezegd probeer eerst CCcam.  Werkt het hiermee.  Prima.

Anders Oscam van OpenPli installeren (en CCcam deïnstalleren), en proberen met de standaard config. 

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: we gaan er allen wel vanuit dat je de ET-8000 aan Uw netwerk hangt met een ethernet kabel, en toegang heeft tot het internet.  Al is het maar ten tijde van het installeren en configuratie.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral : heel veel dank aan Willy (Kabeltje87) en iedereen die mij reeds geholpen heeft.

Jullie zijn echt top !!

 

Mijn ET-8000 is op weg vanuit Nederland naar bij mij thuis in Frankrijk.

Vandaag komt hij niet meer en maandag is de nationale feestdag (14 juli) in La Douce France ... dus dinsdag zal ik er pas mee aan de slag kunnen (ik probeer ZEN te blijven mannen).

 

Ik hou jullie op de hoogte ... enne ... nogmaals hééééél hartelijk dank voor alle hulp die ik al kreeg !

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: we gaan er allen wel vanuit dat je de ET-8000 aan Uw netwerk hangt met een ethernet kabel, en toegang heeft tot het internet.  Al is het maar ten tijde van het installeren en configuratie.

 

Willy

 

Aha, dat was niet tot mij doorgedrongen Willy, goed dat je me dat effe laat weten.

 

Ik doe dus het volgende : please correct me if I am wrong

 

Ik kan hem niet terzelfdertijd op mijn schotel en mijn Ethernet aansluiten : is dit een probleem ?

- Dus eerst aansluiten op Internet via Ethernet kabel

- De OpenPli + CCcam installeren met de USB stick

- Dan (zonder internet verbinding) de 2 kabels van mijn TVV Duo LNB aansluiten en de installatie starten met de TVV kaart reeds in de kaartlezer.

 

Is dat het ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dat maar oplossen en er voor zorgen dat je xtrend 'gewoon' altijd verbonden is met het internet, dat is toch wel hééél erg aanbevolen. Bovendien kun je dat nu nog in orde maken, de winkels zijn open ;) , dan heb je wat te doen voordat het jour-j is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ff goed nadenken, hoe de volgorde best is.  Probleem is dat als één van de twee - netwerk of schotel - niet tegelijkertijd aangesloten is een deel van de set-up wizzard niet volledig uitgevoerd wordt.  Dit is niet echt een probleem maar dan moet je dat deel manueel configureren.  En vermits het Uw eerste maal is.........

 

Het beste is idd dat er altijd verbinding is met het ethernet.

Een lange ethernet kabel is toch nog wel te vinden zeker. Zodat tenminste tijdens de installatie beiden verbonden zijn.

 

Deze verbinding permanent maken is wel zo handig om van alles en nog wat te doen met Uw box, zoals de MP3's erop kopieren.

 

Kijk dus eerst of je dat toch niet klaar kunt krijgen.

 

Willy

 

PS: er bestaan ook wi-fi sticks welke in een USB poort kunnen van ET-8000 om de netwerk verbinding via WI-fi te bewerkstelligen.  Ben hier wel geen voorstander van.

Ook een Powerline adapter is mogelijk.  Verdient mijn voorkeur boven Wi-Fi. Beste is natuurlijk een kabel.

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp mij niet verkeerd.  Een internet verbinding is niet permanent nodig.  Is alleen nodig tijdens installaties (eerste installatie, updates en installaties van plug-ins) en dagelijks als je EPGimport wil gebruiken.

En zelfs dat is zonder netwerk verbinding uit te voeren, maar e.e.a wordt dan toch nog ingewikkeld.

 

Een netwerk verbinding is gewoon handig.

Alles is eigenlijk geschreven met een netwerk verbinding als standaard.

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesnopen

 

Ik ga ofwel op zoek naar een lange Ethernet kabel voor tussen mijn Internet Box en mijn ET8000

Ofwel bring ik met een lange telefoonkabel (die heb ik) mijn Internet Box bij mijn ET-8000, dan heb ik aan een normale Ethernet kabel genoeg (en die heb ik ook).

 

Een permanente Ethernet kabel zie ik voorlopig niet zitten want dan moet ik op 2 plaatsen door de vloer boren en de kabel over de hele lengthe van het huis door de kruipkelder trekken.

Amaai mijn minder-jonge knoken :)

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadloos met usb of game adapter is handiger dan boren, maar het kan natuurlijk ook over je elektriciteitskabel met een powerline of vergelijkbare adapter. Die oplossing wordt in Frankrijk door de internet providers verkocht (orange noemt het een 'Liveplug') , maar ook in de 'grand surfaces' en regelmatig bij Aldi/Lidl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draadloos met usb of game adapter is handiger dan boren, maar het kan natuurlijk ook over je elektriciteitskabel met een powerline of vergelijkbare adapter. Die oplossing wordt in Frankrijk door de internet providers verkocht (orange noemt het een 'Liveplug') , maar ook in de 'grand surfaces' en regelmatig bij Aldi/Lidl.

 

Die Ethernet Liveplug is de oplossing - die zal ik meteen kopen en dan kan mijn plezier met mijn nieuw bakske niet meer op.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat je er 2 nodig hebt: 1 aan de livebox en 1 aan de xtrend.

 

1508_schema-raccordement-liveplug.jpg

 

Yep die worden per Koppel verkocht

Een master voor de Livebox kant en een slave voor de XTrend kant.

Nadien kan ik dan nog slaves bijkopen voor volgende "XTrend achtigen".

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...