Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen & XTrend 8000 goede keuze ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

kijk eens naar menu/plugins/autobackup, en laat een backup op hdd of usb maken, als je dan een keer ergens de mist in gaat kun je zo al je instellingen etc weer terug laten plaatsen.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yeah de manne

 

Mijn ET8000 hangt nu permanent op mijn router via Ethernet.

D.w.z. :

1. Hij is verbonden met Internet

2. Hij is bereikbaar vanaf mijn PC en mijn laptop

 

Hoe weet ik nu wanneer er updates zijn van

1. zijn eigen software

2. OpenPli

3. Zenderlijsten (vooral van TV-Vlaanderen)

4. De dingen die ik niet in mijn bovenstaand lijstje heb gezet

M.a.w. hoe hoe hou ik het best/makkelijkst mijn bakske up to date ?

 

Van TV-Vlaanderen krijg ik nu en dan een nieuwsbrief of melding dat de zenderlijst aangepast is

Doe ik dan manueel een nieuwe fastscan voor TV-Vlaanderen ?

 

Alle begin is moeilijk hé, maar ik ben toch blij dat ik mij niet meer met die miserabele DSR 8121 moet ergeren hoor.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ad 1 and 2 :  dit is hetzelfde de drivers van ET zijn inbegrepen in OpenPli.

 

Als je tevreden bent met de versie, zou ik niet updaten.  Alleen als je op de OpenPli website interressante nieuwe mogelijkheden vindt zou ik updaten.

Bij OpenPli zijn er dagelijkse updates.  Als je wil kun je dus iedere dag updaten.  Maar dit is leven op het randje.  Er zijn ook wel eens updates welke fout gaan.

Ook als er fouten inzaten die in een update gefixed zijn kun je een update doen.  Een update duurt ongeveer 10 minuten.

 

Ad3:  Ofwel update je manueel, nadat je via de TVV nieuwsbrief vernomen hebt dat er een nieuwe zenderlijst is.

Ofwel stel je in bij de Fastscan voor TVV dat ie dagelijks moet checken voor een nieuwe update.

Hou er wel rekening mee dat je mooi geconstueerde eigen lijst wordt overschreven als je die hebt gemaakt in het bouquet van TV Vlaanderen.  De oplossing is hier het bouquet dat TV Vlaanderen aanmaakt gerust te laten, en het ergens achteraan in Uw lijst te zetten. 

Uw eigen Bouquet met eigen volgorde kun je netjes vooraan zetten.  Met dreambox edit kun je dit in 1 minuut aanmaken.

 

Ad4:  Zou niet weten wat er verder is.  Ook plug-ins die je eventueel zou installeren, worden mee geupdate wanneer je een update draait vanaf de box.

Menu -  Aplicaties (Plugins) -  Softwarebeheer

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles nu goed werkt , ga dan eens op zoek naar de backupsuite van Pedro Newbie in de plugins. Daarmee kun je een complete image van de box op USB stick en/of harddisk zetten. Mocht er iets 'ergs' gebeuren, dan kun je met die backup op USB stick je box flashen en binnen luttele minuten heb je de situatie weer terug van het moment dat je de image gemaakt hebt.

 

Een rustgevend gevoel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de applicatie Automatische Backup gedraaid en  er een manuele backup mee gemaakt.

 

Die is slechts 81 KB - is dit normaal ?

 

Een ander programma dat nuttig is op Uw PC om e.e.a te editten indien nodig is DCC

http://www.bernyr.de/dcce2/

 

Willy

Heb ik geprobeerd, maar hij vindt mijn boxke niet :(

Dreamboxedit heft er geen probleem mee.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog zo'n dom vraagje (het lijkt mijn specialiteit wel).

 

Wanneer ik op "List" druk met mijn AB, dan kan ik alles zien wat er in mijn bakske zit : prachtig.

 

Hij start altijd met de folder waar ik het laatst geweest ben.

Nu zou ik eigenlijk willen dat hij default naar de root van mijn HDD gaat - kan dat ingesteld worden ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de"List" bent druk eens op menu (Onderaan in beeld staan regelmatig een paar icoontjes Menu, groen, Rood enz.. dit zij toetsen die kunt indrukken in dat scherm)

Je krijgt nu een aantal mogelijkheden om in the stellen.  Een daarvan is Opties of instellingen.

Experimenteer daar eens mee.

 

Automatische backup, backt alleen de instellingen en setting lijsten op.  Dit is normaal gezien genoeg als je opnieuw wilt flashen.

Het image komt van de stick en van  het internet.  Het flash programma herkent de autoBackup met jouw instellingen en zet die terug tijdens het flashen.

Bij mij is die 286 kb.  Maar ik heb nogal geïnstalleerd (en ook 4 satellieten).  De 81 kb kan goed zijn.

 

De backupsuite van Pedro Newbie, maakt een complete backup die je terug kunt flashen.  Dus image en alle settings.

 

DCC: Inlognaam en Passwoord (en IP adres) goed gezet?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...