Ga naar inhoud


Tweede CanalDigital smartcard


Colline

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het is heel eenvoudig, wanneer je een 2e kaart hebt kan je die overal binnen de footprint van de satelliet gebruiken, je zal gewoon beeld hebben.

Juridisch is het een heel ander verhaal, zie de algemene voorwaarden van Canaldigitaal.

 

Je weet dus wat je te wachten staat wanneer je betrapt wordt.(je zou de eerste in de geschiedenis zijn)

Dus je huis maar niet verhuren aan de Canaldigitaal directie wanneer die dit jaar op vakantie gaan in Frankrijk..

 

Juist dit soort toepassingen van de 2e kaart zorgt ervoor dat Canaldigitaal die kaart steeds duurder maakt voor de gewone abonnee, die zijn kaart wel binnen het eigen gezin gebruikt.

 

Je verpest het dus voor de eerlijke gebruiker.

 

Zie ook artikel 24.3  http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/klantenservice/cd%20av%20def%202014-06-20.pdf

 

Zie ook hier:  http://www.sat4all.com/forums/topic/340941-extra-kaart-flink-duurder/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Codx, dat weet ik nu juist niet en wil daarom van ervaringsdeskundigen weten of dat zo werkt. Wie heeft een tweede kaart in een tweede huis die een eigen schotel en een eigen decoder heeft?

 

 

Of je de 2e ontvanger met 2e kaart nou op de slaapkamer zet of 20 Km verder , wat is volgens jou dan het verschil en waarom zou dat niet werken als je notabene weet dat je eigen kaart wel werkt op een andere plek?  Ik ben heel benieuwd naar je denkwijze.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat was twee jaar terug. Zijn er mensen die een recente ervaring hebben of je op een oranje kaart nog een abonnement voor een extra kaart kunt afsluiten? Het zou toch jammer zijn als je een tweedehands oranje kaart koopt en blijkt dat je die niet als extra kaart kunt laten overschrijven.
Ik meen dat ik dat op een forum gelezen had.
Een oranje smartcard, aangekocht als zijnde een smartpack, kan nooit geregistreerd worden als tweede smartcard maar uitsluitend als een smartpack, dus met een bruikleen installatie.
Koop je tweedehands een oranje kaart waar een betalingsachterstand op zit, kun je hem ook niet overschrijven.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de oranje kaart gewoon als 2e kaart gebruikt kan worden.

Ik baseer dit op het feit dat ik half juni 2014 d.m.v. een overschrijvingsformulier nog een oranje kaart aan een forumlid heb verkocht die deze als 2e kaart wilde gebruiken.

Hierbij veronderstel ik dan wel dat als dat niet zou gaan ik dit wel gehoord zou hebben maar dat is natuurlijk niet zeker.

Ik zal dit forumlid even een PB sturen en aan hem vragen of het inderdaad gelukt is.

Kom hierop terug.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Een oranje smartcard, aangekocht als zijnde een smartpack, kan nooit geregistreerd worden als tweede smartcard maar uitsluitend als een smartpack, dus met een bruikleen installatie" 

 

Ik heb een nieuwe, nooit geregistreerde smartpack smartcard  en het is inderdaad onmogelijk die voor iets anders te registreren dan smartpack. 

 

Als er iemand is die n normale oranje kaart wil ruilen voor deze, waar volgens cd 99€ voor betaald is en dat bedrag wordt verrekend bij t afsluiten van een abo met leenapparatuur .bv familie hd gratis apparatuur bij 2 jarig kontrakt .

 

Ik heb alle apparatuur en wil gewoon n basis abo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

waarom laat je de huurder zijn plan niet trekken?

 

Dat hij zelf zorgt dat hij tv kan kijken.

 

Dan heb jij helemaal geen last en geen kopzorgen.

 

mvg

 

 

leek me ook het beste plan... in bepaling vermelden dat er wel een installatie is, waar BVN mee bekeken worden maar dat ze zelf de smartcard maar moeten meebrengen indien ze TVV of CDS willen zien

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2e en 3e kaarten vallen dan af. Daar moet je dan in je bepalingen wel melding van maken, anders ben je nog in overtreding van de CanalDigitaal regels.

 

De extra smartcard is uitsluitend bedoeld voor gebruik op hetzelfde adres als de hoofdsmartcard. Het delen van het signaal met derden op

hetzelfde adres (huisgenoten die geen gezinslid zijn en/of buren) of het gebruik van de extra smartcard op een ander adres (vakantiewoning

of woning in het buitenland) is niet toegestaan. Kosten of schade die ontstaan als gevolg van oneigenlijk gebruik, worden op u verhaald.

 

 

Zie bijlage voor het volledige document.

akkoord_gebruik_2een3e_kaart.pdf

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de oranje kaart gewoon als 2e kaart gebruikt kan worden.

Ik baseer dit op het feit dat ik half juni 2014 d.m.v. een overschrijvingsformulier nog een oranje kaart aan een forumlid heb verkocht die deze als 2e kaart wilde gebruiken.

Hierbij veronderstel ik dan wel dat als dat niet zou gaan ik dit wel gehoord zou hebben maar dat is natuurlijk niet zeker.

Ik zal dit forumlid even een PB sturen en aan hem vragen of het inderdaad gelukt is.

Kom hierop terug.

 

Het forumlid, welke mijn oranje kaart heeft overgenomen bevestigde zo net dat hij geen enkel probleem heeft ondervonden om die als 2e kaart te laten registreren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste ceesv sprietje,

 

Jullie halen de alg voorw aan echter ts geeft nadrukkelijk aan dat hij zijn situatie heeft voorgelegd aan CD. CD heeft vervolgens aangegeven op welke manier TS gebruik kan maken van hun dienst. Daarmee is feitelijk een overeenkomst gesloten welk in afwijking van de reguliere alg voorw is, maar wel degelijk mee is ingestemd door CD dus zijn reguliere alg voorw niet van toepassing.

 

Als TS deze instemming/ oplossingsvoorstel van Cd op papier heeft of zou krijgen dan is het 100% afgedekt en klaar. Indien CD na afsluiting van contract onder verwijzing naar reguliere voorw weigert om service langer te verlenen/staakt of reguliere alg voorw wenst aan te houden dan is dat zonder meer reden om contract kostenloos te beeindigen danwel voortzetting service af te dwingen.

Het is in ieder geval duidelijk dat de linkerhand van de rechterhand niet weet wat ie doet, of dat onder de noemer altjd verkopen binnen is binnen we kortwieken later wel sprake is van een uiterst bedenkelijke manier van handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het forumlid, welke mijn oranje kaart heeft overgenomen bevestigde zo net dat hij geen enkel probleem heeft ondervonden om die als 2e kaart te laten registreren.

Mijn 2e kaartje komt nog uit de tijd dat er nog geen "speciale" 2e kaartjes waren.

Heb nog wat heisa moeten maken toen de hond hem te grazen had genomen en CDS hem wilde vervangen voor een "2e kaart".

Uiteindelijk is die vervangen voor een oranje (hoofd) kaart zoals ik had.

 

Heb daar toen flink over moeten emmeren, dat er een aantekening geplaatst zou worden dat ik een hoofdkaart als vervanging wilde van mijn hoofdkaart die als 2e kaart dienst deed omdat ie al zo oud was dat ie was aangeschaft in de tijd dat er nog geen 2e kaartjes waren want de helpdesk gaf aan dat ze een gewone 2e kaart zouden sturen.

 

Gelukkig ging dat goed maar man O man, wat een gedoe was dat weer.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...