Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

ik heb een map op mijn vu duo,met bvb

hdd/movie/ard/

ik heb een map op mijn qnap als multimedia.

nu zou ik een map willen maken als

multimedia/ard,en als ik die aanklik,dat die zich doorverwijst naar map hdd/movie/ard op de vu duo.

Kan dat bestaat dat?

Ik weet dat dat bvb gaat in wiondows pc's,dat je dan een netwerkverbinding maakt,dat letterstation g dan bvb een schijf met map en onderliggende mappen kan zijn op een andere schijf op nas server.

Dit wil ik eigenlijk met de QNAP server doen..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

• Moderator
Geplaatst: (aangepast)

wat je kan doen is op je vu duo de nfs server installeren, dan wordt je /hdd in ieder geval mountbaar op je QNAP. Daar dan hopen dat je een nfs share kan mounten in een folder die je al geshared hebt. Ik ken die QNAP niet goed genoeg om daar iets zinnigs over te roepen. Als je QNAP het ondersteund kan je ook proberen de gewenste folder te mounten op je QNAP met cifs.

aangepast door wiz
qnap ipv synology

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

om verder te kunnen helpen hebben we de gegevens van de QNAP en diens firmware versie nodig

een en ander is firmware gerelateerd, mede betreffende de webinterface en/of de telnet commando's die men alternatief zou kunnen gebruiken.

als de /Multimedia/ard map door de beheerder aangemaakt is dan zijn de gebruiksrechten per cifs/samba per definitie ook voor standaard gebruikers actief

om per enigma2 receiver op "gemounte" mappen te kunnen geraken is afhankelijk van de mount procedure en moet men dus favorieten (of ook symbolic links genoemd) aanmaken.

dus

hoe een favoriet toe te voegen op de VU+ is je eigenlijke vraag

dat is per image verschillend wegens de afwijkende menu's / voor telnet beheer is het een en hetzelfde!

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Het is een qnap ts-212p met laatste software en het is pli 4.0 op de vu duo.

post-40019-0-03729000-1405292789_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

op de share gaan / gedeelde mappen /Multimedia en boven het venster de toegang tot NFS host instellen en berechtigingen / machtigingen kiezen voor de gebruiker

edit overigens heb je de oude qts 4.0.7

de 4.1.0 heeft een paar essentiële bugs er niet meer in

zoals ik elders beschreef over het altijd blijven draaien van de hdd's nadat je de Mediatheek hebt ingeschakelt

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...