Ga naar inhoud


Beste lnb voor nilesat


anelka

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben opzoek naar de beste LNB voor de nilesat. Ik heb de laatste tijd wat ruis en slecht beeld op sommige kanalen. Ik heb een gibertini op 125 schotel met een inverto black premium lnb. Maar ik ben wel opzoek naar een LNB met vier uitgangen. Ontvangst in omgeving rotterdam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor een Gibertini OP125 is een speciale feedhorn te koop, de C120. Deze is speciaal gemaakt voor de iets afwijkende f/D-verhouding van Gibertini van 0,67.
In combinatie met een flens-lnb geeft deze zeer goede resultaten.
Bijv. deze Inverto quad: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=73
of deze, de Invacom QDF-031 quad: http://invacom.net/qdf031.html
 

post-60869-0-44988800-1405276615_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie de Invacom lnb al voor €64,- staan en de feedhorn voor €40,-
Tja, kwaliteit heeft zijn prijs. Met beweert dat deze set een 3dB betere signaalkwaliteit geeft dan een normale lnb.

Volgens mij heeft Drs. IJzerbout deze set wel eens gehad op een Gibertini en was er zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb ik niet maar wel een C-120 flens Invacom quattro flens LNC (0,3 dB) op een 120 mtr. primefocus met bijbehorende feedhoorn. Ik ben hier zeer tevreden over. Krijg op mijn locatie ten zuiden van Frankfurt bijvoorbeeld Dubai One HD op Yahsat 1A op 52,5° oost. Het is op het randje maar de ontvangst is over het algemeen stabiel, behalve bij middelmatige regen. ´s avonds en ´s nachts is het rotsvast. Overdag wat mindere ontvangst. Nilesat & BADR komen prima door.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik reeds jaren de Invacom QDF-031 Quad en dit met grote tevredenheid . Er bestaan verschillende testresultaten tegenover de Inverto Quad's maar de Invacom QDF-031 Quad komt overal als eerste uit de testen.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...