Ga naar inhoud

TV Vlaanderen in spanje - veel kanalen niet bereikbaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste

Wij hebben sinds kort TV vlaanderen geïnstalleerd in Spanje.

We werken met een samsung televisie en een CI+ module.

De hele zenderlijst wordt netjes ingelezen én volgende posten (niet limiterend) kunnen we ontvangen :

- een

- canvas

- vier

- vijf

- nl1

- nl2

- nl3

- ...

Echter kunnen we geen enkel HD kanaal nemen (een HD, canvas HD, VTM HD, National Geographic HD, ...) en daarnaast zijn ook acht,vitaya,.. ed. niet bereikbaar.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Gisteren hebben we online de kaart laten heractiveren, maar hier lag het probleem ook niet aan.

Alvast hartelijk bedankt!

Hopelijk kunnen we dit snel oplossen.

aangepast door MaxC

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Firmware versie:VER 3.03.013SP2
Software versie :Canal Digitaal 2.05.001 (02.05.01.00)

Mediaguard versie:MG Core Library R L1.4.26 (10/04/08)

Download ID : 7

Geplaatst:

Omroep Zeeland tv - 114 - daar hebben we geen beeld op. Zwak of geen signaal, zoals op de hd zenders, krijg ik te zien.

Hoe kan ik zien welke satellietsignalen we ontvangen en welke niet?

Door af te stemmen op zenders, wat je zojuist gedaan hebt.

Als de televisie aangeeft dat er geen signaal is op bepaade zenders en je uit de TV Vlaanderen-zenderlijst kan nagaan dat al deze zenders door Astra 23,5° Oost worden uitgestraald, dan weet je dat je Astra 23,5° Oost niet wordt ontvangen.

Ik heb geen informatie over jouw schotelinstallatie, maar ik vermoed dat ze niet correct is geïnstalleerd of zelfs helemaal niet geschikt is om Astra 23,5° Oost te ontvangen.

aangepast door charlesduco
Geplaatst:

Beste MaxC

Welkom op dit forum.
Waar zit je ongeveer in Spanje?
Welke schotel en ontvangstkop heb je geïnstalleerd? Is dat de standaard 60cm-schotel en de TV Vlaanderen duo-lnb?

Dankjewel Sprietje & Charles!

Wij zitten in palafrugel - dicht bij gerona.

Wat de afmetingen van de schotel betreft heb ik geen idee, we gaan dit sebiet even gaan kijken. Wat versta je onder duo-lnb?

Kan het zijn dat enkel de 19,2 is afgescand en niet de 23.5 oost?

Vroeger (een aantal maanden geleden) ging dat hier blijkbaar wel.

aangepast door MaxC
Geplaatst:

Een duo-lnb is een dubbele ontvangstkop. In Gerona kun je voor de Astra 1 en 3 een 60cm-schotel gebruiken.

Als je de maat meet, meet dan de breedte en de hoogte.

Geplaatst:

Ik laat Sprietje de zaak verder afhandelen.Tips zitten al in bovenstaande antwoorden;SD is via A1,HD komt via A3 waar ook die Zeeland zit.

En wie heeft de schotel geplaatst?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Geplaatst:

(heel erg off-topic :)

sebiet = fleus = seffes

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Sebiet is inderdaad hetzelfde als zometeen. Enkel staat de schotel op het dak van het huis,waardoor we een ladder nodig hebben om op het dak te kunnen geraken. Vandaar de vertraging.:-)

De schotel zal geïnstalleerd zijn door een spaans persoon ter plaatse. Als ik mij niet vergis heeft het voorheen wel gewerkt om alle TVV kanalen te kunnen bekijken. Zou het dan eerder zijn dat er iemand nadien alsnog een duwtje tegen gegeven heeft, of zijn die frequenties recentelijk aangepast?

Is het ergens mogelijk om via de televisie/CI Module te kunnen zien of we die 23,5 oost wel degelijk ontvangen maar dat de signaalsterkte mss niet goed genoeg is. En stel dat de signaalsterkte niet goed genoeg is, kunnen we dan die signaalsterkte zien op de televisie én als we de kop veranderen van richting, zien we dan een actuele signaalsterkte die oploopt/afloopt? Ik heb nog nooit zoiets geïnstalleerd, vandaar. :-)

Allen super bedankt voor jullie antwoord alvast!!

Begrijp ik het goed?
De schotel stond er al voor de vorige bewoners en is geplaatst door een Spaanse monteur.
Waarschijnlijk zijn er dan ook Spaanse spullen gebruikt en geen standaard schotel van TV Vlaanderen.
Staat er een merk op de schotel?
Zou je eens een foto kunnen maken van de schotel met de duo-lnb?
Als je toch het dak op gaat, zou je dan eens willen kijken welke duo-lnb er gebruikt is, merk en type.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Ik vermoed dat ik best wat foto's neem van de schotel en de koppen die er op staan inclusief beelden van de merken en afmetingen.
Fingers crossed dat het materiaal inderdaad voldoet voor TVV!:-)

Geplaatst:

Hierna wat foto's :

wqwwl.jpg

345kaqp.jpg

9s48ip.jpg

Blijkbaar heeft deze volgens mij maar een kop.

Echter was er blijkbaar geen probleem voor 3 juni met het ontvangen van vlaamse HD zenders en national geographic. Zouden deze zenders gesplitst zijn en op een andere astra gezet zijn sinds die datum?

Bedankt hoor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen