Ga naar inhoud

TV Vlaanderen in spanje - veel kanalen niet bereikbaar

Aanbevolen berichten

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hoe kun je zien dat die uitgericht staat op 19,2 graden? En hoe verzet je hem naar die 23,5 graden? Ik ben een leek, dus enige detail informatie zou top zijn. :-)

Geplaatst:

Hoe kun je zien dat die uitgericht staat op 19,2 graden? En hoe verzet je hem naar die 23,5 graden? Ik ben een leek, dus enige detail informatie zou top zijn. :-)

Toen je het topic begon beschreef je wat je wel nog kon ontvangen, en dat komt aardig overeen met een opstelling die naar 19.2 kijkt.

Als je een smartphone of tablet hebt zou ik satellite director erop installeren. Die tegen de arm van de schotel houden en dan moet het zelfs voor een leek te doen zijn.

Hier ook nog een aardige videouitleg hoe het te gebruiken:

Geplaatst:

Echter was er blijkbaar geen probleem voor 3 juni met het ontvangen van vlaamse HD zenders en national geographic. Zouden deze zenders gesplitst zijn en op een andere astra gezet zijn sinds die datum?

Bedankt hoor.

hoi,

dit zegt al voldoende.

op 3 juni is de TVV transponder op 19,2 oost veranderd en zijn diverse zenders overgegaan naar de astra 23,5

Frequentie-update    

Op 3 juni verandert de FEC en de Symbolrate van de transponder 1,119. De zenders Eén, Canvas, vtm, 2BE, VIER, VIJF, Dorcel, Hustler, Eurosport 2, La Une HD, La Deux, La Trois, RTL-TVI HD, Club RTL en Plug RTLkrijgen hierdoor een betere ontvangstkwaliteit.

Als u een TV VLAANDEREN ontvanger gebruikt, krijgt u een automatische update van de zenderlijst aangeboden op 3 juni. Is dit niet het geval, herlaad dan manueel uw zenderlijst. Raadpleeg hiervoor de handleiding van uw ontvanger.

Wenst u de gegevens manueel in te laden? Gebruik dan de onderstaande gegevens:

Astra 1N (19.2°E) 

TP119 DVB-S2 

8PSK 

12722 MHz Horizontal 

23500 MS 

FEC 2/3

stel de nieuwe gegevens in voor de TVV transponder en je hebt veel  zenders van TVV terug.

wil je alle vlaamse zenders (dus ook de HD zenders en national geographic) dan moet je naast de nu te bekijken 19,2 ook de 23,5 oost er bij nemen.

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst: (aangepast)

Beste MaxC

Het is zo te zien een Triax 78 met een Triax Quattro-lnb.
Het is niet mogelijk op deze schotel een dubbele ontvangstkop te zetten omdat de installatie uit een multiswitch bestaat. Daarom is ook een Quattro-lnb gebruikt en een duo-lnb of monoblock bestaan er niet in quattro-uitvoering.
Ook is de schotel te klein om een tweede quattro-lnb er naast te zetten. Dan moet het minimaal een Triax 88 zijn.
Bovendien kun je op een multiswitch niet zomaar een lnb er bij plaatsen. Dan zul je een multiswitch moeten hebben waar een satellietpositie meer op aangesloten kan worden.

Het is dus onmogelijk dat je met deze installatie ooit de Vlaamse HD-zenders hebt kunnen ontvangen op de Astra 23,5. Deze schotel staat uitgericht op de Astra 19,2 waar alleen de Vlaamse SD-zenders op zitten.

De enigste mogelijkheid om de Vlaamse HD-zenders te kunnen ontvangen is dus deze schotel op de Astra 23,5 uit te richten maar dat heeft wel konsekwenties:
Als er mensen in dit complex zitten die geen HD-ontvanger hebben, dan kunnen ze niets meer ontvangen. Bovendien beschik je dan ook niet meer over de automatische fastscanlijst van TV Vlaanderen omdat die via de Astra 19,2 wordt uitgezonden.

Weet jij hoeveel mensen op deze schotel zijn aangesloten?
Beter is nog even een foto te maken van de multiswitch die ergens binnen moet zitten waar alle coaxkabels verdeeld worden naar de appartementen en het merk en typenummer te noteren.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Het positieve is dat dit geen appartementsblok is. Dit is een privé huis met twee televisies met elk een ci module. Ze hebben mij gezegd dat ze voor 3 juni wel 100% zeker de HD zenders hadden hoor.

Ik zal een foto nemen en deze hierop zetten van die switch.

Geplaatst:

Bovendien beschik je dan ook niet meer over de automatische fastscanlijst van TV Vlaanderen omdat die via de Astra 19,2 wordt uitgezonden.

Wat bedoel je hier juist mee?! Wat is een fastscan lijst en welk werk is er extra door als we dit niet meer hebben?

Geplaatst:

Tja, voor twee TV aansluitingen heb je geen multiswitch nodig want die heeft minimaal 4 aansluitingen.
Je kunt dan ook het beste die multiswitch verwijderen en een duo-lnb nemen met twee of vier aansluitingen.
Twee is voldoende voor twee TV's maar wil je bijv. ook nog op kunnen nemen, dan heb je meer aansluitingen nodig.

Als je niet met de fastscanlijst de zenders inlaad, dan staan alle zenders door elkaar heen, dus Duitse, Franse, Nederlandse en Belgische zenders. Je moet dan de zenders die je wilt bekijken met de hand in de gewenste volgorde zetten.
De zenderlijst inladen via de Astra 23,5 kan alleen met een openpli ontvanger of met de M7 SAT801 HD-ontvanger.

Is de schotel 70cm breed en 78cm hoog?

Geplaatst:

De afmetingen van de schotel zelf hebben we niet genomen. :/

Maar het feit dat het voor 3 juni wel allemaal werkte moet toch aantonen dat de installatie voldoende is, niet?

Volgens mij is het toch te bevatten dat er een multiswitch is daar er in de slaapkamers ook voorzieningen zijn om een televisie te hangen op de satelliet. Ik stuur je in de loop van de dag een foto van de binnen installatie.

Als we dus op die 23,5 zouden richten hebben we alle sd en hd kanalen maar laad hij de zenderlijst niet netjes in? Straks eens die app bekijken, ik hoop dat dat niet te moeilijk is.

Maar het feit dat het voor 3 juni wel allemaal werkte moet toch aantonen dat de installatie voldoende is, niet?

Welk feit? Het feit dat jij op 2 juni met je eigen ogen het zenderlogo van Eén HD, Canvas HD en VTM HD op jouw tv-toestel hebt gezien?

Of het feit dat de ene leek aan de andere leek verteld heeft dat hij zuiver en prachtig beeld had op de Vlaamse zenders in Spanje. Da's natuurlijk nog geen garantie dat hij het over Eén HD, Canvas HD of VTM HD had.

aangepast door charlesduco
Geplaatst:

Beste MaxC

Je schrijft:
"Maar het feit dat het voor 3 juni wel allemaal werkte moet toch aantonen dat de installatie voldoende is, niet?"

Nee, je kunt met een enkele lnb niet de Astra 19,2 en 23,5 ontvangen dus ook niet gelijktijdig de SD-zenders en de HD-zenders van TV Vlaanderen.
Wil je weten welke zenders er van de Astra 19,2 en welke van de Astra 23,5 komen, kijk dan op deze lijst: http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Als ik het dus bekijk is het niet echt nuttig om de 23,5 te nemen met één kop aangezien je dan qua vlaamse zenders het volgende al niet kunt nemen :

VIER TV Basic Light 19.2 12722 H 23500 2/3
5 2BE TV Basic Light 19.2 12722 H 23500 2/3
6 VIJF TV Basic Light 19.2 12722 H 23500 2/3

Kan het zijn dat sinds 3 juni deze HD zenders verplaatst zijn van 19 naar 23 of heeft dit altijd al op 23 gezeten?
En is het met de huidige schotel mogelijk daar een tweede kop bij te steken? Indien wel, wat zou dit dan kosten? Enige schatting?
aangepast door MaxC

Is er sprake dat ze dit zullen verhuizen binnenkort naar 23,5? Zal je daar ook van de op de hoogte worden gebracht als klant zijnde?

Als ik het dus juist voor heb hebben er nooit HD zenders op de 19,2 gezeten?

aangepast door MaxC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen