Ga naar inhoud


AEG Diepvriezer defekt. Kwam rook en stank uit.


Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dan heb je erg vel geluk gehad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je goed op de onderste foto kijkt, dan zie je dat ik de zekerings-automaat heb ge-bypassed met.....jawel 3 paperclips.

Ik schatte dat die wel als zekering zouden dienen als er iets mis zou gaan. Er moest namelijk een nieuwe zekerings-automaat uit Duitsland komen die ik er een week later heb ingezet, ´s Nachts na zender sluiting.

Dat bedoel ik met improviseren. Alles gedaan met de 3x 380 volt onafgeschakeld. Anders ging het helemaal niet. :grin:

Zijn er nog liefhebbers die dat na willen doen?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het ook een keer moeten doen, een aansluiting waar de kabels tussen de rails en de mespatroon houder waren uitgegloeid.

De rails zat vast aan een automaat, ingesteld op 700 Amps.

 

Ik had de keuze een volledige fabriek plat te leggen of de kabel onder spanning te vervangen.

Wanneer je achteraf je realiseert wat er had kunnen gebeuren...

 

Ik had wel uitgebreide veiligheidsmaatregelen getroffen en de andere blanke delen van de installatie met dik karton afgeschermd.

 

Een automaat zoals op de foto had ik een keer in Bangkok, ik zat aan de andere kant van het terrein en hoorde een doffe dreun.

Ze waren daar met meerdere lastrafo's tegelijk aan het lassen en kennelijk hebben ze allemaal tegelijk een kortsluit stroom getrokken.

Gelukkig zat er nog een reservegroep waarop ik kon omklemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De automaat was regelrecht ge-explodeerd met een steekvlam vlak voor mijn neus en heeft de huid van mijn hand weggegloeid.

Het ding kwam oorspronkelijk uit Frankrijk.

Het probleem onstond omdat we bezig waren het noodstroom aggregaat te testen. De draairichting van de 3 binnenkomende fasen was verkeerd maar dat had ik verzuimd vast te stellen. De draairichting van het noodstroomaggregraat was wel goed naar Duitse norm.

We hadden een stroomuitval gesimuleerd. Eerst moest de UPS het overnemen, dan de dieselgenerator buiten starten en automatisch omschakelen en toen ging het goed mis. De generator stond in een 20 ft. container buiten het gebouw en was op alles getest.

Moet morgen nog even wat foto´s zoeken want het was best wel een avontuur. Het gebeurde op een zaterdagavond en ik moest de stadwerken contacteren en dat in Antananarivo....ja dat was wat. De hele straat had geen stroom meer inkl. het Hilton Hotel aan de overkant waar ik overnachtte.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft dit bekostigd?een hele straat en vooral een hotel zonder stroom.

Ik was ooit bij een kameraad op een vrijdagavond toen plots het licht uitviel.

Wat doe je het eerst,kijken of het de leverancier niet is,maar dat was het niet.

Toen maar de zeer oude zekeringskast opengedaan,waar alles nog was in bakkeleit en geen automatische maar gewone stops.

Er was geen beweging in te krijgen,en alles was enorm broos.Veiligheidshalve,heb ik die dichtgedaan,en hebben we met een verlengdraad en een looplamp licht voorzien in deze ruimte.Het bleek me volkomen onverantwoord om 's avonds in sluitingstijden,en in het pikkedonker te sleutelen aan die zekeringskast die een leeftijd had,die ik niet durf te schatten.

Hij heeft die dan volledig laten vervangen,hoe het moest.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja..dan ken je Afrika niet...dat werd onder de hand geregeld. De fout was 100% toe te schrijven aan de stadwerken die de draairichting verkeerd aanleverden. Alles ging goed totdat het station gemoderniseerd werd. Ik bleef stoer volhouden dat we fout aangeleverd werden en dat was ook zo. Ik denk dat we een uur of 4 zonder stroom zaten. Weet het niet meer precies.

In ieder geval hadden we ´s avonds laat weer stroom. Het is daar alles bovenaards en de 10 KV trafo´s hangen in houten palen..ook in de stad. Daar zaten ook de zekeringen die eruit gevlogen waren waren. En dat moest een electricien weer in orde brengen maar niet voordat we het eens waren over de goede draairichting.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...