Ga naar inhoud


Weergave signaal sterkte in VTI - AtileHD in Db i.p.v. in SNR


Jürgen

Aanbevolen berichten

De vraag staat eigenlijk al in het onderwerp.

Is het mogelijk bij gebruik van de Skin AtileHD om de signaalweergave in Db weer te geven i.p.v. SNR.

Ik ga er althans vanuit dat dit binnen de Skin wordt geregeld maar misschien ook niet.

 

Een korte zoektocht heeft geen resultaat opgeleverd.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt helemaal maar kan wel als indicatie dienen want sommigen schijnen meer waarde te hechten aan de weergave in Db dan in %. ;)

Maar deze opmerking is eigenlijk ook overbodig want het kan niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toevallig zag ik vandaag op mijn Android tablet dat in de app VU+ Player in de optie Signaal  Meter de waarde zowel in % SNR als DB weergeeft, zie bijlage.

 

Alleen lijkt het mij sterk dat de waarde gelijk is dus het zal wel een bug zijn, misschien dat toch nog iemand jouw vraag kan beantwoorden wat nu 1 Db waard is?

 

post-37183-0-43694500-1405779578_thumb.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

:rolleyes: in dB weergegeven signaal strekte heb ik; nergens NOG NOOIT meer dan 19 dB gezien gedurende mijn hele satelliet hobby.

dus dat MOET een bug in die eppo zijn.

 

maar het blijft altijd spannend of er sneller communicatie en digitaal signaal is

Noise Margin (Up/Down) 	19.2/6 dB
Line Attenuation (Up/Down) 	21.9/11.9 dB
Output Power (Up/Down) 	-4.2/12.9 dBm 

en of dat juist is wat er getoond wordt

 

enkel en alleen al aan router gegevens met flitzend snelle up en download per vdls2 zie je dat 90 dB nonsense is

 

laat ik dit toevoegen; dan hoorde je de router zelfs

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een correcte uitlezing is niet mogelijk met andriod:

 

Een voorbeeld hoe het in werkelijk is : Webdif > Current channel

 

BVN Astra 1

Tuner Type: DVB-S

Tuner Signal Quality SNR: 79

Tuner Signal Quality SNR_DB: 12.77 dB

Tuner Signal Power AGC: 89

Tuner Bit Error Rate BER: 0

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand heeft beweerd dat een correcte uitlezing via Android mogelijk is want de Android app doet niets anders dan de waarde van de ontvanger uitlezen en die is maar heel globaal en een indicatie.

Ik heb dus een screenshot van de Android display alleen toegevoegd omdat daar schijnbaar een bug in zit en en nergens anders voor.

Dus ook jouw uitlezing via Webif is net zo betrouwbaar als de ontvanger aangeeft want ook die neemt de waarden van de ontvanger over en die zijn nu eenmaal een indicatie.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok helder maar nauwkeurig????

 

Is daar dan niet hetzelfde probleem aan de orde dan de weergave in % want immers is de box geen meetinstrument (uitspraak Tonski) en volgens mij is dit toch ook maar een indicatie.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is echt een oude bekende voor deze komkommertijd van het jaar

"de metingen zijn enkel een indicatie"

op geen van mijn receivers waren metingen even hoog in %

en zelfs op een en dezelfde twin LNB gaven de twee inbouwtuners andere indicaties in %

 

des al niet te min

kun je zeer zeker die indicaties gebruiken voor uitrichten maar je kunt ze niet met elkaar vergelijken en al zeker niet tussen verschillende personen uitwisselen

 

Jürgen,

nu de vraag of die app snel genoeg is... in reactietijd bij uitrichten, dus bewegen van wok of LNB?

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

nu de vraag of die app snel genoeg is... in reactietijd bij uitrichten, dus bewegen van wok of LNB?

 

Klopt, uiteindelijk heeft de app uitsluitend de bedoeling om het afstellen van de schotel te vergemakkelijken en zeker niet om enige waarde te hechten aan de weergave van het aantal procenten.

 

Op zich ben ik dik tevreden over de reactietijd van de app tijdens het afstellen, er zit nauwelijks vertraging in.

Overigens gebruik ik die app nooit voor het afstellen want daarvoor heb ik nog steeds mijn Schwaiger SF9000 en daarmee gaat het uitstekend.

Maar ook hier geldt, het is maar een indicatie en nooit optimaal, daarvoor heb ander geschut nodig.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...