Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben (nog) niet helemaal thuis in deze zaken en zoeken op "emm" heeft niks opgeleverd. 

Sommige cam's laten toe om de 3 soorten emm uit te schakelen. Het gevolg is dat je kaart in theorie niet kan worden gedeactiveerd, maar evenmin dat deze kan worden updated. Nu betaal ik netjes mijn abonnement, dus dat is eigenlijk geen probleem. Ik vermoed echter wel dat het niet updaten van je kaart (logischerwijs) voor nadelen zal zorgen, maar de welke ?

En kent iemand het preciese verschil tussen de 3 soorten emm's ?  Welke boodschappen passeren daar precies langs ?

Bijvoorbeeld, wanneer je abonnement verandert en je neemt een pakket erbij, via welk type emm(s) komt dat binnen ?

Bedankt alvast !

Cooled.

Geplaatst:

@Cooled Spirit,

Begin maar eens met het intoetsen in google van onderstaande zoek opdracht :

sat4all.com ecm emm

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

@Cooled Spirit,

Even iets verder uitgewerkt voor je :

En kent iemand het preciese verschil tussen de 3 soorten emm's ?

Seca 2, wat betreft de EMM's worden er 2 soorten gebruikt :

Type = UNIQUE ( Serial )     update alleen voor jou kaart

Type = SHARED ( PPUA )   update over een groep van kaarten

Seca 3, wat betreft de EMM's worden er 3 soorten gebruikt :

Type = UNIQUE ( Serial )    update alleen voor jou kaart

Type = SHARED ( PPUA )   update over een groep van kaarten

Type = GLOBAL ( onder Seca 2 aangegeven als PPV )   geschakeld over de provider ID ( in ons geval 00 6A ) )

Ik vermoed echter wel dat het niet updaten van je kaart (logischerwijs) voor nadelen zal zorgen, maar de welke ?

Het vroeg of laat op zwart gaan van je kaart, je zult dan een heractivatie moeten aanvragen om weer beeld te krijgen.

Bijvoorbeeld, wanneer je abonnement verandert en je neemt een pakket erbij, via welk type emm(s) komt dat binnen ?

Type = UNIQUE ( Serial )     update alleen voor jou kaart

Welke boodschappen passeren daar precies langs ?

Voorbeeld Seca 2 :

Update over de PPUA, een normale maandelijkse update bijv. :

Controle of deze update nog binnen de tijdsduur valt ( datum ) voor een totaal verloop van deze update ( zo nee is er een heractivatie nodig die loopt over het Serial van de kaart ).

Controle op de juiste PPUA van de kaart ( zo nee is er een heractivatie nodig die loopt over het Serial van de kaart ).

Het vervangen van de 0C, 0D en / of 0E key ( afhankelijk welke key er de komende maand in gebruik is ).

Zoals je ziet zit er terdege verschil in een PPUA update en een Serial update.

Een aanpassing op 1 kaart zal altijd over het Serial lopen, m.a.w. het serienummer van jou kaart !

In dat geval wordt er in veel gevallen direct meer aangepast, dit kan in een stap gaan, maar ook in meerdere stappen.

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...