Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi Satters,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Et9500 na 3 seconden stopt de beeld en gaat dan verder als test heb ik BVN gebruikt maar dit gebeurt bij alle zenders heb de nieuwste PLi4.0 met laaste update, ?

Nu heb ik ook de et9000 met zelfde pli4.0 met laaste update en hier heb ik geen probleem mee?

Is dit een bekend probleem voor de Et9500 ? (box is nog geen 4 maanden oud)

bedankt

pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Dat is vreemd. BVN is FTA en volledig vrij. Normaal zou ik de softcam verdenken, maar die is met een FTA zender niet nodig. Enige wat rest is dat er door 'iets' een te hoge CPU load wordt gegenereerd waardoor de boel toch spaak loopt. Zou als tip geven alle niet noodzakelijke plugins te verwijderen. Geeft dat geen resultaat dan eens schoon flashen. Kijk of FTA dan wel probleemloos werkt. Als dat probleemloos werkt dan een softcam installeren en kijken of de gecodeerde kanalen ook goed blijven werken. Zo stap voor stap verdergaan. Steeds 1 plugin laden en kijken of het blijft lopen..

Geplaatst:

Of even via het menu op software update klikken het kan zijn dat er een foutje zit in jou software van de Pli.

Ik heb zelf ook een Et9500 nu meer dan anderhalf jaar en soms kan het voorkomen dat er in de software een foutje sluipt.

Dus gewoon even via het menu updaten werkt dit niet dan alsnog een schone flash erop.

Heb er hier overigens geen last van.

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Geplaatst:

Het kan ook zijn dat je de A/V instellingen op automatisch hebt staan. In het verleden ging dat hier ook fout.

Kies maar eens andere instellingen en kijk of het dan nog is. Gebeurde vaak bij het wiselen naar die 'fijne' reclame.

Geplaatst:

Hij heeft het ook bij BVN dus lijkt me van niet ook omdat hij aangeeft dat het niet specifiek na de reclame is ofzo.

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Geplaatst:

Hi Satters,

bedankt voor alle tips ga box weer opnieuw flashen,

hoe kon je ook weer de settings van ccam bewaren op een usb stick?

pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Geplaatst: (aangepast)

Hi Sjaak

ik heb eeb complete backup gemaakt?

begrijp iets niet wat is het verschil om eerst een factory reset uittevoeren en daarna je backup terug tezetten?

Pinnoes

aangepast door pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Factory reset schoont je geheugen eerst. Met een Restore kan er altijd wat blijven plakken, gefragmenteerd geheugen e.d.

Als je een kaart hebt en niet shared hoef je in principe niets van CCCam.cfg te bewaren. De standaard CCCam.cfg die meekomt met de feed werkt prima met de CDS/TVV kaart...

Geplaatst:

Factory reset schoont je geheugen eerst. Met een Restore kan er altijd wat blijven plakken, gefragmenteerd geheugen e.d.

Als je een kaart hebt en niet shared hoef je in principe niets van CCCam.cfg te bewaren. De standaard CCCam.cfg die meekomt met de feed werkt prima met de CDS/TVV kaart...

Oh? Staat de SID limit er al in dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Gast Mimisiku
Geplaatst:

@Alex1970

Als je niet shared heb je helemaal geen SID limit nodig! Ik gebruik 1 TVV en 1 CDS kaart in mijn box met 2 x DVB-S tuners. Maak regelmatig opnames en nog nooit een blokkade gehad.. SID limit wordt pas spannend als je b.v. met een Twin-Tuner werkt en een extra box op de slaapkamer.. Maar de persoon gaf aan niet te sharen dus...

Geplaatst:

Hi satters,

Heb een factory reset gedaan 2x maar ik hadgedacht dat bij een factory reset alles terug zou gaan naar

Fabrieks instellingen Nee dus ik had openpli 4.0 ?..

Ik had een nieuwe zenderlijst erop gezet en cccam 2.0 erop gezet maar probleem blijft zelfde

Iemand nog een idee?

Wel vond ik de tuner waar de satteliet kabel was aangesloten erg heet, hoe heet mag zo iets zijn kan iemand de temperatuur meten.?

Bedankt

Pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Gast Mimisiku
Geplaatst:

En dan is nu waarschijnlijk de tuner beschadigd (elco te heet en verlopen).. Wordt waarschijnlijk reparatie...

Geplaatst:

hi,

coax kabel is in orde mijn et9000 doet het prima, zodra de et9500 aansluit zijn er problemen

pinnoes

VU+ solo 4K/  atmolight

Geplaatst:

Ik zou de fan toch ook even aan zetten.(zeker met dit weer)

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...