Wimo01 Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 (aangepast) Sinds Nov. 2013 ben ik in het bezit van een LG 55LA6908 met Magic afstandsbediening. In het begin heb ik die veel gebruikt om allerhande instellingen te doen via die smart functie. Batterijen waren leeg binnen de maand. Vervangen, maar in Dec.heb ik de batterijen er uit gehaald omdat we voor 3 maand naar Spanje gingen. Bij terugkomst terug erin en 1 week later, plat. Sinds April tot nu heb ik al 8 maal de batterijen moeten vervangen. Dit is toch niet normaal meer. Maar sinds April heb ik ook die Smart functie niet meer gebruikt, alleen maar 1 x /dag power on / power off. Ik had trouwens onlangs ook de datum genoteerd en bv. de laatste 3 vervangingen zijn 11/06 29/06 en nu 16/07 Het rare is dat wanneer de batterijen bijna leeg zijn er een bericht op je scherm moet komen maar dat gebeurt ook niet. Die batterijen zijn leeg van de ene dag op de andere, Gisteravond gewoon power off en vandaag niks meer. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Of iemand die dit ook al eens voorhad. Ja, de batterijen zitten er juist in en zijn telkenmale nieuw aangekocht. (tot end 2021) ps de batterijen van mijn decoder zijn nog altijd de originele (meer dan 2 jaar) en die wordt continu gebruikt (zappen, geluid enz.) MVg. Wimo01 16 juli 2014 aangepast door Wimo01 Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
satcat Geplaatst: 16 juli 2014 Geplaatst: 16 juli 2014 Ik ken heel die magic afstandsbediening niet maar heb wel een zelfde soort verhaal. Mijn stiefvader had standaard een soort universele afstandsbediening bij zijn TV waar hij blijkbaar niets van wist. Hij klaagde ook dat de batterijen wel erg snel leeg waren. Later bleek dat hij of iemand anders dan per ongeluk de knop voor video of DVD had ingedrukt ,dan zendt de afstandsbediening een andere code uit en dan reageert de TV niet meer op de afstandsbediening. Als hij de batterijen vervangen had dan stond de afstandsbediening weer vanzelf op de TV stand. Heb je misschien ook een instelling verandert waardoor het lijkt dat de batterijen leeg zijn? Als je dezelfde batterijen terug in de afstandsbediening doet, werkt hij dan weer wel of is ie dan nog steeds dood?
Psychosammie Geplaatst: 17 juli 2014 Geplaatst: 17 juli 2014 Heb je al oplaadbare batterijen geprobeerd? Mijn logitech moet ook om de week aan het infuus. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Wimo01 Geplaatst: 17 juli 2014 Auteur Geplaatst: 17 juli 2014 (aangepast) @satcat Het eerste wat ik al gedaan heb is de batterijen in een kleine wekker steken met als resultaat nul , nul de wekker staat stil. En neen, er staat nergens een knop video of Dvd op. Dit gaat over een magic remote control en geen afstandsbediening.. @Psychosammie nee, nog niet. Maar dat is niet de oplossing he.Batterijen die leeg zijn binnen de 3 weken door alleen maar 1 x per dag de TV op en af te zetten ( dus heel max. 20 x op en af zetten, niks meer of minder) dit is dus de MRC 17 juli 2014 aangepast door Wimo01 Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2 / 23.5 / 13 / LG 49inch 4K Belgie : TVV abo. AIO met basic+ / VU+ Zero 4K DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88 /19.2 / 23.5 / 13 / LG 55LA6908
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen