Ga naar inhoud


Sat ontvanger voor caravan


kritzsz

Aanbevolen berichten

Hoi, ik vond een onderwerp over sat-ontvangers voor de camping maar kan daar eerlijk gezegd niet zoveel info uithalen. Ik zoek namelijk een geschikte ontvanger voor in de caravan. Klein en compact maar met HD en liefst in redelijke kwaliteit. Mss zelfs op 12V. Ik stootte al op de megasat HD Mini powerbox, maar kan hier eigenlijk geen redelijke review van terugvinden.

Suggesties?

 

Misschien maar gelijk vragen of er een app is voor de IPAD om je sat uit te richten. Heb er wel al eentje gevonden voor android.

 

gts, Kris

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google eens op Sab titan mini is een goed toestel en cd/tvv compatibel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo HD? Heb jij een TV van een meter in je caravan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleee formaat tv speeld geen rol maar wetende dat steeds meer zenders op hd overschakelen kun je best voorbereid zijn '

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad.Zou gek zijn nu nog geld uit te geven voor een SD ontvanger.Ik zou er ook opletten of je er zeker een usb aansluiting op hebt om een HDD aan te smuiten.Kan je bij slecht weer ook opgenomen programma's of films bekijken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel campers maar ook caravanners gebruiken een van de types van het merk Denson, een uitstekende ontvanger, zeer klein van formaat en aan te sluiten op 12v.

Als je geen CD gecertificeerde ontvanger wilt gebruiken dan is de nieuwe VU+ SOLO SE een prima optie.

 

Mocht je toch nog een SD ontvanger willen gebruiken zou ik eens op de tweedehandse markt gaan kijken, daar barst het er van.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan een SD-ontvanger heb je niets meer. Bijna alle SD-zenders van CanalDigitaal worden in MPEG4 uitgezonden en daar heb je ook een HD-ontvanger voor nodig om die te kunnen ontvangen. Bovendien hoef je echt geen scherm van een meter te hebben om het verschil tussen SD en HD te zien. Dat zie je met een 50cm scherm ook al want meestal zit je er in een caravan dichter op omdat er minder ruimte is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt helemaal want ik gebruik in de caravan een 22" Sony HD TV en het verschil is behoorlijk.

Regelmatig sluit ik tijdens het kamperen nog een oude SD ontvanger van derden op mijn TV aan.

Weliswaar probeert de TV dat dan nog te upscalen maar het is dan niet om aan te zien.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je handig bent neem je een VU+Uno en maakt er een 12 volt aansluiting aan, aan de achterkant. De voedingsspanning is 12 volt na de voeding, dus bij 12 volt gebruik kun je zelfs de voeding er helemaal uithalen. Even via 2 diodes ontkoppelen en klaar ben je.

Dan heb je alle voordelen van een Linux ontvanger met 12 volt.

De harde schijf eruit halen als je stroom wilt sparen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een Denson geliefd is bij camper bezitters heeft ook te maken met het feit dat die ontvangers zeer ongevoelig zijn voor spanningsfluctuaties. De 12VDC ontvanger werken tussen 9VDC en 36 VDC. Dus ook als je de motor start van je camper en je fors meer dan 12V krijgt, blaas je de ontvanger niet op. Veel andere 12V ontvangers moeten het nogal eens ontgelden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een kilometer bij mij vandaan vind je de grootste camperwinkel van België. Ik ben er goed thuis en vroeger verkochten ze veel de Denson ontvangers.Dan spreek ik van de Denson DS200 en DS500 (en Adimo Jazz en Jive) .  Maar deze ontvangers hebben voor een software updrade een speciaal upgrade set nodig die je via een null modem kabel via PC moet upgraden. Anders gaat dit niet. Maar het blijven goede ontvangers.

Nu wordt er gebruik gemaakt van de SAB Titan Micro HD (S906) , prachtig toestel , is heel klein en werkt op 12V , heeft een IR aansluiting ( met kabeltje ), HDMI aansluiting  en bij velen wordt die gewoon achteraan de TV gemonteerd. Met dit toestel worden praktisch geen problemen gemeld van klanten.

Gewoon even googlen , die vind je reeds voor een goeie 60 euro.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deels heb je m.b.t. het upgraden gelijk v.w.b. de oudere typen ontvangers van Denson.

Op de nieuwe typen zoals o.a. de DENSON DS1010 ROAD kun je via de USB poort de software en kanalenlijst downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe absoluut niets af aan de kwaliteiten van de  DENSON DS1010 ROAD . Is een prachtig toestel met veel mogelijkheden.

Velen hebben echter nog die Denson DS200 en DS500 (en Adimo Jazz en Jive) in bezit. En die zorgen wel voor problemen voor een eigenaar van een camperwinkel. Ik heb er enkele jaren geleden tientallen voorzien van die nieuwe software.

 

Je moet een beetje door het oog van de zaakvoerder kijken :

 

- een toestel dat het goedkoopste op de markt is.

- een toestel dat zorgt voor heel weinig "after service" , een ontvanger is voor deze mannen slechts een heel klein aandeel in de campingwereld en daarmee willen zo weinig mogelijk problemen mee. Het grootste deel van de camperbezitters weten helemaal niets van satelliet af.

- een toestel dat probleemloos werkt met CD en TVV updates.

- een toestel dat zo compact mogelijk is , per slot van rekening spreken we over mobilhomes en caravans. DENSON DS1010 ROAD =  220mm x 170mm x 40mm , SAB Titan Micro HD = 115mm x75mm x21mm , dus de helft kleiner.

 

Ik denk dat de keuze dan vlug gemaakt is.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niets tegen jouw aangedragen koopadvies voor een SAB maar wil alleen maar vermelden dat de nieuwe Denson wel via USB te upgraden is.

 

Gelet op mijn persoonlijke ervaringen met kampeerders en m.n. de campers zou ik sowieso willen adviseren om een goede CD gecertificeerde ontvanger te kopen.

Zoals je terecht opmerkt is het kennisniveau voor wat betreft het gebruik van Linux ontvangers bij deze doelgroep niet al te groot te noemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie die DENSON overal dik boven de € 100 staan, dus hoezo de goedkoopste?

 

Zelf heb ik een paar maanden geleden de Amiko Mini HD SE (Second Edition) aangeschaft..... werkt vootreffelijk.

Ik heb hem voor € 89 aangeschaft, hij staat bijna overal voor deze prijs, tussen de 89 en 99..

 De belangrijkste eigenschappen:

- HD ontvanger.

- met een usb aansluiting.... met een aangesloten HD kun je opnemen, afspelen en time-shiften.

- ingebouwde kaartlezer, voor canaldigitaal en/of TVV.

- numeriek display

- aansluiting voor 12V  (er wordt ook een losse 230V/12V adaptor meegeleverd)

- volgens TV-Totaal getest, een van de beste camping ontvangers  (wel mee eens, werkt simpel en voortreffelijk)

- EN heeft niet alleen een HDMI aansluiting, maar ook een AV aansluiting voor oudere TV's

- een losse IR oogje, zodat de ontvanger weggewerkt kan worden in een kastje.

- de EPG werkt ook bij CD.

- ook te gebruiken als mediaplyer (ethernet aansluiting)

- upgrade mogelijk via de usb poort.

 

Echt een aanrader!

aangepast door joker55
  • Like 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...