Ga naar inhoud


Kijkcijfers en nu ook uitgestelde kijkcijfers.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

al een tijd zijn kijkcijfers beschikbaar,en iedereen maakt voor zichzelf uit hoe betrouwbaar ze zijn.

Maar onlangs,vindt je bij de kijkcijfers ook een rubriek "uitgestelde kijkcijfers"

Dit zou dan gaan over kijkers die achteraf kijken.

Maar ik vraag me af,of dat dan kijkers zijn die via het platform programma's achteraf opvragen en bekijken,of zou het ook zo zijn,dat de settop boxen ook anoniem gegevens zou doorsturen wat we opnemen en bekijken?(een telenet technieker vertelde me,dat zij kunnen zien tot op de seconde na,wat we kijken,wat we opnemen,e.v.a. zaken.)en dat een opgenomen programma op schijf en achteraf bekijken daar ook onder hoort.

Ik weet wel,dat die kijkcijfers met een korrel zout moet worden genomen,want analoge kijkers die opnemen,en TVV abonnee's worden nog niet geregistreerd als ze iets opnemen en een programma opvragen gaat ook (nog) niet.

Is er toevallig iemand die daar iets zinnigs over weet?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Telenet technieker, dat is toch België?

Kijkcijfers, dat is toch Nederland?

 

Ben je nu weer bezig appels met peren te vergelijken?

 

Tja, en kijkcijfers kan je alleen meten wanneer de settop boxen informatie terug sturen wat men aan het kijken is, of dat nu live of uitgesteld is, dus waar heb je het nu weer over?

 

En wanneer je wilt weten hoe het werkt kijk je eerst eens hier.

 

https://www.google.de/search?q=kijkcijfers+meten&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&channel=sb&gfe_rd=cr&ei=JnPNU-i_BaaG8Qf2_IGwCA

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ceesv.

Hier in belgie spreken ze ook van kijkcijfers.

En ik denk naderhand dat je nu toch al weet dat ik in belgie woon.

Zal je link eens lezen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik altijd al grote flauwekul gevonden en hecht er ook geen enkele waarde aan. Waarom zou ik ook.

ik ook niet,maar blijkbaar houdt de reclamewereld er wel rekening mee als ze het hebben over betalen voor een reclamespot in een programma.ikzelf bekijk dat eens als ik goesting heb.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

In België worden de kijkcijfers nog steeds verzameld door het CIM mbv de kijkcijferkastjes. Vroeger was Live van belang, daarna Live+Vosdal en tegenwoordig Live+6 (mede door het uitgesteld kijken).

 

Hoe hoger het Live+6 cijfer, hoe hoger het tarief voor een reclameblok.

 

Het is best mogelijk dat Belgacom & Telenet het kijkgedrag verzamelen, maar die cijfers worden bij mijn weten niet verspreid noch gebruikt door zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...