Ga naar inhoud


Verloopstekker HDMI-DVI


verkerkbr

Aanbevolen berichten

Heb een aantal Raspberry PI's in gebruik en deze gebruik ik meestal stand-alone. Maar soms wil je ook zo'n ding gebruiken met een beeldscherm. Echter de Raspy heeft alleen maar een HDMI uitgang.

 

Had al eerder een convertor aangeschaft met een eigen voeding. Echter het resultaat was maar matig. En het ding was ook nog redelijk duur.

 

Bij een bekende bouwmarkt zag ik vandaag een verloopstekker HDMI-DVI. Die maar eens proberen.

 

Tot mijn verbazing werkt het ding prima. De HDMI uitvoer gaat via de verloopstekker perfect naar DVI ingang van het beeldscherm. Kosten zo'n € 12,-.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites


HDMI en DVI zijn elektrisch hetzelfde behalve dat HDMI standaard geen geluid heeft. Dit wordt er soms bij gekunsteld, maar dat is een ander verhaal.   Een simpele verloopplug zorgt voor een prima beeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een aantal Raspberry PI's in gebruik en deze gebruik ik meestal stand-alone. Maar soms wil je ook zo'n ding gebruiken met een beeldscherm. Echter de Raspy heeft alleen maar een HDMI uitgang.

 

Had al eerder een convertor aangeschaft met een eigen voeding. Echter het resultaat was maar matig. En het ding was ook nog redelijk duur.

 

Bij een bekende bouwmarkt zag ik vandaag een verloopstekker HDMI-DVI. Die maar eens proberen.

 

Tot mijn verbazing werkt het ding prima. De HDMI uitvoer gaat via de verloopstekker perfect naar DVI ingang van het beeldscherm. Kosten zo'n € 12,-.

 

Groet,

 

 

Bram

Ik hoop dat je bij de aankoop ook gekust bent want voor €12 voor zo'n verloop ben je behoorlijk genaaid.

 

Wat ik hiermee bedoel is dat je dit soort producten (ook F-connectoren) beter niet naar die bouwmarkt kan gaan. 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst ook voor mijn oude DM800 een verloopstekker gekocht voor boven deze kun je op een_of_andere_veiling_site  wat begint met een eba bestellen voor nog geen €1,50 en werkt perfect even goed zoeken en de levertijd was nog geen 10 dagen


aangepast door kermetkikker

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop er bijna altijd met een grote boog omheen. Alleen die spaanplaat geur al. En installatie materialen wil ik nog niet kado krijgen.

 

Maar ja, ik had een paar rvs parkers snel nodig. Vandaar.

 

En een verloopstekker van HDMI > DVI heb ik nog nergens anders gezien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDMI en DVI zijn elektrisch hetzelfde behalve dat HDMI standaard geen geluid heeft. Dit wordt er soms bij gekunsteld, maar dat is een ander verhaal.   Een simpele verloopplug zorgt voor een prima beeld.

Het 2e "HDMI" veranderen in DVI, dan klopt het ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...