Ga naar inhoud


Turksat ligt er plots uit


cgelici

Aanbevolen berichten

Ik moet mijzelf corrigeren, deze verandering is nog niet doorgevoerd. Mijn schotelboer meldde mij gisteren dat dit de bedoeling was maar is uitgesteld.

 

Waarschijnlijk gebeurt dit nu kort na de Presidents verkiezing van 10/08/14.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet mijzelf corrigeren, deze verandering is nog niet doorgevoerd. Mijn schotelboer meldde mij gisteren dat dit de bedoeling was maar is uitgesteld.

 

Waarschijnlijk gebeurt dit nu kort na de Presidents verkiezing van 10/08/14.

hoi,

dit werd door mij in het transponder nieuws van juli al gemeld op 15 juli

7ecd8dce05e396ec7fc9652ac307bca8.jpg

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat in dat bericht dat op 14 juli de frequenties worden verandert ? Heeft iemand dit al ervaren ?

 

In other news, Ik heb zojuist een nieuwe switch gekocht en wat gespeeld met settings. Alles is weer prima nu. Ik kan zowel turksat als hotbird kijken. Bedankt voor de hulp iedereen.

 

Ik heb een 4/1 switch gekocht want ze hadden geen 2/1. Hij koste maar een tientje dus ik deed niet moeilijk. Verkoper vertelde me ook dat met 4/1, wanneer een van de poorten het voor een of andere reden niet doet je de andere 3 nog kan gebruiken, dus dat zit ook in mijn voordeel.

 

Ook moest ik in mijn instellingen turksat op 'Toon B' zetten en hotbird op '1/4'. Zo heb ik ze werkend gekregen zonder opnieuw te hoeven aftemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk geen veranderingen op. Alles doet het nog prima hier. Een scan op 11844-2222 levert mij overigens niks op.

 

Wat mij ook opvalt sinds de nieuwe switch is dat ik tijdens het zappen vaak "Positioner word verplaatst" krijg en een paar seconden moet wachten voordat de kanaal tevoorschijn komt. Iemand enig idee hoe dit komt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heh ik kan wel naar die lijst kijken maar dat zegt mij weinig :P Een soort changelog zou handig zijn.

 

 

Ben je nieuw hier?, zo te zien aan je naam, zou je zelf Turk kunnen zijn en zo moeilijk is die lijst nu ook weer niet, zelfs in Türkçe.

Wij moeten het ook met zulke lijsten doen hoor.

 

http://www.son.tv/haber-275518

 

http://www.medya365....ri-h232512.html

 

http://www.mynet.com...rlari-1385904-1

 
 
Ik ga dit niet allemaal vertalen, maar kort gezegd gaat het er over dat Türksat 4A in gebruik wordt genomen en 
dat er aan wordt gewerkt om diverse frequenties over te zetten en dat er nieuwe bijkomen.
 
Dit**  is de home pagina van Flysat en daar kan je zien wat er, ook op andere satellieten veranderd.
Wat Türksat betreft is dit weinig of niets, dus misschien zijn ze er klaar mee.
 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij kingofsat ook op datum de veranderingen zien

 

http://nl.kingofsat.net/freqs.php?&pos=42E&standard=All&ordre=date_maj&filtre=no

 

Best handig en je pakt de veranderingen er zo uit.

 

 

KingofSat gebruik ik ook, maar Flysat is meestal sneller en accurater.

 

En waarom accurater, o.a. vele frequenties die bij Nilesat staan, vol met zenders, worden door KoS

vermeld als feed en zonder zenders.

 

KoS heeft wel een zoekfunctie, maar die wordt ook al niet regelmatig aangepast.

 

Staat er bij Flysat MBC3 gestopt op deze freq. dan zoek ik op KoS en soms na dagen komt daar nog foute info.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, sinds ik de switch heb verandert lijkt het erop dat ATV avrupa en IMC tv het niet meer doen. Ook heb ik bij Show Turk, een heel slecht signaal vol met storing.

 

Vandaag wat cable management gedaan en de TV opgehangen. Ik weet niet of het aan de disecq switch kan liggen, maar de kabels op het dak zijn ook niet meer de oude zoals ik eerder heb verteld. Heb voor binnen een nieuwe gekocht die nu onder de kruipruime heen gaat en achter de tv uitkomt. Kabel heeft goede dikte, 100db, 75ohm, rg6u. Oude die van de switch naar de woonkamer binnen komt is ook een rg6u maar 90db. Op het dak (plat dak) zie ik dat de kabel op sommige plekken aan het barsten zijn. 

 

Ik weet natuurlijk niet of het hier aan ligt, het is namelijk gebeurt sinds de problemen in het begin van deze post.

 

Graag zou ik jullie advies willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb alles werkend gekregen ! Vorige week de kabels op het dak vervangen. Deze waren er echt slecht aan toe. Ook de kabels tussen de switch en schotel vervangen, alles is nu nieuw dus.

 

Alles werkte tot vandaag :(. Ik kan helemaal geen turksat meer ontvangen. Google laat zien dat ze wel iets verandert hebben.

 

Ik zet mijn TV op de juiste frequentie en zie dat ik een signaal binnen krijg, maar zodra ik op de terug/exit knop druk springt ie snel terug naar een andere die niet werkt ? Kan iemand me hiermee helpen, jullie zouden toch hetzelfde moeten ervaren (als je niet al op die nieuwe frequentie zat) ?

 

post-67713-0-97854400-1411034271.png

post-67713-0-97854400-1411034271.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE. Automatisch afstemmen op 11747/27500 lijkt te werken maar ik krijg een beperkt aantal kanalen door. nog geen 200 vergeleken met de 400 die ik eerste had. Nu kijk ik natuurlijk niet naar al die kanalen maar de belangrijke zitten er niet tussen (ATV, star, kanalD, show, enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk gewoon hier;  http://www.flysat.com/turksat42.php

 

Ben even vergeten wat de naam is, maar alleen op de Astra satellieten, hoef je maar één freq. in te geven en dan op die TP

iets aanvinken en alles wordt wél gezocht.

 

Niet alle freqs. staan in  de data van je ontvanger, d.m.v. wat ik net schreef, worden die, voor altijd, toegevoegd.

Helaas werkt dit niet met Türksat en vele andere satellieten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...