Ga naar inhoud


[Pioneer] DBR S120NL --> Wat te doen om goldkaart te gebr.


Gast

Aanbevolen berichten

ik hebhier een pioneer dbr S120NL staan van een kennis, die wil graag canal+ kijken wat moet ik doen om te zorgen dat deze ontvanger goldkaart slikt!!

ps ik heb geen ervaring met pioneer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Je kan het beste de deco patchen met Dynamite Firmware 4.41 Engels of Nederlands, dan heb je veel meer kanalen tot je beschikking (2000) en je kan meerdere decoderingssystemen aan.

Je moet dan wel de keyfiles op een funcard proggen ipv van op een goldcard.

suc6

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

W.J. Beckers: Je moet dan wel de keyfiles op een funcard proggen ipv van op een goldcard.

 

Da's niet echt nodig, ik heb de eerste dagen dat ik mijn ontvanger gepatched had ook gewoon met een goldcardje gekeken..

 

Aan de OP: Je kunt het beste de Dynamit firmware nemen, die staat ook op satcity, als files kun je het beste de Multicam of 5in1 files van Emtec of Kuba nemen..

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voordat er ongelukken gebeuren: Je praat over een 120NL en die is compatible met de BCT16xx. Als je de firmware wilt veranderen zul je dus ook de goede firmware er in moeten zetten. Daarnaast zit de firmware, kanalenlijst, systemloader en bootloader in 1 chip en dat heeft als consequentie dat je je deco makkelijk definitief om zeep kunt helpen.

Gebruik NOOIT 'erase chip' als je een 120NL hebt, tenzij je echt weet wat je doet en bereidt bent enig risico te nemen.

Uiteraard kun je net zoveel spelen met de GW, FUN en/of andere files/kaartjes.

Voor de ongepatchte versie is er een goede GW beschikbaar die Radxnl gemaakt heeft. Deze is voor de Philips gemaakt, maar werkt evenzeer voor de Pioneer, Even opzoeken stel ik voor.

 

PS: En als je toch wilt patchen, dan hoor ik dat wel.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...