Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo, even een laatste update. Deze week de Inverto duo lnb en de m7 sat801 receiver ontvangen. Vandaag geïnstalleerd. Ik had al een werkende verbinding met een single lnb op de Astra 19.2. Ik heb duo lnb voor Astra 19.2 en 23.5 met de 19.2 kop in de houder gemonteerd en op de oude receiver gekeken of de kanalen van Astra 19.2 nog zichtbaar waren. Dat was het geval. Daarna de skew nog iets geoptimaliseerd en toen de nieuwe canaldigitaal receiver aangesloten. Deze vroeg bij het initieel opstarten meteen om te scannen voor HDkanalen. Dat duurde ongeveer 1 minuut en toen had ik een oneindig lange lijst aan Canaldigitaal kanalen op Astra 19.2 en Astra 23.5. Op beide satellieten ongeveer 70% signaal en kwaliteit (de laatste fluctueert een beetje). Ik heb stabiel beeld en goed geluid. Ik kan BVN bekijken, maar ook N1 N2 en N3 in HD en een aantal regionale zenders, dus ik ga er vanuit dat ik inderdaad naar beide satellieten kijk.

Alles bij elkaar ben ik nog geen half uur bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen.

Nog één vraag: ik zie in mijn zenderlijst ook een aantal BBC en ITV zenders staan. Ik heb daarop echter geen beeld en ongeveer 35% signaal. Staan deze zenders, zoals ik zelf vermoed, op de Hotbird? Ik neem dan aan dat ik deze zenders met mijn schotel in de huidige opstelling "nog net kan zien" en dat het geen zin heeft om dit beter te krijgen, omdat ik dan signaalverlies op Astra 19.2 en/of 23.5 krijg.

Bedankt voor jullie hulp en adviezen.

Geplaatst:

Die zenders zitten op Astra2 en die kun je met een duo lnb niet ontvangen. De ontvanger schakelt naar een niet-bestaande 3e LNB , het signaal wat je ziet is ruis. De zenders worden blind door de fastscan in de lijst gezet, ook zonder ontvangst van deze zenders.

Omdat de ontvangst van Astra3 kritischer is kun je beter de Astra3 LNB in de houder plaatsen en de schotel uitrichten op Astra3.

Geplaatst:

Beste PaysB

In de CanalDigitaal fastscanlijst zijn ook flink wat zenders van de Astra 28,2 en Hotbird 13 opgenomen. Die staan er in voor mensen die die vier satellieten kunnen ontvangen.
Als het goed is staan die bij jou in het grijs omdat je die met een duo-lnb niet kunt ontvangen. Zie hier de zenderlijst:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf

Geplaatst:

Die zenders zitten op Astra2 en die kun je met een duo lnb niet ontvangen. De ontvanger schakelt naar een niet-bestaande 3e LNB , het signaal wat je ziet is ruis. De zenders worden blind door de fastscan in de lijst gezet, ook zonder ontvangst van deze zenders.

Omdat de ontvangst van Astra3 kritischer is kun je beter de Astra3 LNB in de houder plaatsen en de schotel uitrichten op Astra3.

Op een 2/1 switch en een duo lnb word met diseqc commando C en D naar poort A en B geschakeld .

Je kijkt dan met de settings voor A2 naar A1 en de settings voor Hotbird naar A 3

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Weet je dat zeker? Omdat het frequentieplan op de astra posities vrijwel gelijk is zou ik dan wel signaal maar geen beeld verwachten.

Zo zit BBC1 London op Astra2 10773 H , en op Astra1 10773 H zit o.a. de zender anixe.

Geplaatst:

Ik meende het zeker te weten , tot je die vraag expliciet stelde .

Bij meerdere 2/1 switchen die ik heb gebruikt was dat wel zo .

Ook bij monoblokken astra / HB maar zojuist toch maar eens de driepoot tevoorschijn gehaald met een TDS 64 en een duo lnb .

En inderdaad daar is het zo zoals je eerder schreef .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen