Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb sinds even de ET10000, maar ben nog niet echt tevreden. Komt met name doordat ik bij SD én HD, altijd dus, zie dat beeld en geluid niet synchroon lopen. Ik kan van alles proberen om e.e.a. een beetje in orde te krijgen.

Maar:

Met die ouwe DM8000 en mijn DM7020HD (die ik nog heb) heb ik hier nooit last van gehad.

Waarom doet dit ding zo raar? Ik vind dit echt héél erg storend. Heeft niemand anders met een et10000 dit, of hebben jullie hier een goede oplossing voor?

Edit: ik draai uiteraard de meest recente OpenPLi 4.

aangepast door bigtwin

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Sjaak, opzich wel een goede vraag, want ik ben sinds de et10000 over naar oscam, maar, ja, ook op de duitse fta zenders doet dit zich voor. Al lijkt het na de update van vandaag iets minder, maar zéker niet weg.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:

Ik volg dit draadje met behoorlijk veel interesse want de 10000 zou, naast de Gigablue HD+ Quad, een waardige opvolger van mijn DM7020HD kunnen zijn.

Is het uit-de-pas-lopen van beeld/geluid inmiddels opgelost?

• Beheerder
Geplaatst:

Je kunt de Gigablue HD Quad Plus niet echt vergelijken met een ET10000. De laatste heeft een veel geavanceerdere processor.

De Gigablue (2 x DVB-S2) kan je beter vergelijken met de VU+ Solo2 (2 x DVB-S2) , daar zit dezelfde processor in en is verder qua hardware ook redelijk vergelijkbaar, uiteraard op het iets kleinere flash en het gebrek aan tuner uitbreidingsplaatsen na, maar aangezien je nu een DM7020HD hebt, lijkt me dat voor jou niet van toepassing.

Je weet wel dat je er alleen qua menusnelheid op vooruit gaat als je de DM7020HD inruilt voor een Gigablue? Zappen en opstarten zal niet sneller of zelfs langzamer gaan bij de Gigablue (zie onze review).

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bedankt Michel voor de uitleg!

Om de snelheid is het me niet te doen, wel om de mogelijke tuneruitbreidingen van beide boxen.

Ben met mijn 7020HD (2x S2) enorm tevreden maar helaas is de CPU te zwak om twee USB DVB-C/T tuners probleemloos te laten draaien.

Daarvoor gebruik ik nu een NAS om naar de Dream te streamen; werkt super maar om daar nu de NAS de hele dagen voor aan te laten staan ?!?

Ik realiseer me dat ik nu dit topic vervuil maar misschien moet ik eerst maar op de 7080HD wachten.

• Beheerder
Geplaatst:

Dan kan de Gigablue HD Quad Plus een hele goede kandidaat zijn. Daar kan je dan naast de 2 on board DVB-S tuners een tweetal DVB-C/T combo-tuners bij plaatsen en de USB tuners te deur uit doen.

Het is een prima apparaat. Met iets meer budget is de ET10000 mogelijk een betere keuze, die heb ik helaas nog niet mogen testen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sinds een tijdje hier ook de et10000.

Maar van sync problemen gelukkig geen sprake.

Het is me niet eens opgevallen.

Daarom vind ik het maar wat vreemd.

Ook openpli4 erop van een week of 2 geleden.

Ding draait echt geweldig fijn.

Heerlijk zo snel en soepel als ie reageert op de ab,en ook razendsnel opstarten.

Geplaatst:

Ik moet zeggen dat ik op de ET9500 ook soms last heb van audio 'out of sync'. Dat kan ik wel corrigeren via de 'audio'-knop en dan blauwe knop en hem 5 msec te geven, maar echt prettig is dit niet. Ik moet toegeven dat ik niet echt weet wat ik op dat moment aan het doen ben. Ik zie allerlei opties, zoals Global Delay, Service Delay, save to key, AC3/DTS downmix en nog iets van een kruisje bij MPEG. Ik weet niet wat wat doet. Als ieand dat kan uitleggen, zou al mooi zijn.

Wat me opvalt is dat soms, bijvoorbeeld bij het journaal, de presentator zelf 'in sync' is, maar als dan een een reportage getoond wordt, het geluid daarvan weer 'out of sync' is. De kenners onder ons weten dat vast te verklaren....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...