Ga naar inhoud


usb 12 volt aansluiting in auto


edbe

Aanbevolen berichten

tegenwoordig heb je alles voor een usb aansluiting.

nu wil ik ook een aansluiting bij zetten naast mijn ene sigaretten 12 volt in de auto.

waar moet ik opletten o.a.en hoe moet je deze aansluiten?

post-33497-0-34801000-1406905393.jpg

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de USB staat 5 V 2x 2.5 A.

Dat wil zeggen dat de USB 2x 2.5 Ampère levert bij een spanning van 5 volt.

Een extra stroombegrenzer is dan overbodig, het apparaat kan gewoon niet meer leveren.

Wel even opletten met aansluiten, de rode draad is + en de zwarte draad is -

Als je de draden kan aansluiten bij de bedrading van je sigaretten aansteker is de USB al gezekerd.

Een extra zekering is dan overbodig.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste auto's van tegenwoordig hebben al een of meerdere usb-aansluitingen. Maar om daar nu een nieuwe auto voor te kopen gaat ook een beetje ver.

 

Wat wellicht een optie zou kunnen zijn, is een converter van sigarettenaansluiting naar usb, die dingen zijn gewoon overal te koop. Zo kun je usb gebruiken wanneer nodig, zonder te knippen in je bedrading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gat voor een sigaretten aansteker wordt misbruikt voor allerhand andere dingen waar het nooit voor ontworpen is.

In mijn Audi is een vaste navigator ingebouwd en mijn Blackberry(s) hoeven niet in de auto opgeladen te worden want de accu is goed voor 4-5 dagen.

In Dubai heb ik een Toyota en daar heb ik geen navigator nodig. Straten hebben daar geen naam dus veel heb je er toch niet aan tenzij je de exacte coordinaten weet.

 

Mijn dochter heeft een Opel en daar is het ook een gekloot met haar eipot die op een zwanehals in dat sigarettengat heen en weer zwabbert. Ik heb dat dus netjes voor haar omgebouwd en ze heeft nu een veel betere aansluiting sinds papa IJzerbout zich erover heeft ontfermt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...