erwin05-verwijderd Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Log ik in op, mijn canaldigitaal, dan zie ik onder zenderpakket uitbreiden, geen HD light pakket staan. En op de site van CD zelf, kun je niets vinden over een HD light pakket. Is wat jij met cd afspreekt officieel voor iedereen, of alleen tussen jou en cd. Dit schrijft cd in een email aan mij: Na 1 november wordt een aantal extra HD-zenders aan uw Basis-pakket toegevoegd, waaronder Nederland 1, 2 en 3. Het maandelijks tarief wijzigt hierdoor van € 12,95 naar € 15,95. Er staat nergers iets te lezen over een HD light pakket in deze email.
Sjattuh Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 (aangepast) Bij mij staat er dit: Smartcard XXXX Extra kaart Familie-pakket contract tot 31-8-2014 HDTV-pakket contract tot 31-8-2014 Smartcard XXXX TopHD-pakket contract tot 31-8-2014 FOX Sports Eredivisie-pakket contract tot 31-8-2014 Is er nu iets/gaat er iets veranderd(en) qua zenders? Of gaat dit hele verhaal niet op voor mij? Ik heb op de hoofdkaart alle zenders in HD. Op de 2e kaart alle zenders, behalve Film HBO en Eredivisie, in HD. Zou wel graag willen dat dit zo blijft. 5 augustus 2014 aangepast door Sjattuh Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
erwin05-verwijderd Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 (aangepast) CD heeft mij vorige week vrijdag gebeld, ik heb aan deze persoon gevraagd, wanneer nu deze wijziging ingaat. mij werdt verteld dat dit per 1 aug zou zijn. Alleen als je 3 maanden gratis kunt kijken naar het HD pakket voor 12 zenders, ga je pas in november die 15.95 betalen. Dus officieel gaat de prijs voor het basis-pakket per 1 aug omhoog naar 15.95 euro. Mensen die geen 3 maanden gratis kijken hebben, gaan per 1 aug 15.95 euro betalen voor het Basis-pakket/HD light pakket. Ook de naam van dat pakket doet CD vaag over, daar kom je ook niet uit. Het basis-pakket blijft in het schrijven van CD nog steeds Basis-pakket heten, ook na 1 aug als de prijs naar 15.95 gaat. In de email van CD staat: Na 1 november wordt een aantal extra HD-zenders aan uw Basis-pakket toegevoegd, waaronder Nederland 1, 2 en 3. Het maandelijks tarief wijzigt hierdoor van € 12,95 naar € 15,95. In alle post en emails van CD wordt de naam Basis-pakket genoemd. 6 augustus 2014 aangepast door erwin05
Codx Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 (aangepast) Wat een onzin Codx. Zelfs met Familie HD-light heb ik op de extra kaarten Ned.1, 2 en 3 HD. Dat jij nog beeld hebt is leuk voor je.. maar de meeste hebben dit niet op de 2e en 3e kaart. Als jij het daar niet mee eens bent leg jij dan uit hoe het volgens jou in elkaar zit. Ik heb nu op meerdere abo's gezien dat er op 2e en 3e kaart geen beeld meer is van NL123 HD zelfs niet wanneer het hoofdkaart een TopHD kaart is. 6 augustus 2014 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Johan45 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Het is dat ik beter weet, anders zou je nog gaan denken dat sprietje een voorkeurs behandeling krijgt. Volgens mij gewoon weer een van de vele fouten die in het systeem van kaart rechten zit ingebakken. Handwerk door goedkope uitzend krachten c.q. vakantie werkers. Vult u rustig aan !!!
Sprietje Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Tja, hier een aantal reactie van verschillende fora:-Toch apart, ik heb geen hd pakket op mnd extra kaart maar toch NPO in HD op extra kaart.-Ik heb op mijn hoofd kaart familie hd waardoor ik op mijn 2e kaart familie heb. Tot op heden heb ik de NPO nog steeds in hd op mijn 2e kaart zonder dat ik het hd pakket op mijn 2e kaart heb.De enigste die weet waarom sommige mensen geen en anderen weer wel de NPO in HD op hun extra kaart hebben is CanalDigitaal.
Johan45 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 CanalDigitaal heeft geen overzicht of de rechten op een kaart goed staan, dus fouten herstellen is praktisch onmogelijk of iemand moet de rechten per abonnement gaan uitpluizen. Dat gaat dus niet gebeuren, dat is monniken werk. Je zal zelf moeten bellen als je denkt zenders te missen. Als je zenders hebt die je eigenlijk niet zou moeten hebben moet je natuurlijk ook even bellen. Vult u rustig aan !!!
jako87 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Alle kaarten een heractivatiesignaal sturen met de correcte rechten zoals die in de abonnementsadministratie staan is op zich niet spannend, want dat kan automatisch. Ik zou dat sowieso standaard in het rechtensysteem inbakken om dit 1 keer per jaar per kaart automatisch te doen, dan gaan vanzelf alle fouten er uit.
Johan45 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Zo eenvoudig als jij het je voorstelt is het niet. Er zijn kaarten waarvan het abonnement jaren terug is opgezegd die nog steeds de rechten hebben van het oorspronkelijke abonnement. Zo zijn er ook kaarten die als "defect" opgegeven zijn en vervangen werden. Die "defecte kaarten" werken nog steeds, zelfs als het oorspronkelijke abonnement is opgezegd. Vult u rustig aan !!!
jako87 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Precies, maar juist die kaarten zouden dan vanzelf uitgaan. Die worden nu met verkeerde rechten actief gehouden met de groep-emm's voor de FTV kaarten. Ik ga er van uit dat die hele groep nu uitgezet wordt, dus al die kaarten lopen vanzelf af als de updates stoppen, maar zouden al lang uit gezet zijn als jaarlijks alle kaarten een heractivatie krijgen. (dus ook alle afgemelde kaarten)
Johan45 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Die kaarten worden niet uitgeschakeld zoals de FTV kaarten. Die vallen in de verschillende rechten groepen en dat zal handwerk worden om de kaarten die onterecht rechten hebben er tussen uit te vissen. Monniken werk dus. Gebruikers die geen rechten toegewezen krijgen en daar wel recht op hebben moeten bellen en dan worden de rechten handmatig in het systeem goed gezet. Een automatische reset van de verschillende abonnementen vormen is niet uitvoerbaar. Alleen al als een reset verkeert uitpakt jagen ze duizenden abonnees in de gordijnen, af juist niet als iedereen opeens TopHD rechten blijkt te hebben. Vult u rustig aan !!!
Codx Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 (aangepast) Nou Johan45, Als een kaart niet meer in hun systeem zit dan heb je geen beeld meer zo simpel is het. Want zonder EMM's voor die speficieke kaart/PBM zal het beeld na 2 maanden wegvallen. Dus weet je eigenlijk al dat die er nog wel in zit alleen mogelijk is die niet meer gekoppeld aan de juiste klantgegevens. Kortom hun administratie is dus een puinhoop. Feit blijft dat alle 2e en 3e kaarten zonder HD pakket behalve misschien een paar uitzonderingen nu 3 maanden zonder NL123 in HD zitten. Als het anders is moet CDS dat maar is gaan uitleggen. 6 augustus 2014 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
jako87 Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Hoe kom je bij 3 maanden? , vermoedelijk gewoon zo lang als de NPO SD versies uitzenden.
Codx Geplaatst: 6 augustus 2014 Geplaatst: 6 augustus 2014 Omdat de NL HD zenders vanaf november schijnbaar onderdeel worden van het basis pakket. Tenminste dat was de bedoeling. En bijvoorbeeld RTL8 HD is nu al te zien op 2e en 3e kaarten met een basispakket of hoger. Dat maakt het juist zo belachelijk.. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen