Ga naar inhoud


extra kaart: vanaf vandaag geen HD meer op NPO 1, 2 en 3?


greydutch

Aanbevolen berichten

Een deel van de verwarring ligt bij de gebruikers en een deel is te wijten aan CanalDigitaal.

Nu ben ik ook een gebruiker dus ..Hieronder mijn visie

 

Nederland123 in SD en HD is nooit voor betaald in je abonnement. Die kosten werden opgebracht door de Publieke omroep.

Na 1 augustus moet er betaald worden voor de publieke zenders, zowel in SD als HD.

Dit is en ziet CanalDigitaal als een uitbreiding van je pakket al heb je geen zender meer en in het geval je een SD pakket hebt krijg je zelfs drie zenders minder. (Ned. 123HD)

Het Familie HD pakket heeft logischerwijs de publieke zenders in HD

Het Familie pakket heeft dan logischerwijs alleen de publieke SD zenders.

 

Dit was toch al heel lang duidelijk.

 

Vreemd dat als ik dat vertel, cees mij daarover aanvalt.

 

De pakketten met zenders, waar wel of geen ned123 in zit in HD, de extra kaarten, alles is mij duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Er zijn 2 manco's in dit betoog.

1-Toen op het eigen forum gemeld werd dat Ned1-3 in HD zouden verdwijnen uit de SD pakketten werd dit door CanalDigitaal tegengesproken omdat dit slechts voor zakelijke abonnementen zou gelden.

2-Er zijn gebruikers met familiepakket op de 2e kaart die nog steeds Ned1-3 in HD ontvangen, idem voor alle andere pakketcombinaties,  FTV kaarten en uitgeschakelde kaarten.

 

Mede daardoor ontstaat de verwarring en CanalDigitaal doet geen enkele moeite om daar een einde aan te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd ik had dus gebeld naar hun, en diegene zei me dat ik maar moeste mailen ! daarop zei ik stuur mij dan een lijst met de zenders die op de 2e (extra) kaart staan dat kon hij niet geven.

Ik zei dus nog "kan ik mailen krijg ik antwoord dat ik moet bellen, en bel je dan krijg je antwoord dat je moet mailen" ze weten het zelf dus niet en daar gaat dit topic ook over.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pecies, bij CanalDigitaal weten ze het zelf niet meer door de ontstane chaos.

CanalDigitaal doet mee aan de verwarring en sommige berichten van CanalDigitaal maken de verwarring zelfs groter

 

Er is maar één oplossing als je denk dat er zenders in je 1e 2e of 3e kaart ontbreken.

En dat heb ik al vermeld in bericht.#53  

Verschillende gebruikers melden in dit draadje dat het resultaat heeft gehad.

De oplossing is Bellen bellen en nog eens bellen, en zij die bellen krijgen om van het gezeur af te zijn de publieke HD  zenders er bij.

 

 

Je kunt onze klantenservice bereiken van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur. Bel hiervoor het telefoonnummer 0900 - 9323 (€ 1 per gesprek).

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer gebeld, zie mijn bericht 83, ik heb 3 kwartier met medewerker gesproken over het verwijderen van NED123HD op mijn extra kaarten maar ondanks dat hij 2x ruggespraak had kon hij alleen 2 Euro korting totaal per maand geven en als ik het daar niet mee eens was kon ik mijn complete abo opzeggen per 1 september ondanks dat het Light pakket nog liep tot eind november en heb ik nog 1 week bedenktijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niets van hoe het bij jullie dan allemaal zit.

 

Ik heb 10 min gebeld met hun en ben begonnen met dat ik, met deze prijsverhoging, mijn 2e kaart op wilde zeggen omdat ik het belachelijk vond dat de prijs zo sterk stijgt terwijl ik ook nog eens minder zenders op mijn 2e kaart had.

Volgens hun waren ze nog steeds goedkoper dan de rest maar toen ik aangaf dat bij anderen de 2e en 3e kaart zelfs geheel gratis was werd mij een korting van 2 euro op het family pakket aangeboden en na weer 5 min in de wacht te hebben gestaan werd me verteld dat het meteen het in orde gemaakt was dat ik alle zenders van mijn hoofdkaart ook op mijn 2e kaart kon ontvangen.

Gisteren een brief van hun ontvangen met de bevestiging van de afgesproken korting (er staat niets in over de zenders op mijn 2e kaart) en al vanaf het moment dat ik gebeld heb nog steeds alle zenders die ik op mijn hoofdkaart heb ook op mijn 2e kaart.

 

Wel werd mij geadviseerd om de ontvanger een keer geheel uit en weer aan te zetten om de instellingen goed te krijgen.

Dus alle HD zenders op mijn family pakket met Light HD (was 17,95 per maand maar is nu 15,95) heb ik ook op mijn 2e kaart.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sjattuh

 

Een ander forumlid schrijft het volgende op het dat forum:

 

Ik heb even gebeld en zelfs daar weten ze het niet precies. Nu nog 1 keer, welke zenders kun je ontvangen als je FamilieHD pakket heb en nog een extra kaart met Familie pakket ????????

 

Man man wat een bedrijf zijn jullie. Sorry dat ik zo reageer het moet toch niet moeilijk zijn om een lijst te krijgen met de zenders op een extra kaart met familie pakket ?

 

Vindt je dat nu een duidelijk antwoord van CanalDigitaal als ze het bij de helpdesk niet eens weten?

 

 

Je bevestigd toch precies wat ik vermoedde? Zij weten het ook nog niet.

 

Ze kunnen ook iets ter plekke verzinnen of gewoon eerlijk antwoorden.... Ik vind het een heel duidelijk antwoord. Er wordt momenteel blijkbaar veel vervandert en misschien is het gewoon wijs om ipv een antwoord af te dwingen wat je niet krijgt gewoon even af te wachten...

 

En ik lees veel op dit forum, maar kan helaas niet alle postings onthouden noch lezen. Sorry.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noordzee

als reactie op je bericht #134: bedankt voor de tip met het HD aktiepakket. Helaas zou dit een verdubbeling van de huidige kosten van de tweede kaart betekenen. Deze zijn net van Euro 1,50 naar Euro 4,50 verhoogd en met het HD aktiepakket zou de prijs dan op Euro 9,95 komen.

 

Het HD aktiepakket zou op zich wel een mooi alternatief voor mijn huidige pakket op de hoofdkaart zijn: immers met het basispakket plus het aanvullende HD pakket kom ik nu op maandelijks Euro 12,95 plus Euro 5 = Euro 17,95 - dus bijna twee keer zoveel als de prijs van het HD aktiepakket. Maar dat gaat natuurlijk niet lukken: het vervangen van het basisHD pakket door het HD aktiepakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze zenders met de extra familie kaart met als hoofd abbo FamilieHD.

 

X Nederland 1 HD
X Nederland 2 HD
X Nederland 3 HD
X RTL8 HD
X Veronica/DisneyXD HD
X BVN,19.2
X FOX Channel
X NPO Doc
X NPO Zapp Xtra/NPO Humor TV
X NPO Politiek/NPO Best
X RTL lounge
X AT5
X L1MBURG
X Omroep Brabant Televisie
x Omroep Zeeland Televisie
X Omrop Fryslan Televisie
X TV Drenthe
X TV Gelderland
X TV Noord
X TV Oost
X TV West
X 13th Street
X ComedyCentral
X FOXlife
X Sport1 Golf
X EDGE
X Eurosport HD DUT
X MEZZO
X MTV NL
X MTV Dance
X MTV Hits
X MTV Music
X MTV ROCKS
X TV Oranje
X VH1
X VH1 Classic
X Animal Planet
X Crime Invest
X Discovery Channel
X Investigation Discovery
X Fine Living
X Food Network
X History HD DUT
X NGC HD
X Nat Geo Wild HD DUT
X TLC
X Boomerang
X Cartoon
X Disney Channel
X duck tv DUTCH
X JimJam
X Nickelodeon Nederland
X CNBC Europe
X BBC World
X CNN Int
X een HD
X HD
X NED1
X NED2
X NED3
X NL3
X RTL4
X RTL5
X SBS6
X RTL7
X NET5

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb hetzelfde, eerste kaart is familie HD en tweede is blijkbaar basis. 123 HD zijn nu dus weggevallen en kreeg ook die mooie email waarin ik werd medegedeeld meer te gaan betalen maar minder kwaliteit te krijgen (weet niet eens welke 18 zenders erbij komen).

 

Zoals ik bij sprietje lees moet ik voor die 4,50 gewoon een tweede kaart met NPO in HD kunnen krijgen, maar eens even bellen met onze vrienden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, eerder op dit forum werd gezegd dat CanalDigitaal er alles aan deed om met zijn klanten in gesprek te komen, om hen als abonnees te behouden en hen waar mogelijk een duurder abonnement aan te zwetsen.

 

Welnu, aangezien ze me destijds hadden overgehaald om mijn settopbox abonnement NIET op te zeggen door me een gratis HD oranje kaart te leveren in plaats van de groene SD kaart dacht ik er slim aan te doen om hen erop te wijzen dat ze me juist met HD hadden overgehaald om betalende klant te blijven en het nu dus wel heel vreemd was dat ze dat er zomaar weer afhakten omdat dat feitelijk dus contractbreuk is. Ik gaf er mijn telefoonnummer nadrukkelijk bij omdat ik gezien de verschillende uitspraken hier wel benieuwd was of en wat ze zouden aanbieden.

 

Maar niets van dat alles, na enkele weken wachten kreeg ik zojuist onderstaand tekstje gemaild:

 

"Hartelijk dank voor uw e-mail.

Tot 1 augustus 2014 heeft de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een contract met CanalDigitaal dat de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 via de satelliet garandeert. Dit contract loopt tot 1 augustus 2014 en NPO heeft besloten niet langer de gratis doorgifte van Nederland 1, 2 en 3 te financieren. De zenders zullen daarom vanaf 1 augustus deel uitmaken van een betaald abonnement. Dit is voor elke provider hetzelfde.

U heeft geen HD pakket, dus u ontvangt de HD versies vanaf 1 augustus 2014 niet meer.

Mocht u verder nog vragen hebben, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900-9323 (€1,- per gesprek, maandag tot en met zaterdag van 09:00 uur tot 21:00 uur) waar onze medewerkers voor u klaarstaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

 

Je snapt dat de stap naar Digitenne steeds dichterbij komt. Temeer daar ik de afgelopen weken wegens slecht weer steeds opnieuw beelduitval had ondanks zeer ruim bemeten schotels. Digitenne kan niet uitvallen, in elk geval niet door weersomstandigheden omdat de mast hier maar enkele honderden meters vandaan staat. En een terugval is het ook niet sinds CD me wel Ned 1-2-3 in SD maar niet in HD meer wil leveren. De SD van Digitenne doet in niets onder voor de SD van CD. En het lijkt me de goedkoopste manier om de drie Nederlandse en de drie Vlaamse publieke netten in je huiskamer te krijgen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...