Hil Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Vandaag contact gehad met CD omtrent het niet meer in HD kunnen zien van Ned. 1, 2 en 3 op de extra kaart. Ondanks dat duidelijk op hun site staat aangegeven dat bij familieHD je op de extra kaart kijkt naar de zenders van het familie-pakket blijkt dit toch niet zo te zijn (foutje, site niet aangepast). Ook is er bij de verhoging van € 2,50 naar € 4,50 niet aangegeven dat Ned. 1, 2 en 3 niet meer in HD kan worden ontvangen (oeps, foutje!). De service-desk helper kan mij niet helpen en kennelijk is er niemand bij het bedrijf die dit kan, dus geen chef, geen directeur, geen CEO, geen RvB, wat een zielig zooitje. HD op 1, 2 en 3 kan wel op de 2e kaart á raison van nog eens € 5,- extra. Is deze onjuiste voorlichting en bedrieglijke website al bekend bij een consumentenprogramma?
Henk1 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 ...Is deze onjuiste voorlichting en bedrieglijke website al bekend bij een consumentenprogramma? Daar ligt een schone taak voor je, Hil ! Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | -> -> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin) Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz
Dirk1980 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Heb ze ook gebeld, dankzij jullie scherpe tips is mijn extra kaart gratis van basis naar familie gegaan. Zou geen HD worden maar alle familie zenders in SD, tenzij weer extra betalen. Daar bedankte ik vriendelijk voor. Toch heb ik gewoon 123 in HD dus of ze zelf echt snappen hoe het zit betwijfel ik. Het zou nog door een proefperiode kunnen komen ofzo maar het is alleen 123 in HD dus lijkt me niet.
Jürgen Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Nou, ik heb nu wel een hele scherpe prijs want ze zijn bij CD echt de (boekhoud)weg kwijt waarmee ik overigens op dit moment wel erg content mee ben. Vandaag kreeg ik eindelijk weer eens een factuur nadat ik in juni de laatste factuur over de abonnementsperiode juli had ontvangen. In juni heb ik het HD-pakket en de 2e kaart opgezegd welke per 1 augustus zou worden beëindigd. Op 1 augustus ging inderdaad mijn 2e kaart op zwart en ik ontving alleen nog maar SD, dus allemaal volgens afspraak. ....maar, op 2 augustus had ik tot mijn verbazing en volledig ongevraagd het volledige HD-pakket weer terug en daar had ik natuurlijk geen moeite mee en dat is tot vandaag nog steeds het geval. In feite komt het erop neer dat ik tot en met juli het lopende abonnement voor € 19,95 had betaald, zijnde STB-pakket (€ 12,95) + HD-pakket (€ 5,00) en de extra kaart (€ 1,50). De te verwachten rekening zou dan moeten zijn: Augustus en september elk € 12,95 dus totaal € 25,90 maar kijk zelf maar in de vandaag ontvangen factuur over de abonnementsperiode juli t/m september, zie bijlage. Een blije CD klant MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Johan45 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik zie alleen in je factuur dat je de maand juli voor niets hebt mogen kijken met je basis pakket. ( geen STB dus zoals je hierboven schrijft) Met je Basis pakket heb je tot 1 oktober gratis de HD zenders, dat geld dus voor alle Basis abonnementen dus erg uitzonderlijk is dit nu ook niet. Vult u rustig aan !!!
Jürgen Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Tja, het is maar net hoe je het wilt bekijken. Dus jij vind het normaal dat ik zonder enige moeite te hebben gedaan voor 3 maanden de maand juli voor niets krijg en dan ook nog 2x € 2,= Retentiekorting, wat dat dan ook mag betekenen? In feite betaal ik nu voor 3 maanden een bedrag van € 19,45 (al eerder betaald voor juli) en € 2,45, totaal dus € 21,90 om voor 3 maanden naar het Basis pakket te mogen kijken. Nogmaals, ik klaag niet want in dit geval komt het mijzelf ten goed maar daaruit blijkt weer dat de wegen die CD bewandelt ondoorgrondelijk zijn. Normaal hoor je alleen maar klachten die op negatieve effecten zijn gebaseerd, ik wilde dit alleen maar aangeven dat het ook andersom mogelijk is. Dit is volledige willekeur en nergens op gebaseerd. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Johan45 Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Ik ben benieuwd naar je factuur voor oktober, dan moet er betaald worden voor het HD pakket dat we nu nog gratis mogen bekijken.. Vult u rustig aan !!!
Jürgen Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Dat denk ik ook maar dan zal toch eerst weer een voorstel moeten komen want ik ga ervan uit dat zij dat niet automatisch zullen doen zonder enige vorm van persoonlijke kennisgeving of misschien toch? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
martjeB Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 retentie is vasthouden. Ze zijn bang dat je wegloopt. Gtz. Martje B
Gast KvR Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Maar dat gaat natuurlijk niet lukken: het vervangen van het basisHD pakket door het HD aktiepakket. Als de oorspronkelijke contractduur van je BasisHD-pakket is afgelopen, is de opzegtermijn maar een maand. Gelukkig is CanalDigitaal niet zo vals om je contract automatisch met een jaar te verlengen zoals dat in Duitsland zeer gebruikelijk is. Je belt ze en vertelt dat je op wilt zeggen. Dan wordt je doorverbonden met de afdeling "Opzegging". Ergens op hun site staat behalve een 0900-nummer ook een nummer in Hilversum dat je vanuit het buitenland - met nummerherkenning ingeschakeld - kunt bereiken. In jouw geval zijn de goedkoopste combinaties bij twee kaarten: op beide kaarten het HD Actie-pakket voor in totaal €19,90 (€9,95 per kaart) per maand; bij een HD Actie-pakket geen gereduceerd tarief mogelijk op de tweede kaart (moet oranje smartcard zijn). op hoofdkaart HD met HD-actiepakket (€9,95), op tweede kaart Set Top Box-pakket zonder HD (omgerekend €6,66 per maand), in totaal dus €16,61 per maand op hoofdkaart HD met HD Actie-pakket (€9,95), op tweede kaart Set Top Box-pakket (omgerekend €6,66 per maand) en extra HDTV-pakket voor €5,00 per maand, dat is in totaal dan €21,61 per maand Bij de laatste combinatie heb je op de tweede kaart meer HD-zenders dan op de hoofdkaart, o.a. Canvas en Eurosport 2 (19 in totaal, bij het HD Actie-pakket zijn het er 15). Zoals elders aangegeven op het forum, heb ik gekozen voor de tweede combinatie.
Johan45 Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 Ja netjes van CanalDigitaal dat je abonnement niet stilzwijgend met een jaar verlengd wordt. De wet staat echter niet meer toe dat je abonnement stilzwijgend met 12 maanden verlengt wordt. Die aanpassing van de wet was noodzakelijk omdat providers zoals CanalDigitaal niet op vrijwillige basis naar een opzeg termijn van 1 maand wilden. Providers zouden graag anders willen maar mogen niet meer. Nu moeten ze klanten binden door een goede kwaliteit en prijs te bieden en klantvriendelijk te zijn. Voor de rest ben je een knappe onderhandelaar als je een van de drie mogelijkheden die je aangeeft kan realiseren. Optie 2 en 3 kan je wel schudden, een nieuw Set top box pakket op je kaart wordt niet meer afgesloten. Vult u rustig aan !!!
Gast KvR Geplaatst: 24 augustus 2014 Geplaatst: 24 augustus 2014 (aangepast) Optie 2 en 3 kan je wel schudden, een nieuw Set top box pakket op je kaart wordt niet meer afgesloten. Op een tweede kaart lukt dat blijkbaar nog wel. En vermoedelijk alleen bij de afdeling Opzegging. 24 augustus 2014 aangepast door KvR
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen