Ga naar inhoud


BVN verhuist naar nieuwe frequentie


Emekli

Aanbevolen berichten

Even een mooie rustpauze van een moderator in deze topic , die nota bene , niets meer met het topic onderwerp te maken heeft.

Daar heb je een punt voor verdiend. :)

 

 

Daar slaat het "Alzheimer" effect toe. Nooit gehoord van "Tien voor Taal" ?  Vandaar mijn inspiratie als ik terugdenk aan de presentatoren , kun je ook aanzien als een "inkoppertje" Johan , maar dan wel figuurlijk. :D

 

"Alzeimer effect ?" Tja...ik woon als sinds 1977 niet meer in Nederland. In plaats daarvan heb ik in Canada (beide taalgebieden), Duitsland en nu al weer 3 jaar in Dubai gewoond...dus van "Tien voor Taal" heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou ook nooit een 10 voor het nederlands krijgen. Daarvoor ben ik echt te lang weg uit NL.

In Dubai kan ik BVN via de Hotbird op 13°oost prima ontvangen maar ik kijk er nooit naar. Weerbericht voor de UAE hoef ik niet. Het weer is er altijd zo´n beetje hetzelfde. Ik kijk toch liever naar MBC2 & Co. voor de films of naar ARD & ZDF als het om echt goede programma´s gaat. Vanavond weer Tatort..dus prima zo. Alleen wel 2 uur later dan in NL&D..

BVN intereseert mij echt totaal de bonen niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Emekli, ça va?, bon (=Vlaams) . Niemand doet denigrerend over Vlamingen. Ik vraag me alleen af hoe ze zo goed kunnen zijn in de Nederlandse taal, terwijl ze de helft van de tijd Frans spreken.

Nederlanders zijn erger, die hebben zelfs de chauffeur (stoker) en conducteur (bestuurder) van plaats verwisseld. Kennelijk hebben ze nooit de betekenis begrepen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BVN vind ik wel een goed initiatief,en waardeer het bestaan ervan.

Dat deze gewaardeerd is,veronderstel ik,als ik reizigers vraag over de te ontvangen zenders op hun hotel.
de meeste vertellen ,dat de hoteleigenaar BVN aanbied op hun (prive?) netwerk.

Ik ga wegens bepaalde omstandigheden zo goed of nooit op reis,maar als dit later in mijn leven nog gebeurt,zou ik het wel aangenaam vinden,als deze beschikbaar zou zijn op de kamer,waar ik vertoef.

Maar er wordt gemeld,dat ze de M7 tranponder zouden verlaten,betekend dit dan dat ze zelf de verspreiding voor hun zouden nemen?

Want ondanks dat BVN FTA is,werden er over deze zender vroeger data meegestuurd voor de kaartjes van M7.(Nu misschien nog?)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Want ondanks dat BVN FTA is,werden er over deze zender vroeger data meegestuurd voor de kaartjes van M7.(Nu misschien nog?)

Niet over die zender, wel over de transponder waar ook BVN op zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flysat is tot nu toe de enigste die aangeeft dat BVN TV nu ook op  transponder 11186V zit maar geven wel aan dat die vanaf de Astra 1KR-satelliet wordt uitgezonden en dat klopt volgens mij niet want zowel KingofSat als LyngSat geeft aan dat transponder 11186V van de Astra 1L komt. Het heeft dus niet te maken met een betere footprint want BVN zat tot nu toe ook op de Astra 1L.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje: SES Astra had de 12515 al eens naar Astra1N gezet, daar kwamen klachten over vanwege de dekking van BVN in Noord-Europa en de transponder is daarop teruggezet naar de 1L.  Als SES een dwingende reden heeft (frequentieplan oid) om de 12515  alsnog naar de 1N te zetten, dan kan dat een reden zijn om BVN naar een transponder te zetten die wel op de 1L blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je ziet hoeveel Franse woorden er in het dagelijkse Vlaams worden gebruikt is het een wonder dat er nog Vlaamse puristen bestaan.

Een Vlaamse camioneur doet zijn ceintuur af en loopt naar de lavabo om zijn handen te kuisen alvorens hij de gazet leest waarna hij goesting krijgt en in de frigo naar resten patat zoekt van de vorige soiree, maar het zit nog in de kabas die zijn madame heeft gebruikt voor de solden. :D

 

Doe mij maar en jusderans van tomaten, svp

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al vele malen op reis geweest in diverse landen in Zuid Europa. Spanje ( waaronder ook de Balearen en de Canarische ) , Italië, Griekenland ( waaronder ook vele eilanden ) , Cyprus , Turkije , enz... en ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat in de meeste hotels , gezien het aanbod van de diverse zenders , BVN voornamelijk word ontvangen via de HB 13D en niet via de A1L . Het internationaal zenderaanbod FTA is nu eenmaal groter op de 13E dan op de 19,2E. Ook , en dit is het meest belangrijkste , de beam van de HB 13D is groter en sterker dan de A1 L.

Wat ik nu eens wou weten op welke satelliet de leden van dit forum die daar hun ( al of niet definitief ) verblijfplaats hebben de BVN zender het meest bekijken.

 

Footprint HB 13D :

 

 

post-37533-0-08338300-1407145526.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...