Ga naar inhoud


BVN verhuist naar nieuwe frequentie


Emekli

Aanbevolen berichten

Ja dat klopt maar dat is het infokanaal van CanalDigitaal.
Vreemd vind ik het weer dat jij de naam BVN TV krijgt. Dat was wel toen de zender BVN zowel op de oude als de nieuwe frequentie zat maar nu de oude frequentie niet meer in de lucht is, heet het bij mij op verschillende ontvangers gewoon BVN zonder TV er achter.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja en dat deden ze weer op de typisch Nederlandse manier door ervan uit te gaan dat elke kijker waar ook in Europa wel over een smartphone beschikt en een doorlopende internet verbinding. De eikels vonden het tijdens het nog lopende programma niet nodig om de nieuwe frekwentiegegevens te melden, je moest dan maar naar hun website gaan.

 

Als je dus in bijvoorbeeld Roemenië rondtoert en BVN wilt blijven kijken zul je eerst een internet café moeten gaan opzoeken, er een veilige parkeerplaats in de buurt van te vinden (niet zelden zijn die café's in de binnenstad) daar tussen de spelletjes spelende jeugd plaats moeten nemen en hopen dat de verbinding snel genoeg is om zonder time-outs de website van BVN te kunnen oproepen, dan een papiertje bij de hand hebben om die nieuwe transpondergegevens over te schrijven, dan met de internetcafé- exploitant af te rekenen, terug je auto vinden en dan weer terug naar waar je verbleef om dan via de nieuwe frekwentie te gaan kijken.

 

Ik heb het hen netjes gemeld in de overigens zeer korte tijd dat ze op twee frekwenties parallel uitzonden maar ik kreeg een vrij onnozel mailtje terug waaruit duidelijk bleek dat ze geen benul hadden van wat ik zei. Er is dan ook niets veranderd totdat ze echt weg waren, daarna is er wel een frekwentieverwijzing gekomen.

 

Tot zover het je kunnen verplaatsen in de wereld van je kijkers in het wat verder gelegen buitenland...

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, ik meen toch  echt dat op de oude frequentie er een mededeling in het beeld stond met de gegevens van de nieuwe frequentie.

https://www.sat4all.com/forums/topic/341419-bvn-verhuist-naar-nieuwe-frequentie/?p=2264057

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ik meen toch  echt dat op de oude frequentie er een mededeling in het beeld stond met de gegevens van de nieuwe frequentie.

https://www.sat4all.com/forums/topic/341419-bvn-verhuist-naar-nieuwe-frequentie/?p=2264057

 

Sorry maar je hebt mijn stukje NIET GOED gelezen. Ik zei niet dat ze nadat ze die plek verlaten hebben geen boodschap achterlieten, maar dat het lopende bandje dat de verhuizing doorlopend door de uitzending heen aankondigde alleen maar verwees naar hun website zonder de nieuwe frekwentie vrij te geven. Precies zo staat het in wat ik schreef, lees het nog maar eens.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, je schreef dus onderstaand verhaal.

 

Als je dus in bijvoorbeeld Roemenië rondtoert en BVN wilt blijven kijken zul je eerst een internet café moeten gaan opzoeken, er een veilige parkeerplaats in de buurt van te vinden (niet zelden zijn die café's in de binnenstad) daar tussen de spelletjes spelende jeugd plaats moeten nemen en hopen dat de verbinding snel genoeg is om zonder time-outs de website van BVN te kunnen oproepen, dan een papiertje bij de hand hebben om die nieuwe transpondergegevens over te schrijven, dan met de internetcafé- exploitant af te rekenen, terug je auto vinden en dan weer terug naar waar je verbleef om dan via de nieuwe frekwentie te gaan kijken.

 

 

Dat hoeft dus niet wanneer je geen internet verbinding ter beschikking had, op het moment dat uitzending op de oude frequentie uit de lucht ging stonden daar de gegevens van de nieuwe frequentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat hoeft dus niet wanneer je geen internet verbinding ter beschikking had, op het moment dat uitzending op de oude frequentie uit de lucht ging stonden daar de gegevens van de nieuwe frequentie.

 

Tja, ik weet het maar daar kom je natuurlijk pas achteraf achter, als je die lopende band door het programma heen leest die vermeldt dat de zender binnen 3 dagen daar weg is dan weet je op zo'n moment nog niet dat er als ie eenmaal weg is ineens wel zal staan waar je moet gaan afstemmen. Het was heel wat simpeler geweest als er in plaats van een lange tekst een loopbandje had gestaan "u moet afstemmen op xxxxx Mhz Horiz SR xxxxx. Bovendien, mensen die geen blindscan hebben zijn op die manier gedoemd eerst een week of zo naar een programma te kijken waar een grote loopbalk dwars doorheen loopt omdat ze zonder internet machteloos zijn om al eerder naar de nieuwe frekwentie over te stappen. Logisch, toch?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...