Ga naar inhoud


Veel zenders doen het niet | CanalDigitaal | Topfield tf5000ci


mr-fresh

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

 

Ik heb sinds kort CanalDigitaal. Maar het probleem is dat ik veel zenders niet kan ontvangen, oa: Veronica, RTL8 en Discovery. Kan iemand mij hier misschien bij helpen? Is mijn ontvanger misschien te oud of moet ik hem updaten?

 

Dit zijn de zenders die het wel doen:

-Ned1

-Ned2

-Ned3

-RTL4

-RTL5

-SBS6

-RTL7

 

Ik maak op het moment gebruik van de ontvanger: Topfield tf5000ci

 

Alvast bedankt.

aangepast door mr-fresh
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je alleen Astra 1 ontvangt.

De zenders die je noemt die je mist zitten op Astra 3B.

Welk abonnement heb je en kan die Topfield MPEG4 ontvangen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ik weet alleen niet welk abonnement ik heb, maar ik kan Astra 3B nergens in de settings terugvinden.

 

Alvast bedankt.

Welk abonnement je hebt zou je in Mijn Canal Digitaal kunnen zien.

Belangrijk hierin is nl. dat als je een HD-abonnement hebt je bijna geen Astra 1 meer nodig hebt en je dus ook met een enkele LNB je schotel op Astra 3B kan richten.

 

Als je de mogelijkheid hebt de Fastscanlijst van Canal Digitaal te gebruiken moet de Astra 3B er tussen staan.

Verder ken ik de Topfield niet om je te adviseren hoe je de instellingen kan veranderen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

deze topfield is een mpeg2 decoder.

en al heel wat jaartjes oud.

voor canaldigitaal ontvangst is het eigenlijk een te oude decoder.

 

je zult alleen nog een stuk of 7 nl zenders kunnen zien.

Dus de al genoemde zenders.

Daarnaast, afhankelijk van het abonnement, de MTV-zenders, Nickelodeon, Mezzo, Motors TV en indien de schotel ook de Astra 3B kan ontvangen ev. nog Duck TV, Leo TV, Eurosport (?) en verder niets, buiten ongecodeerde MPEG2 zenders.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, er is een gezegde, mag het goed zijn of moet het goedkoop zijn?

 

Maar kijk eens naar de ontvangers van het merk SAB, dat zijn goedkope, redelijke HD ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders regel je een gratis M7 ontvanger bij Canal Digitaal bij een contractsverlenging.

Alleen niet de allerbeste ontvanger als ik alle kritiek erop moet geloven.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet te veeleisend bent en gewoon wilt kunnen kijken dan kun je canaldigitaal bellen.

Je legt je verhaal uit en vraagt of je in aanmerking komt voor een gratis m7 decoder.

Dit is voor hen meestal geen probleem.

Wel willen ze je dan vastleggen voor 2 jaar.

Wanneer je aangeeft 2 jaar te lang te vinden en wel voor 1 jaar wilt gaan dan is dat vaak geen punt.

Wel brengen ze eenmalig 9,95 in rekening,maar de decoder is gratis.

 

Deze decoder hebben mijn overburen ook.

Ze hebben eerst ook die topfield5000 gehad,en zijn nu erg tevreden met hun nieuwe decoder.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, maar dat gaat bij mij helaas niet lukken. Ik heb namelijk het abonnement niet in eigen beheer. Welke satelliet ontvanger adviseren jullie dan? Op Marktplaats kan ik bijvoorbeeld de M7 sat801 voor 60 euro kopen of ik kan een nieuwe SAB SKY4900 kopen voor dat geld.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...