Ga naar inhoud


CanalDigitaal: HD wordt standaard


Sprietje

Aanbevolen berichten

Met je VU kan je ook kabel kijken als je er een DVB-C tuner in plaatst. ( en met een DVB-T tuner Digitenne)

Of je gebruikt het USB slot voor een USB DVB-C tuner erbij naast de satelliet tuner.

Zo kan je echt gebruik maken van de HD concurrentie tussen de providers onderling en de FTA zenders van satelliet kan je behouden.

Zo ben je niet gebonden aan een provider en is je koop apparatuur geen weggegooid geld als je van provider wil wisselen omdat die op enig moment een mooie HD aanbieding heeft.

 

Vrijheid blijheid en je kan er nog wat eurotjes aan over houden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kabel kwam niet als eerste in mij op, bovendien is het maar de vraag of de VU-plus samenwerkt met de CI+ functionaliteit als deze is geactiveerd. Maar ik gebruik nu DVB-T voor NPO, en DVB-S voor de FTA zenders. Ik kijk nu al zo'n 7..9 jaar voor NOP - het enige wat ik mis zijn CANVAS en EEN, en het feit dat ik NPO niet kan zien in het buitenland. Nu ja, daar valt mee te leven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er zo van lees is CI+ geen probleem bij de kabelaars als je van een Linux decoder gebruik maakt.

Bovendien treur je nu ook niet dat je de CI+ zender bij CanalDigitaal ook niet kan ontvangen zonder een CI+ interface.

 

Voor het buitenland maak ik gebruik van een Slingbox, mijn zender pakket wordt dan thuis geupload en op je laptop kan je ze dan prima bekijken.

Ok, het is wat minder beeld dan op mijn 55" Tv maar moeders is tevreden als we in het buitenland verblijven.

HD is overigens ook mogelijk bij de nieuwe boxjes. Heeft alleen zin als je apparatuur dit kan weergeven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier toch wel hoor.Als ik de ci+ module van onze kabelaar in mijn vu duo steek,krijg ik een foutmelding dat het niet compatibel is,zal eens een foto proberen te nemen,maar de vu is nu bezet.

En met een dvb-c tuner of usb dvb-c tuner ben je hier in belgie zo goed als niks.Je ontvangt de vrt een paar waalse en daar houdt het mee op.Ondersteuning voor ci+ is er niet,en andere manier dan hun bakken,heb je niet.

DVB-T kan in belgie dan wel via een vu duo,maar mijn vraag hoe je een dvb-t stick verbindt met de vu blijft helaas uit.

Bij de kabelaar,heb ik beslist om geen recorder te huren,omdat ik de prijs te duur vindt,en die bakjes gaan echt niet lang mee,waardoor je in geen tijd je opname's de mist ziet ingaan.Ik heb dan maar de hd ontvanger gekocht,en kan deze enkel voor hen gebruiken.Maar ja,het is nu zo.

Het ware leuk,dat een linux ontvanger gebruikt zou kunnen worden voor CD/TVV,voor kabel en dvb-t.1 toestel ipv 2 nu (dvb-t in tv).

En wat nu standaard moet worden,hd of sd,daar kan je nog elvendertig pagina's over discussiëren,want een crt tv kijker hoeft geen hd,en vind sd als standaard pakket voldoende,en een hd kijker,vind dan,dat het logisch is dat hd standaard wordt,want hij vindt dan,dat uitzendingen in sd weggesmeten geld is.En ja,ik ken nog diverse mensen met een crt tv.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Off toppic,

Maar op het schrijven,dat een ci+ van de kabelaars bruikbaar zouden zijn in een vu,is hier geen sprake van,zie bijlage de foutmelding.

post-40019-0-44407900-1408587287.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

CanalDigitaal heeft geen huurapparatuur.

Je kan de apparatuur in bruikleen krijgen bij een tweejarig contract.

Voor de prijs van het abonnement maakt het niet uit of je koop of bruikleen apparatuur neemd.

De prijzen blijven nagenoeg gelijk.

Voordeel van koop apparatuur is dat je voor minder geld dan bij CanalDigitaal een geavanceerde decoder kan kopen.

De prut apparatuur van CanalDigitaal wordt je echt niet vrolijk van. Tenzij je niet beter weet, want wat je kent mis je niet..

Je zegt vul rustig aan, HD Light packet, € 9.95.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun ontvanger philips hd recorder gebruikt mijn ouders,die niet overweg konden met enigma boxen naar hun mening goed.Maar ja,ze kijken alleen maar en roepen mijn hulp in voor opname's en deze te bekijken.Buiten eens spontaan op fabrieksmenu te staan,heeft die eigenlijk weinig of geen probleem.Of dit ook zo is met de m7 sat weet ik niet.Ik heb hem gereduceerd gekregen en verkocht nieuw in doos.

Hd zal mogelijks zoals hier geschreven worden standaard komen,en over X-aantal tijd gaan ze dan UHD abonnementen gaan aanbieden,en zo kunnen we wel verder.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze HD standaard willen maken is prima wat mij betreft, maar waarom beginnen ze niet eerst om het beeldformaat standaard te maken?

Ik zie nl. sommige zenders met kleine balken links en rechts, sommige zenders met brede balken links en rechts, sommige zenders met kleine balken onder en boven, sommige zenders met brede balken onder en boven.

zenders met brede balken links en rechts en balken onder en boven en de ondertiteling weer half door de onderste balk enz.

 

En dat terwijl toch rond de 80% (of misschien inmiddels al wel meer) een gewone breedbeeld TV heeft van 16:9 en de rest nog een hoofd maar meestal een 2e TV met 4:3 verhouding.

Nu zit er op je ASB wel een knop met zoom ed. maar vergeet je deze weer goed te zetten dan mist bij de volgende zender weer een deel van het beeld, is het vervormd is de onderste regel weg enz.

 

Dus prima dat ze een keer een oude film oid. hebben in een afwijkend formaat maar bepaalde zenders die altijd een ander formaat hebben kunnen ook bij de bron al aangepast worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is best nogal wat materiaal in 4/3 formaat.

Beeldvullend weergegeven op een 16/9 formaat scherm in de juiste verhouding is het dan onontkoombaar dat er beeldinformatie wegvalt.

4/3 wordt dan namelijk 16/12 hetgeen betekent dat er aan de onder en bovenkant van het scherm informatie wegvalt.

Wat er wegvalt kan je bepalen door de hele film te panscannen, een arbeidsintensief en daardoor duur werkje.

 

Tja, en iets wat geld kost....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof alles naar HD omzetten gratis is en het gekke is dat als ik bij mensen met kabel kom die naar dezelfde zenders kijken dan zijn ze wel gewoon beeldvullend ipv. vreemd uitgerekt tekst onder het beeld enz.

 

Daarnaast als er alleen 16:9 en 4:3 zou zijn dan is het geen probleem, dat is in een beetje TV of ontvanger wel in te stellen. Maar nog meer verschillen daar kunnen de meeste TV's en ontvangers toch niet mee omgaan.

Dus laten ze niet zelf gaan rekken, strekken en bijknippen maar zich gewoon tot deze 2 formaten houden en alle andere uit gaan bannen. Ik denk dat dan het probleem voor 99,9% opgelost zal zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een film panscannen is toch wel iets meer werk, vroeger hadden we op de Rank Cintel (Mark IV) panscan.

Scene voor scene werd de beeld uitsnede bepaald, en bij dialogen binnen een take ook nog heen en weer geschoven met het kader.

Wanneer alle scenes dan op floppy disc stonden kon in real time de film overgezet worden op de Ampex.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een film panscannen is toch wel iets meer werk, vroeger hadden we op de Rank Cintel (Mark IV) panscan.

Scene voor scene werd de beeld uitsnede bepaald, en bij dialogen binnen een take ook nog heen en weer geschoven met het kader.

Wanneer alle scenes dan op floppy disc stonden kon in real time de film overgezet worden op de Ampex.

Was jij ook degene die mijn 35 mm. Polygoonfilms ontwikkelde?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nou, ik heb Philip Bloemendal inderdaad rond 1974 wel eens persoonlijk gesproken. Bert Haanstra ben ik ook wel eens in een studio tegengekomen.

 

En ik heb ook nog de tijd meegemaakt dat journaal bijdragen op film geschoten werden en daarna eerst in Hilversum ontwikkeld moesten worden voordat ze op de snij en plaktafel tot een onderwerp verwerkt werden. Toen ging het niet om beeldkwaliteit, die was tenslotte begrensd door het PAL systeem, maar om de inhoud.

 

Maar om on-topic terug te komen, het wordt echt tijd dat SD vaarwel gezegd wordt,doordat steeds meer HD content uitgezonden wordt begint SD mij te storen, een jaar geleden was je SD als standaard gewend en verheugde je je over HD uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb Philip Bloemendal inderdaad rond 1974 wel eens persoonlijk gesproken. Bert Haanstra ben ik ook wel eens in een studio tegengekomen.

 

En ik heb ook nog de tijd meegemaakt dat journaal bijdragen op film geschoten werden en daarna eerst in Hilversum ontwikkeld moesten worden voordat ze op de snij en plaktafel tot een onderwerp verwerkt werden. Toen ging het niet om beeldkwaliteit, die was tenslotte begrensd door het PAL systeem, maar om de inhoud.

 

Maar om on-topic terug te komen, het wordt echt tijd dat SD vaarwel gezegd wordt,doordat steeds meer HD content uitgezonden wordt begint SD mij te storen, een jaar geleden was je SD als standaard gewend en verheugde je je over HD uitzendingen.

Mooie tijden waren dat, VNF en VNX omkeerfilm, daar werden ook voetbalwedstrijden mee gefilmd voor televisie.

Om ontopic te blijven ben ik het met je eens dat SD achterhaald is en dient te verdwijnen.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 10 jaar naar alles HD is ook niet te vroeg, en die SD kanalen moeten vlug weg voor Ultra HD, al zal daar na 10 jaar ook nog veil werk aan de winkel zijn.

En we blijven afdokken ondanks de vele oude troep die we nog steeds door de strot geduwd krijgen.

Hopelijk komt dit nu in een stroomversnelling.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...