Ga naar inhoud

DigiDish 45 met astra 1 en 3 signaal sterkte

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraag ? Mijn vader heeft een DigiDish 45 bestel met astra 1 en 3 met 1 uitgang. Nu heeft hij er 1 gekregen met 2 uitgangen. Volgens de leverancier maakt dit niks uit voor de signaal sterkte. Maar je split het signaal dus heb je altijd minder signaal toch ? of word er iets versterkt in de lnb ?

The birdman has left the building

Geplaatst:

De uitgangen zijn gebufferd. Je verliest er geen enkel signaal door. Veel belangrijker is de correcte aansluiting en kwaliteit van de coax kabel..

Geplaatst: (aangepast)

er is altijd wel een beetje verlies als een lnb 2 of meerder uitgangen heeft en moet dan verder werken met een switsh

dat kan ongeveer 2A3 db zijn 

nu weet ik wel niet welke er in jou pa zijne DigiDish 45 zit,maar daar ga je niet veel van merken als je schotel heel goed uitgericht staat

maar de ontvanger geeft toch spanning naar de lnb

DiSEqC switch 2/1
DiSEqC 1.0/2.0

DiSEqC switch met twee ingangen en één uitgang voor ontvangst van twee satellieten op één satellietontvanger.

Deze DiSEqC switch is een tweeweg A/B DiSEqC switch met een frequentiebereik van 950-2300 MHz. De DiSEqC schakelaar ondersteunt DiSEqC 2.0.

Technische gegevens:
Type: DiSEqC switch 2/1
Frequentiebereik: 950-2300 MHz 
Isolatie: > 20 dB 
Demping: max. 2 dB deze heeft een demping van 2DB
DC doorvoer: 350 mA max
CE-goedgekeurd.

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

De interne switch van de duo LNB heeft een te verwaarlozen demping. De 2 dB waar je op doelt is de demping als gevolg van S/N verhouding... Voorbeeld.. Mijn duoLNB op een 60cm schotel (vakantiehuisjes). 12,8 dB signaal enkele kop. 12,6 dB met duo LNB...

Geplaatst:

Smetje, het gaat om een TechniSat DuoSat 4,3°, een Multytenne dus met maar 2 lnb's. Die is er in een single en een twin uitvoering.
En nee satede, het maakt voor de signaalsterkte niets uit of je 1 of 2 uitgangen hebt.

oke dus als ik er 1 neem met 4 uitgangen dan maakt dat ook niks uit voor de signaal sterkte ?

Ik heb geleerd dat als je signaal split dus van 1 uitgang naar 2 gaat dat is dan 10log0,5 = 3dB

aangepast door satede

het gaat om deze schotel.

maar het gaat volgens mij sprietje toch over verlies met deze duo  lnb met 2 uitgangen 

dus hier zit ook 2x switsh (of???) ingebouwd en zal toch ook wel een paar db minder doorgeven,klopt dit 

dus als je gewoon met 2 losse twin lnb's werkt met switsh ertussen hebben we een beetje verlies

VB,

Maximum MBT-22 monoblock twin lnb-f astra & hotbird 
2x F-Connector aansluiting.
Universele TWIN LNB voor het ontvangen van analoge en digitale signalen.
2 koppen voor het ontvangen van de signalen van Astra+hotbird op 2 receivers.
Ingebouwde DiSEQC switch. MAAR WELKE word hier gebruikt

post-41606-0-07225500-1407096250.jpg

dit is nu vb astra1 19.2°E en hotbird 13°E

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

Geplaatst:

oke dus als ik er 1 neem met 4 uitgangen dan maakt dat ook niks uit voor de signaal sterkte ?

Ik heb geleerd dat als je signaal split dus van 1 uitgang naar 2 gaat dat is dan 10log0,5 = 3dB

nee daar ga je niks van merken,als het maar heel goed uitgericht is 

Geplaatst:

Beste satede, het signaal wordt niet gesplitst. Dat zou niet werken. Ook is de TechniSat DuoSat 4,3° net als de Multytenne maar verkrijgbaar tot 2 uitgangen, niet met 4 uitgangen.

post-60869-0-56087700-1407098624.png

oke, ik snap dat je er misschien niks van merkt, maar hoe zit het dan met de demping ? als je een signaal split dan heb je toch altijd demping, je kan niet oneindig maar uitgangen maken toch ?

Je splits toch ergens het signaal ? lijkt mij als is dat in de lnb

aangepast door satede

Geplaatst:

Splitsen? Hoe wil je dat regelen.... receiver A kijkt naar 23.5 Nederland1 HD en receiver B kijkt naar 23.5 Nederland2 HD.

Die receivers hebben een eigen aansluiting en niks niet afgesplitst. Ik zie het gewoon als een "Kop" met 2 antennetjes die onafhankelijk van elkaar werken. Zitten toevallig in zelfde doosje verpakt maar zeker niet 1 antenne die dmv splitsen naar meerdere receivers gaat. 

Geplaatst:

oke nu snap ik snap ik hem, dus beide uitgangen hebben hun eigen koppen, dus een lnb met vier uitgangen geeft dezelfde signaal sterkte als een lnb met 1 uitgang

waarom niet onmiddellijk en triax van 88CM of gr

dan heb je achteraf ook geen spijt,daar zet je  4 twin lnb's op en 2x switsh van 4X1

en je hebt veel regen reserves

daar zou je pa achteraf veel plezier van hebben 

maar het was al besteld he

• Moderator
Geplaatst:

Nee, dat hangt van de toegepaste LNB af.

In het ontwerp wordt er extra electronica toegepast om 4 onafhankelijke uitgangen te maken, net zoals bij een multiswitch.

Dat kan betekenen dat een multi lnb net iets andere specificaties heeft als een single lnb.

Verschillende modellen  LNB's hebben een MF versterking, aangepast aan hun toepassing.

Er is danbijvoorbeeld 6 dB extra interne versterking om na het itern splitsen aan de uitgang een gelijk signaal te krijgen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen