mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Iemand een link van een duidelijke uitleg hoe ik mijn experiabox V9 kan instellen zodat ik van buiten iets thuis kan uitprinten ? Heb een NAS waarop de printers zijn aangesloten en via die wil ik dus printen... Intern doe ik dat nu al Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
jerpsx Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Gewoon de webinterface eens doorbladeren om te kijken of hij het wel ondersteund? Sommige (nieuwere) printers hebben er een eigen systeem voor om via www te printen, een NAS wil volgens mij ook nog wel eens ondersteuning voor bieden. Je hebt dus eigenlijk 3 punten waarop je kunt zoeken :-)
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 goh, van 1 ding naar 3 gegaan , :grin: overigens heb ik 1 dymo er ook op staan en die gaat volgens mij niet via web Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 ok, gelukt voor zover... upnp open gezet en heb toegang tot mijn NAS.... nu nog uitprinten en dan nog poging tot firewall dat enkel ik er in mag met mijn mac adresje..... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
theparasol Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 En lekker onveilig allemaal. Vraag jij je niet af waarom vpn ooit bedacht is? Maar ga lekker je gang met je geknutsel!
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 En lekker onveilig allemaal. Vraag jij je niet af waarom vpn ooit bedacht is? Maar ga lekker je gang met je geknutsel! ik heb enkel 80 en 8080 open staan en die redirect naar een login van van NAS.... wat kan ik dan nog meer ? VPN is toch inloggen op een pc ?.... ik heb enkel een fleptoppie die mee is als ik buiten ben.... dus connecten naar de nas en dan op een of andere wijze printen.... Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
theparasol Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 VPN = Virtual Private Network, je connect naar een VPN server en daarna heb je zelfde mogelijkheden als dat je thuis zou zitten. Dat geklungel met poorten is echt heel erg fout. Bedenk goed dat webinterfaces niet gebouwd zijn met veiligheid in achterhoofd. Sommigen zijn zo slecht dat de username/password combi eenvoudig omzeilt kan worden, of bepaalde delen zonder authenticatie uitgevoerd kunnen worden. Zo dus je hebt alleen 80 en 8080 altijd open... Als je UPNP gebruikt weet je dat echt niet zeker, alles gaat tijdelijk dan wel permanent open als dat nodig is.
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 dus ik moet op mijn NAS een VPN zetten. ? en dan via die VPN verder Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 dus dit http://www.qnap.com/nl/index.php?lang=nl&sn=4395 dus toepassen ? Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
theparasol Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 idd, ff vlot doorgelezen, mooi compleet verhaal daar ga je wel uitkomen en nog veel plezier aan beleven.
mapi Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2014 dank. kumpgoot Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)
sattv4iedereen Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 Via deze uitleg,heb ik voor het eerst een vpn verbinding kunnen opzetten.Zelfs met mijn iphone. Velen dank hiervoor. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen