de vrije fries Geplaatst: 4 augustus 2014 Geplaatst: 4 augustus 2014 hoi, zoals je in een ander thread van mijn kan lezen wordt ivm vervanging van de vloeren beneden alles leeggehaald. tijdens deze bouwactiviteiten zal ook de satelliet ontvanger en de vbox worden weg gehaald. mijn vraag is het volgende: als ik de satellietontvanger en vbox na ongeveer 3 weken weer aansluit op het stroomnet zijn dan alle gegevens zoals kanalenlijst , transponders , satelliet posities e.d. dan nog bewaard? weet wel dat na een stroomstoring van een paar uur de gegevens er nog zijn, maar is na 3 weken ook nog zo? met andere worden is er net zoals met een pc een buffer in deze apparaten zodat de genoemde gegevens bewaard blijven tijdens deze 3 weken wanneer de steker niet in het stopcontact zit? dus moet ik ook als ik de vbox en satelliet ontvanger niet kan gebruiken deze wel elders in huis aan de stroom zetten? bij voorbaat dank groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
de vrije fries Geplaatst: 5 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2014 hoi, blijkbaar een moeilijke vraag groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
a33 Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Ik ken de vbox niet, maar mijn satellietontvangers (XSAT410) kunnen wel langer dan 3 weken van de stroom, geen enkel probleem ooit mee gehad. En ik heb er nooit een batterijtje in zien zitten, als ik 'm openmaakte. Ik vermoed dat de opslag van de zendergegevens op een soort flash-geheugen staat, dat geen spanning nodig heeft. Een computer heeft vaak een batterijtje, volgens mij voor de actuele datum/klok-functie. En vroeger hadden TV's er ook één, voor de opslag van het zendergeheugen. Maar volgens mij is dat bij moderne satelliet-ontvangers allemaal niet meer. Maar: ik zeg dit met een slag om de arm. Ik steek er mijn arm niet voor in het vuur.... groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen