Ga naar inhoud


sateliet versterker


marco1980

Aanbevolen berichten


Er bestaan van die koppelstukjes die f naar f overbrengen.

Maar het is niet gelijk waar je die versterker plaatst,en doet meestal geen wonderen.

Waar je die plaatst,laat ik over aan de experts.

Ik vraag me wel af,waarvoor je die gebruikt,of zou gebruiken?

post-40019-0-04313200-1407259621_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag hieromtrent.Men heeft me verteld/wijsgemaakt een tiental jaren geleden,er een afstand van de schotel en ontvanger meer dan 80 meter bedraagt,dat deze dan soms zijn nut kan hebben.
Ik hoop hierop antwoord te hebben.Maar bij een normale installatie zou deze een overbodig accessoire zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marco je hebt een stuk(je) coax nodig met aan beide einde een F-Connector. Waarschijnlijk waar je de versterker hebt gekocht kun je dit ook wel krijgen.

 

Het grappige is dat hoe meer onderbrekingen in je installatie hoe meer signaal verlies. En je moet dus onderbreken om dit ding er tussen te plaatsen.

 

Mijn ervaringen zijn overigens hetzelfde met deze dingen - werkt niet of nauwelijks en altijd maar tijdelijk. Beter ben je af je gehele installatie na te lopen.

 

Misschien kun je vertellen wat er precies aan de hand is en kan men je hier helpen?

 

Hoe oud is b.v. je installatie? Hoe oud is je LNB? Wanneer is je schotel voor het laatst uitgericht? etc

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan van die koppelstukjes die f naar f overbrengen.

Maar het is niet gelijk waar je die versterker plaatst,en doet meestal geen wonderen.

Waar je die plaatst,laat ik over aan de experts.

Ik vraag me wel af,waarvoor je die gebruikt,of zou gebruiken?

 

Dit heeft hij toch helemaal niet nodig? Dan moet je ook weer tussenstukjes er tussen zetten. Hij kan gewoon de kabel gelijk op de versterker draaien en er dan een extra stukje coax met f connectors aanhangen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, weggegooid geld. Die dingen maken het meestal slechter dan beter. En wat betreft signaalverlies, tot 100 meter coaxkabel hoef je je helemaal geen zorgen te maken. Ik heb voor één aansluiting 70 meter Belden H125 gebruikt. Ik meet geen signaalverschil tussen het begin en het einde van de kabel.
En zou je die versterker er tussen willen zetten, dan moet dat natuurlijk niet bij de ontvanger maar halverwege de coaxkabel. En dan krijg je meestal het volgende probleem weer: hoe krijg je dat waterdicht? Dat geldt zowel als de kabel in de grond ligt als dat de kabel in de lucht hangt. Gewoon niet aan beginnen.
En wat betreft het aansluiten van de versterker: Gewoon de coaxkabel doorknippen er aan beide einden een F-connector op de coax schroeven.


Maar als ik zo die aangegoten plug zie die achterop je ontvanger is geschroefd, dan zou daar wel eens het probleem kunnen zitten. De coax is helemaal getorst en ik vraag me af wat de kwaliteit van die coaxkabel is.
Staat er een merk op die coax?
 

post-60869-0-07238200-1407306986.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

I Ik heb voor één aansluiting 70 meter Belden H125 gebruikt. Ik meet geen signaalverschil tussen het begin en het einde van de kabel.

 

Wanneer je geen signaalverschil meet zou ik het gebruikte meetapparaat maar eens controleren, Je kabel is niet verliesloos.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig dat de in-line versterker toch iedere keer weer terug komt, en ook mijn eerdere stelling jaren terug dat een versterker niet helpt wordt ook nu weer onderschreven. :P

Met goede coax en aansluit materiaal verzwakt het signaal het minst. :/

 

Sjaak(k)....hier zat ik op te wachten....geweldig, je bent weer bijna de oude Sjaak(k) van vroeger. :D :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...