Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Na jaren dreamboxen te hebben gehad, heb ik nu besloten een Vu+ Duo2 aan te schaffen.

Wat ik graag wil weten is, hoe groot zijn opnamebestanden van bijvoorbeeld 1 uur lengte op een HD zender als bijvoorbeeld Nederland 2HD.

De kern van deze vraag is natuurlijk: Is een harde schijf van 1TB meer dan voldoende of zou ik misschien wel eentje van 2TB moeten hebben?

Vraag 2 bedenk ik me net: Heeft het plaatsen van een 2,5" schijf voordelen op een 3,5" schijf? Te denken valt bijvoorbeeld aan misschien minder warmte ontwikkeling etc.

Ik zat te denken aan een 2,5" Western Digital Blue schijf van 1TB (WD10JPVX).

Ter vergelijk: In mijn meest gebruikte Dreambox 7025+ zit een HDD van 500Gb, wat ruimschoots voldoende is gebleken over de afgelopen jaren.

aangepast door reho

Geplaatst:

ik heb er hier een 1 TB inzitten en neem soms in HD op voor 6 uur.Staat momenteel voor ongeveer 15 volle dagen opnames op en is amper 200 GB gevuld.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

met permissie maar de eigenlijke vraag heb je zelf al beantwoord, reho

ofschoon HighDefinition natuurlijk wel wat meer Gigabytes aan opnamen levert dan de StandardDefinition zenders opnemen op een dm7025

HD:SD qua Gigabytes is mede afhankelijk van alle meegezonden informatie

als je 3op1 aanhoudt zit je alvast safe

een 2,5"of een 3,5" schijf is ook een budgetvraagstuk want echt heel veel voordelen heeft die 2,5"namelijk niet

dat is ook zo gebleken over de jaren in diverse andere receivers...

heb jezelf wel een uitgesproken voorkeur, dan volg die gewoon <> daar is toch niks tegen in te brengen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Natuurlijk snap ik dat de grootte van een opname afhangt van wat er allemaal meekomt, soms krijg je wel 4 audio-streams mee. Anderzijds is er natuurlijk ook een compressieverschil tussen het aloude MPEG2 en het nu meer gangbare MPEG4.

Betreffende 2,5" versus 3,5", ik snap het. Het maakt dus niet heel veel uit, overigens ook niet qua prijs.

Geplaatst:

Dat had ik ook al gelezen inderdaad, 2,5". Het gaat me natuurlijk ook om ervaringen van mensen die inmiddels zo'n mooi ding in de kast hebben staan.

Hier heb ik zowel in de duo als de duo 2 een WD Green 1TB zitten, ruimte zat, en wat ik lang wil bewaren gaat naar de NAS.

Deze 3.5" schijven zijn redelijk koel, en er is dan geen reden om een 2.5" te plaatsen.

Een full HD opname van EEN van 2.12 h lang is 4.62 GB groot

VB: Op 1TB kan je dus 200 films of opnames van deze duur en formaat plaatsen.

De duo 2 wel open plaatsen, niet in een afgesloten ruimte zodanig dat ie een goede ventilatie heeft.

Je kan ook extern via USB en e-sata extra schijven aansluiten.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Geplaatst:

Er zit niet heel veel prijsverschil tussen schijven van 2,5" en die van 3,5", dus ik schaf gewoon een 2,5" aan voor de zekerheid. Zo te horen is 1TB voldoende qua opslag, dus dan zal het de eerder genoemde WD Blue 1TB 2,5" wel gaan worden.

Geplaatst:

Dank je wel allemaal. Het was eigenlijk ook wel een beetje zoeken naar bevestiging, daar ik mijn huiswerk natuurlijk wel al wat had gedaan.

Nu nog even kopen :-)

Geplaatst:

In het kader van 'Why wait', heb ik de Vu+ Duo2 en eerder vermelde harde schijf inmiddels besteld. Nu nog even ongeduldig afwachten tot de zaken binnen zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...