Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De grootste kans is toch dat de voeding defect is, een elco waarvan je niet ziet dat die defect is of een ander onderdeel. Elco's kunnen ook aan de onderkant opbollen, dat is veel moeilijker te zien. Meet de spanningen na of vervang 'blind' de hele voeding.

Geplaatst:

Niet te geloven. Op een duits forum had iemand een tip met een fohn. Aangezien ik die niet heb de ontvanger op de verwarming gelegd,en wonder boven wonder start hij op. Denk dat ik hem nu maar niet weer uitzet:) maar zal toch wel iets niet goed zijn...

• Like 1

Geplaatst:

Niet te geloven. Op een duits forum had iemand een tip met een fohn. Aangezien ik die niet heb de ontvanger op de verwarming gelegd,en wonder boven wonder start hij op. Denk dat ik hem nu maar niet weer uitzet:) maar zal toch wel iets niet goed zijn...

Nee, dit lijkt me geen goede oplossing. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Dat is dus de standaard elco probleem alle elco's vervangen en je bent klaar.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Zoals verwacht, de box stond in standby en was niet meer op te starten. Aan en uitzetten paar keer blauwe led knipperen en verder niets. Hoor wel de HD spinnen. Nu kan ik wel een nieuwe voeding kopen,maar is het zeker dat het de voeding is? Kan ik iets meten?

Geplaatst:

doe eens in telnet lsusb en zet hier de uitkomst neer dan weten we zeker wat het is. want het kan ook het SB zijn namelijk.

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Als je alleen een paar keer blauwe LED krijgt en niks in de display, dan start de box niet op, dus ook geen telnet mogelijk.

Het enige wat je zeker weet is dat er een probleem is met 1 of meer voedingsspanningen. Meestal komt dat door een probleem in de voeding zelf en dan nog weer meestal door 1 of meer defecte elco's. Maar niks is gegarandeerd, het kan ook een kortsluiting of ander defect op het mainboard zijn. Een 'power good' signaal loopt via het mainboard weer terug naar de voeding.

Wil je zekerheid, dan zul je een offerte moeten vragen bij een reparateur of zelf alles nameten.

Geplaatst:

probeer het eens met een fohn de voeding ietsje warm te maken start hij dan wel is het voor 99% een elco

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst: (aangepast)

probeer het eens met een fohn de voeding ietsje warm te maken start hij dan wel is het voor 99% een elco

Zoals je eerder in dit topic kunt lezen heeft dit inderdaad gewerkt (op de verwarming leggen) Maar nu dus ook niet meer.

aangepast door robbedoeske

Geplaatst: (aangepast)

als de voeding goed is dan zit de fout  waarschijnlijk op het board.

deze is net zo opgebouwd als b.v. een vu ontvanger.met op de print 3 spannings regelaars.(U1-U2-en U5)

Pas hier dezelfde modificatie voor als bij de VU duo

mocht daarna de ontvanger nog niet starten ?dan is zeer waarschijnlijk U1 of U5 defect(dit zijn LSP5502 en LSP5503)hieruit moet de 5 volt komen.de datasheets zijn op internet wel te vinden en anders heb ik ze wel voor je

post-31527-0-96809000-1424336540_thumb.jpg

post-31527-0-88015900-1424336701_thumb.jpg

aangepast door Steve
Geplaatst:

als de voeding goed is dan zit de fout  waarschijnlijk op het board.

deze is net zo opgebouwd als b.v. een vu ontvanger.met op de print 3 spannings regelaars.(U1-U2-en U5)

Pas hier dezelfde modificatie voor als bij de VU duo

mocht daarna de ontvanger nog niet starten ?dan is zeer waarschijnlijk U1 of U5 defect(dit zijn LSP5502 en LSP5503)hieruit moet de 5 volt komen.de datasheets zijn op internet wel te vinden en anders heb ik ze wel voor je

Inmiddels de voeding vervangen,nog steeds 5 keer blauwe led, zelfde modificatie als de vu, welke condensator moet dat dan zijn ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...