Ga naar inhoud

Zwart/wit film,nog interesse ondanks de nu al (u)hd.z/w film uit 2012.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

terwijl ik nog in mijn proef/kennismaking periode zit,heb ik al bijna alle dagen een film besteld.

Vandaag had ik een film uitgepikt,die van het jaar 2012 is.

Ondanks,dat we allemaal spreken over Hd en bepaalden over UHd of 4k hd,was die film gewoon in zwart/wit.

Dus zou je denken,dat er nog een markt is,om films uit te brengen in zwart/wit.

en ja hoor,eens leuk te zien,hoe onze grootouders naar tv zaten te kijken.

Maar die vergelijking is waarschijnlijk slecht,want ik heb wel nog op oude zwart/wit tv's gekeken,maar waarschijnlijk nooit op één van de eerste generatie met lampen.

Misschien een vrij nutteloze bijdrage,maar ik wilde even melden,dat zwart/wit blijkbaar heden de dage nog gebruikt wordt,ondanks de Hd en UHd tv toestellen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Natuurlijk wordt het nog gebruikt. Soms voegt het 'weglaten' ook werkelijk iets toe. In vergelijk, zwart-wit fotografie is ook nog steeds springlevend.

Geplaatst:

Regisseurs doen dat vaak om een bepaalde stemming op te wekken.

Een goed voorbeeld is de film: Schindlers List van Steven Spielberg.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

• Moderator
Geplaatst:

Hi,

Misschien een vrij nutteloze bijdrage,maar ik wilde even melden,dat zwart/wit blijkbaar heden de dage nog gebruikt wordt,ondanks de Hd en UHd tv toestellen.

De eerste opmerking is voor jou eigen rekening.

Maar Zwart/wit is/kan wel degelijk in hoge of ultra hoge resolutie opgenomen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Drs Ijzerbout was me voor...

Inderdaad worden zwart/wit films soms gemaakt voor het toevoegen van extra stemming.. Schindler's List is daar een mooi voorbeeld van (hebben jullie dat meisje in roze zien lopen tijdens de razzia in Warschau?). Ook Sin City is een mooi voorbeeld met die cartoon uitstraling.. Overigens is zwart/wit niet de goede term. Mits goed opgenomen heb je natuurlijk een heel scala van wit naar zwart alleen geen kleur..

Geplaatst:

zoek maar eens in het internet: Ansel Adams Photography en dan gesorteerd op afbeeldingen

of

zoek eens op Film Noir

die abstractie van wat je ziet en daarvan in je geheugen opslaat is verbluffend (zo bleek uit diverse medische tests met zwart wit afbeeldingen)

zo ook deze damefemme-fatale-lauren-bacall-nakedmonkey-t

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Drs Ijzerbout was me voor...

Inderdaad worden zwart/wit films soms gemaakt voor het toevoegen van extra stemming.. Schindler's List is daar een mooi voorbeeld van (hebben jullie dat meisje in roze zien lopen tijdens de razzia in Warschau?). Ook Sin City is een mooi voorbeeld met die cartoon uitstraling.. Overigens is zwart/wit niet de goede term. Mits goed opgenomen heb je natuurlijk een heel scala van wit naar zwart alleen geen kleur..

De zwart-wit informatie is bepalend voor de uiteindelijke resolutie van het beeld. Ons oog is ongevoelig voor scherpte in kleuren. Bij analoge TV werd hier dankbaar gebruik van gemaakt. In feite was het de eerste vorm van compressie door de kleurverschil signalen met duidelijk lagere bandbreedte uit te zenden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

De zwart-wit informatie is bepalend voor de uiteindelijke resolutie van het beeld. Ons oog is ongevoelig voor scherpte in kleuren. Bij analoge TV werd hier dankbaar gebruik van gemaakt. In feite was het de eerste vorm van compressie door de kleurverschil signalen met duidelijk lagere bandbreedte uit te zenden.

Het was inderdaad een zeer slimme methode om kleur toe te voegen binnen de bestaande bandbreedte. Ik lees ergens op Internet dat we 120 miljoen staafjes hebben voor zwart wit en slechts 7 miljoen kegelcellen!

Zelf ervaar ik zwart wit foto's en films als duidelijk gericht op de essentie. De concentratie op het onderwerp neemt toe, de aandacht wordt blijkbaar minder afgeleid door kleuren, het is rustiger.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...