Ga naar inhoud

Draaibare schotel niet goed afgesteld door een instalateur

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

signaal meter

zet deze ook op je pc met het netwerk ip van jou ontvanger

SignalMeter008.zip

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x Gigablue HD Quad Plus  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1x Zgemma H7 Cabel en Sat openATV7.4 Ncam 15.2

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

dit zou er normaal moeten staan 

Address: Ede Gelderland.
Latitude: 52.0402°
Longitude: 5.6649°

Satellite: Stab HH120
Elevation: 30.5°
Azimuth (true): 180.0°
Azimuth (magn.): 179.1°

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x Gigablue HD Quad Plus  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1x Zgemma H7 Cabel en Sat openATV7.4 Ncam 15.2

Geplaatst:

maak een print screen van jou usals gegevens 

SNR- signaal
AGC- kwaliteit
BER- fout afwijking(hoe meer BER hoe slechter het signaal)

Daar kan ik geen print van maken want beeld dus hij geeft niets aan.

Geplaatst: (aangepast)

en anders verander deze waarde eens 
Longitude: 5.6649°
maak daar eens 5.200  OF 6.200

en kijk eens of de waarden veel veranderen 

je kan het gewoon terug zetten gelijk hij stond

aangepast door smetje limb.BE

Kijk bij jou tunerconfiguratie--->ok--->bij tuner .... ok  drukken 

en daar staan de gegevens

aangepast door smetje limb.BE

Geplaatst:

Ik heb toen ik hem instelde opgeschreven ik heb hier het schrift voor me al 8 jaar oud.

005.4 E

052.2 N Ik draai op PLi en als er weer een nieuwere versie uitkomt dan vul ik dat in.

ik heb hier ook staan Lat 52.0108 N

Lon 5.65996

Geplaatst:

Configuratiemodus         eenvoudig

modus                             Router

Lengtegraad                  005400

Oost

Breedtegraad                 052.206

Noord

Afstemmen stap groote   0360

Geheugenposities             099

Horizontale draai snelheid 2.3

Verticale                            1.7

Geplaatst:

Bepalend voor optimale ontvangst is een optimale s/r verhouding en een minimale BER

Tegenwoordig is C/N en maximale MER bepalend voor optimale ontvangst. Bij de luxere satelliet meters zoals promax en rover instruments is dat als standaard ingesteld tijdens het uitrichten van een schotel.

Ik heb toen ik hem instelde opgeschreven ik heb hier het schrift voor me al 8 jaar oud.

005.4 E

052.2 N Ik draai op PLi en als er weer een nieuwere versie uitkomt dan vul ik dat in.

ik heb hier ook staan Lat 52.0108 N

Lon 5.65996

De onderste cijfers zijn de coordinaten iets zuidelijk van Ede (iets onder de A12). De bovenste liggen meer naar het noordwesten; niet echt in de buurt van Ede.

Als je schotel en motor goed zijn uitgericht, zou ik toch echt de onderste coordinaten gebruiken in USALS, als je in (of bij) Ede woont.

Maar je vroeg in het begin: Wat moet ik doen?

Als het met de goede USALS-instellingen niet beter wordt, dan moet je volgens mij die installateur bellen, en zeggen dat hij het niet beter heeft gemaakt, maar slechter. Dit valt volgens mij onder de noemer 'wanprestatie'.

En geef hem de mogelijkheid om het te herstellen.

N.B. In elk geval zou ik dus wel eerst de goede USALS-instellingen in je ontvanger zetten!

Of de 'stapgrootte' bij je instellingen correct is: geen idee. Ik weet niet hoe dat zit; wellicht weet een ander dat.

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

ik snap niet als jouw schotel monteur deze draaibare set heeft afgesteld / uitgericht dat hij er naar kijkt, heeft ie toch iets niet goed gedaan?

2 x Gigablue UHD Bigsat & T90

(30w-24w-5w-1w-7o) & (52o-42o-39o-28o-23o-19o-16o-13o-9o-5o-2o)

Geplaatst:

Ik heb de monteur vanmorgen gebeld en hij zij dat hij hen dinsdag 100 procent goed had uitgericht. Ik heb gezegd dan snap ik niet dat het signaal om 5 uur toen ik uit mijn werk kwam maar 78 procent was.

Ik heb toen gezegd dat ik zonder digitale meters die hij gebruikt hem beter had afgesteld dan hij .

Ik met een rubber hamer kreeg ik de signaal sterkte op 83 procent.

Hij met zijn digitale meter op 78 procent . Ik heb ook gevraagd of het misschien aan mijn VUDUO lag maar dat leek hem onwaarschijnlijk. 

Hij wou langs komen vandaag ,  maar ik heb gezegd dat ik ook nog wel 1 dag naar de SD zenders kon kijken want ik ga morgen op vakantie , we hebben afgesproken dat hij naar mijn vakantie terug komt en hem weer opnieuw afsteld.

je haalt het zelf al aan, met een hamer tegen het frame tikken geeft  een beter ontvangst, als je dat kan, dan staat het zaakje niks vast.

Ook uw instelling in de vu staat niet juist,  je hebt daar lengtegraad 5.400 Oost ingevuld.

Ede Gelderland heeft als waarde 5.664 oost, die 0, 3 graden maken een hemelsbreed verschil uit.

De vraag is op welke coördinaten stond de box toen die pipo dat heeft afgeregeld 5.4 of 5.6 oost.

Als je daar een draadloos netwerk met een laptop bij de hand hebt, kan je mits de signaal meter van posting  #16 geïnstalleerd, buiten zelf afregelen, maar dan wel instelling op 5.6 oost zetten.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Hoi,

volgens mij is er toch wat anders mis.

Als je 83% ontvangst heb met de verkeerde instellingen dan moet die 83% blijven.

Het enige dat problemen geeft is dat je de satellieten die verder weg liggen van het zuiden niet (goed) gaat kunnen ontvangen.

Ik veronderstel dat je de 83% op de astra had met de (verkeerde) gegevens in je box.

Dus deze waarde gaat niet veranderen door de schotel te laten draaien.

Als je terug draait naar Astra moet dit terug 83% geven.

Volgens mij staat er wat los, of is je motor slecht.

Als je met de hamer klopt, draait dan de gehele constructie mee?

Dus motor met schotel, of draait alleen de schotel op het asje van de motor.

Of draaien de tandwielen in je motor over elkaar, waardoor de motor niet meer goed staat.

Dus ik zou buiten alles controleren of er niets los zit.

Anders verdenk ik de motor.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen