Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Goedemorgen allen, Sinds kort ben ik verhuisd en uiteraard is mijn schotel meeverhuist. Voorheen had ik vrij zicht op zowel het zuiden, oosten als westen. Echter valt dit in ons nieuwe huis erg tegen. Ik heb alleen maar de mogelijkheid om een schotel te plaatsen op het balkon, aan de andere kant van de woning mag niets worden opgehangen. Met verschillende apps op mijn telefoon heb ik de locatie van de Astra 1 en 3 wel gevonden maar zitten ze volgens mij op een vrij lastige plaats om te ontvangen. Omdat een foto meer zegt als 1000 woorden hierbij een foto vanaf het balkon (ik heb de Astra 1 en 3 ingetekend). Is dit een verloren missie, omdat ze vrij dicht langs de gevel lopen ? Of het proberen waard ?
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Tja, de Astra 19,2 is geen probleem, de 23,5 is kantje boord. Die zou wel kunnen als je een kleine schotel boven op de balustrade of aan de buitenzijde van de balustrade monteert. De vraag is of dat mag?
Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Hallo Sprietje, Bedankt voor je antwoord. Aan de balustrade monteren mag volgens de regels niet, ik kan natuurlijk altijd de tegelvoet een "arm" geven zodat hij buiten de balustrade hangt maar toch niet vast zit aan de balustrade. Als ik alleen de 19.5 ontvang zou dat voor mij voldoende zijn, we wonen hier gelukkig maar tijdelijk tot ons nieuwbouw huis klaar is (juni 2015).
Gast Mimisiku Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Op de Astra 1 is alleen niet zoveel Nederlands te vangen. Meeste zijn naar Astra 3 overgeheveld en in HD. Zelfde situatie in mijn 'flat' periode gehad. Woonde daar wat langer en had toestemming om hem op het dak te mogen plaatsen...
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ja, je zou de schotel op een tegelvoet van 60x60cm kunnen zetten met een Triax 64 er op. Daar zou je een duo-lnb op kunnen plaatsen. Misschien dat je de Astra 23,5 toch nog een beetje ontvangt. Dan is dat meegenomen. Anders een enkele lnb alleen voor de 19,2.
Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik heb een Duo LNB en een 64cm schotel (geen Traix maar een huismerk asat en een tegelvoet op dit moment dus dat zou goed moeten komen. Wellicht een stomme vraag... Kan ik met die DUO lnb ook alleen de astra 19.2 ontvangen ? Of werkt een duo alleen maar met beide tegelijk ?
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ja hoor, de kop van de Astra 19,2 is diseqc 1. Dus de kop van de 19,2 is altijd als eerste actief.Het statief nog wel een beetje draaien zodat de schotel zo dicht mogelijk tegen de balustrade komt.
Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik heb het eens geprobeerd, ontvangst van de Astra1 is 80% maar quality is 0, dus geen beeld :-) Morgen bij beter weer maar eens verder rommelen.
reho Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Heb je al bij de VVE gevraagd of je misschien een schotel op het dak mag plaatsen? Mits je dat een beetje midden op het dak zou doen, dan ziet niemand dat.
Sprietje Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Het probleem wordt dan weer, hoe krijg je de coaxkabel een beetje onzichtbaar weggewerkt van het dak naar je appartement.
Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik heb de vraag voor het plaatsen zojuist aan de VVE gesteld via mail. Het wegwerken van de kabel zal niet zo heel veel problemen opleveren, het grootste probleem zit het ws in de toestemming
reho Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Kabel zou je achter een regenwaterafvoerpijp (wie speelt er Scrabble?) naar beneden kunnen laten lopen natuurlijk. Maar eerst reactie VVE maar eens afwachten, wie weet heb je opééns geen probleem meer.
Gast mekel Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Heb je al bij de VVE gevraagd of je misschien een schotel op het dak mag plaatsen? Mits je dat een beetje midden op het dak zou doen, dan ziet niemand dat. Heb al antwoord, is helaas niet toegestaan... Ach ja, we wonen hier maar een aantal maanden tot ons nieuwbouw huis klaar is. Dan maar zonder TV Vlaanderen als het richten vanaf het balkon echt niet gaan lukken.
reho Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Oh, als het inderdaad toc maar tijdelijk is, dan zou ik de moeite ook niet echt nemen. Op je nieuwe stek heb je straks vast weer 'vrij zicht' in de gewnste richting.
a33 Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 In plaats van de tegelvoet kan je eventueel ook zo'n bouw-stempel nemen en klemzetten tussen jouw balkon en het balkon boven je. Dan kom je met je satellietschotel net weer iets meer naar de buitenrand van balkon. Misschien het proberen waard....? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen