edbe Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 (aangepast) dit is ook geen optie? 8 augustus 2014 aangepast door edbe 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast mekel Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Klem voor aan het balkon is geen optie helaas. Aan de hand van de stand van de zon om 12:45u kan ik wel ongeveer inschatten dat ik de satteliet goed moet kunnen ontvangen helaas net van op of buiten de balkonrand. Nu zit ik te denken om op de huidige tegelvoet een verlengdeel te plaatsen zodat ik een zijtak kan maken net over de balkon rand, is zoiets stabiel genoeg ?
Sprietje Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Beste mekelJe schrijft: "Aan de hand van de stand van de zon om 12:45u kan ik wel ongeveer inschatten dat ik de satteliet goed moet kunnen ontvangen."In jou situatie kun je m.b.v. de stand van de zon niet echt veel.De richting waarin de Astra 23,5 satelliet staat is vandaag om 12.46 uur maar de zon staat op een elevatie van 51 graden terwijl de satelliet met een elevatie van 28 graden staat. Een heel stuk lager dus.De richting waarin de Astra 19,2 satelliet staat is vandaag 12.57 uur maar de zon staat op een elevatie van 52 graden terwijl de satelliet met een elevatie van 29 graden staat. Ook een heel stuk lager dus.De stand van de satelliet bepalen aan de hand van de zon kan eigenlijk alleen maar in begin oktober als de zon precies de Clarkebeltboog beschrijft. 12 okt. staat die er exact achter.
Gast mekel Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 In dat geval zou ik de Astra 23,5 ook nog wel moeten kunnen ontvangen. Vanavond / morgen maar eens wat gaan zitten "tobben" op het balkon
edbe Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 dan zou ik hier eens over nadenken en bekijken 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
a33 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Klem voor aan het balkon is geen optie helaas. Nu zit ik te denken om op de huidige tegelvoet een verlengdeel te plaatsen zodat ik een zijtak kan maken net over de balkon rand, is zoiets stabiel genoeg? Dat lijkt me niet stevig, nee. Het zwaartepunt van de constructie komt dan immers ver van het midden van je tegelvoet te hangen. Maar niets belet je, denk ik, als je niets aan de ballustrade mag "monteren", om een stang tegen de ballustrade te laten leunen of steunen? Dan krijg je (naast je tegelvoet) op een extra punt stabiliteit, en die combinatie is dan een heel stuk steviger. Of mag leunen of steunen ook niet? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Gast mekel Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 (aangepast) Ik heb signaal (vanaf de tegelvoet op het balkon) alleen volgens mijn ontvanger van de nilesat101 (7graden west) ipv de Astra 1 wat volgens mijn kompas en de satfinder op mijn telefoon eigenlijk niet kan omdat deze veel verder naar rechts ligt dan de schotel nu gericht staat. Ik heb 100% quality en 89%strength, heeft iemand daar een verklaring voor ? Of is mijn ontvanger van slag ? Lijkt me sowieso apart, want volgens mij heb je minimaal 120cm schotel nodig voor de Nilesat en ik heb maar 60.. of zit ik ernaast ? Zie dat de Eutelsat ook op 7W zit ? 14 augustus 2014 aangepast door mekel
Moderator ceesv Geplaatst: 14 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 14 augustus 2014 Je zal inderdaad iets ontvangen, maar daarmee is nog niet vastgesteld dat het nilesat is. Identieke transponder frequenties worden door meerdere satelliet posities gebruikt. Wanneer je op een op Astra 1 uitgerichte schotel je ontvanger Hotbird frequenties laat scannen zal je inderdaad op sommige posities ook beeld ontvangen van... Astra. Kijk dus eens wat voor programma je ontvangt op welke frequentie en kijk op kingofsat.net op welke satelliet positie die zender zit. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast mekel Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 (aangepast) Je zal inderdaad iets ontvangen, maar daarmee is nog niet vastgesteld dat het nilesat is. Identieke transponder frequenties worden door meerdere satelliet posities gebruikt. Wanneer je op een op Astra 1 uitgerichte schotel je ontvanger Hotbird frequenties laat scannen zal je inderdaad op sommige posities ook beeld ontvangen van... Astra. Kijk dus eens wat voor programma je ontvangt op welke frequentie en kijk op kingofsat.net op welke satelliet positie die zender zit. Goedemorgen allen, Ik veronschuldig mij vast op voorhand voor de wellicht stomme vragen welke er volgen maar ik begrijp er inmiddels niet veel meer van.... Ik heb signaal, signaal gevonden met de satfinder; deze slaat volledig uit.. echter weet ik nog steeds niet welke satelliet ik nu "vang" Volgens de decoder heb ik ontvangst op Eurobird 9E (Die satelliet vind ik niet op kingofsat) Het vreemde was dat hij ook zei dat ik op Nilesat 201 ontvangst heb met de schotel in dezelfde stand... Ik heb op beide satelieten een autoscan gedaan en de kanalen laten opslaan.... Als ik nu zap naar bijvoorbeeld kanaal 1359 TELESUR heb ik beeld: Volgens kingsofsat zit deze op meerdere satelieten, maar als ik het eerste plaatje geloof blijkt dit de hotbird te zijn ipv eurobird ? En op 13E ipv 9E ? Als ik zap naar kanaal 1310 AD SPORT1 heb ik beeld, alleen zit dit kanaal volgens de decoder op nilesat1 Deze vind ik wel op kingofsat maar alleen HD, en niet FTA maar ik heb toch beeld (de HD variant zit wel op de Nilesat 7W volgens kingsofsat). Nu dacht ik wellicht komt dit omdat ik een duo LNB heb zitten in mijn schotel, maar als ik kant afdek welke niet in de klem zit heb ik op beide kanalen zowel 1310 als 1359 geen beeld. Kortom.... ik ben de draad volledig kwijt, op welke satelliet zit ik nu eigenlijk gericht ? Wellicht kan iemand me wat meer opheldering geven. Alvast bedankt. Kleine toevoeging, ik heb ook de radiozenders eens bekeken, mijn vermoeden dat ik op de hotbird zit werd hierdoor wel versterkt: In onderstaand plaatje zijn een aantal zenders omcirkelt, deze doen het allen alleen zegt de decoder dat deze op de nilesat201 zitten (volgens kingofsat op Hotbird)... Als ik verder ga in de lijst kom ik nog een aantal radiozenders tegen die het doen, ook op dezelfde volgorde maar volgens de decoder op eurobird9 maar volgens kingofsat ook op hotbird... Ik begin het vermoeden te krijgen dat ik niet moet uitgaan van wat mijn decoder zegt... (2100CI van homecast)... is de elevatie voor de hotbird gelijk aan die voor de Astra 19.2 ? 15 augustus 2014 aangepast door mekel
a33 Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Kijk dus eens wat voor programma je ontvangt op welke frequentie en kijk op kingofsat.net op welke satelliet positie die zender zit. @mekel: Bij de zenders die je op je TV ontvangt moet je ook via een menukeuze kunnen zien op welke frequentie die zender wordt ontvangen. Bijvoorbeeld of je de telesur op 10890 V (vert) ontvangt (zie jouw plaatje hierboven). Dan weet je dat je 'm van de satelliet op 30 west ontvangt. (NB 10891 of 10889 is dan hetzelfde, alleen een onbetekenende afwijking.) Dat is de manier zoals Ceesv schreef, om te onderzoeken op welke satelliet je werkelijk uitgericht hebt. Dat je satellietontvanger aangeeft dat je op 9 west zit, daar hoef je geen betekenis aan te geven. Dat komt waarschijnlijk doordat die een een verouderde (nu onjuiste) lijst heeft met satellieten en specifieke transponderfrequenties, die (toen) op die satellieten zaten. Daarin verandert regelmatig van alles, dus die informatie is dan niet betrouwbaar. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Gast mekel Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 (aangepast) Juistem, dus even resumé; ik heb net gekeken bij TeleSur via info en zie dan het volgende: HOTBIRD 11727V 27500 3/4 V-PID 3121 A-PID 3122 P-PID 3121 En bij AD Sport1: NILESAT 11766H 27500 3/4 V-PID 4371 A-PID 4372 P-PID 4371 Gegevens vergelijkend met de kingsofsat lijst: Telesur: AD Sport: Na het zien van deze gegevens kan ik 100% zeker zijn dat ik nu op de hotbird 13East gericht sta ? Dat zou betekenen dat ik voor de Astra een klein stukje om moet naar links vanaf achter de schotel gezien ? 15 augustus 2014 aangepast door mekel
a33 Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 (aangepast) Als je met "NILESAT 11766H" bedoelt: 11747H, dan klopt dat, ja. Anders verschillen die frequenties toch teveel. Als je inderdaad op 13 oost gericht bent, moet je inderdaad een stukje naar links, en een heel klein beetje naar beneden. Ik doe bij zo'n kleine verschuiving vaak op de huidige stand de schotel alvast een klein beetje naar beneden, zodat ik nog net signaal heb op de 13 oost in dit geval. En dan pas naar links draaien. Omdat je dan al iets lager zit, heb je minder kans om er voorbij te draaien (omdat je hem "over het hoofd ziet"). NB Zet op de huidige positie, voordat je gaat draaien, een potloodstreep op de mast of zo, zodat je 'm als je toch de 19 niet vindt altijd nog gemakkelijk terug kunt zetten naar de huidige uitrichting! Groet, A33 15 augustus 2014 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Gast mekel Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 (aangepast) Als je met "NILESAT 11766H" bedoelt: 11747H, dan klopt dat, ja. Anders verschillen die frequenties toch teveel. Hallo A33, De gegevens welke ik neergezet heb kloppen exact met wat er staat op de decoder... Wat me wel opvalt is dat hij waarschijnlijk door mijn gekul 2x in de lijst voorkomt ook 1x op de 11747H zoals je aangeeft en die doet het ook, wellicht is die van NILESAT een spookkanaal ontstaan door geklungel van mijn kant in de decoder. De Telesur klopt 100%, en de radiozenders kloppen ook zelfs qua volgorde met de kingofsat list... Voor de zekerheid heb ik nog een aantal zenders opgezocht om te vergelijken met de lijst: BBC Arabic volgens decoder: 11727V 27500 3/4 V-PID:6781 A-PID:6782 P-PID:6781 BEIN SPORTS: 11296H 27500 3/4 V-PID:6302 A-PID:6305 P-PID:6302 DUBAI TV: 11747 27500 3/4 V-PID:4130 A-PID:4131 P-PID:4130 AL GHAD AL ARABI: 11747 27500 3/4 V-PID:4351 A-PID:4352 P-PID:4351 Alle vier de zenders kom ik tegen met dezelfde frequenties en PID nummers in de hotbird lijst... Ik denk dat ik 100% zeker kan zijn dat ik uitgericht sta op de Hotbird 13E nu... of kan het nu alsnog een andere sat zijn ? 15 augustus 2014 aangepast door mekel
Sverige Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 (aangepast) Ik denk wel dat je zeker kan zijn... Maar ik adviseer altijd om een zender te zoeken die op slechts 1 satelliet voorkomt, zo sluit je vergissingen uit. Heb je de Hotbird, dan zou je het Zwitserse boeket moeten vinden... met o.m. SRF 1, SRF Zwei en SRF Info. Deze laatste (Info) is FTA... maar ook beide anderen moet je vinden met een goed signaal op 12399 Hor - SR 27500 fec 3/4 15 augustus 2014 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Gast mekel Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Ik denk wel dat je zeker kan zijn... Maar ik adviseer altijd om een zender te zoeken die op slechts 1 satelliet voorkomt, zo sluit je vergissingen uit. Heb je de Hotbird, dan zou je het Zwitserse boeket moeten vinden... met o.m. SRF 1, SRF Zwei en SRF Info. Deze laatste (Info) is FTA... maar ook beide anderen moet je vinden met een goed signaal op 12399 Hor - SR 27500 fec 3/4 SRF info staat in de lijst, en doet het ook op de frequentie die jij aangeeft... SRF 1 en Zwei kom ik niet niet in de lijst tegen... volgens mij heeft hij alleen de FTA ingeladen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen