columbo Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 De vlaamse zenders zitten idd ook op Astra maar dan op Astra 3 op 23,5 oost dat is het verschil. Het word hoogtijd dat je de Homecast receiver eens van een nieuwe kanalen lijsten voorziet. PS dat gehannes met die streepjes is niet echt handig ,makkelijker is het om een satfinder te gebruiken die ook de sat positive aangeeft ,een Swaiger SF9000 plus bijv. overigens zijn er veel meer mogelijkheden om zonder tegel voet de buis te bevestigen zodat je zo dicht mogelijk bij de balustrade komt ,of er buiten één evan is staalplaat met een buis er op op de grinttegel schroeven ,en wel zo dat deze zover mogelijk naar de kant van de tegel word gezet.,het bovenste deel van de buis moet dan wel van een S bocht worden voorzien om zo ver mogelijk buite de balustrade te komen.Mooi is het niet ,maar ja het is maar tijdelijk,. je kunt natuurlijk ook de schotel op midden op het plate dak zetten ,zo laag mogelijk ,geen hond die dat kan zien, en de V.V.E hoplijk ook niet,zeker niet als hij in het midden staat,en de kabel doe je gewoon achter de regenpijp evt met tyraps vast zettten. Dit alles zonder schade aan het pand toe te brengen ,dus geen gaten boren of zo.
Gast mekel Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 De Astra3 kan ik sowieso niet ontvangen, deze zit namelijk achter het appartementencomplex. Dus ik ontvang de niet HD versie via de Astra1. Op het plattedak zetten leek een mooie optie, echter zijn er dakterrasen van de bovenste penthouses... die nemen het me vast niet in dank af een schotel op hun terras. Er zit een nieuwe kanalenlijst in (gisteren geupdate), in het oude huis had ik gewoon vrij zicht op de Astra3, maar goed dat is nu eenmaal niet zo hier en opzich geen ramp voor die paar maanden. Je idee met de buis schroeven in een tegel vind ik eigenlijk wel een heel goed idee ! Thanks daarvoor. Ik gebruik trouwens een satfinder.
Tonskidutch Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 die ene tegel zal breken bij wat herfst stormpies en dan hangt je wok ook op ape-gapen schroef die 42mm buis die je al hebt van de voet af en knoop hem vast tegen de railing met twee afstandhouders en met spanbanden die je normaal voor het vastsjorren van aanhanger of imperial gebruikt... uit de losse pols Orlando in Love Japanese Breackfast
columbo Geplaatst: 19 augustus 2014 Geplaatst: 19 augustus 2014 (aangepast) Dit is mijn nieuwe opstelling ,ik heb de RVS staalplaat op de grint tegel geschroeft met 4 RVS houdraad bouten met10 mm pluggen,en een exta tegel er los op liggen ivm het extreme weer dit jaar. De schotel zit zo hoog ivm de rare boom van de buurman . Wel goede kwaliteit tegel nemen ,en,,,denk aan je rug ,die dingen zijn loodzwaar. Dit is natuurlijk niet zo in de handel ,maar zo kun je een beetje inspriratie opdoen.. 19 augustus 2014 aangepast door columbo
edbe Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 wat is het erg rustig bij mekel? 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast mekel Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Ja helaas wel, alles was perfect gelukt met de Z-buis, schotel stond mooi opgesteld maar toch vond er iemand het reden tot klagen. Heb een bevel gekregen de schotel weg te halen, om mijn smart-card actief te houden heb ik hem nu maar bij mijn ouders in de tuin geplaatst, en via Bhaalu een abbo afgesloten zodat ik toch wat programma's kan kijken. (werkt trouwens wel goed dat Bhaalu).
Sprietje Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Op welke grond hebben ze je gesommeerd om de schotel weg te halen? Hij stond toch los op een tegelvoet op je balkon?
Gast mekel Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Er is geen reden genoemd, moest hem gewoon weghalen. Aangezien ik weinig trek had in gedoe heb ik hem verwijderd. Moet wel zeggen als bhaalu niet had gewerkt was ik er wel tegenin gegaan... Aangezien ik alleen zicht had op de astra1 is de kwaliteit via bhaalu nagenoeg gelijk gebleven. Draait op de laptop welke met hdmi aan de tv hangt.
Sverige Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Nou... ik ben wat dat betreft wel strijdlustiger. Als je niets beschadigd hebt, en alles gedaan hebt om binnen de (onrechtmatige) regels te blijven hebben ze geen poot om op te staan... Maar aan de andere kant kan ik je berusting begrijpen, omdat je een alternatief hebt, al weet ik niet echt wat baahlu precies is... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Sprietje Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Ik zou toch minimaal gevraagd hebben op welke grond van hun reglement je niet iets los op het balkon mag zetten. Dan mag een parasol zeker ook niet. Kijk maar uit dat de bewoners niet gaan klagen dat jij op het balkon staat en ze daar over gaan reclameren. Ze zouden er bij mij nog niet mee klaar zijn.
Gast mekel Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Volgens de brief mocht er geen schotel geplaatst worden omdat dit zo genoemd staat in het huishoudelijk reglement. Aangezien het voor een paar maanden is dat we er wonen (en we +- 1 a 2x per week een uurtje VTM kijken) heb ik er niet een al te groot issue van gemaakt had erg weinig zin om in discussie te gaan met personen welke me toch nooit gelijk gaan geven. Ik vond het uiteraard wel erg spijtig. Wellicht was het probleem dat hij door de Z buis wel een stuk buiten het balkon kwam. Op het balkon zag ik de astra1 helemaal niet. @Sverige: Even over Bhaalu ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar het is een soort videorecording in de cloud, na het aanmaken van een account moet je een recente factuur uploaden zodat je kan aantonen dat je betaald hebt voor de zenders. Daarna kan je in de instellingen opgeven welke zenders je wilt opnemen (ik heb ze gewoon allemaal aangeklikt), deze zenders worden vanaf het moment dat je abbo actief is nonstop opgenomen. Zodra je een kijklicentie koopt welke 5 euro in de maand kost voor een laptop kan je alle zenders waar je recht op heb terugkijken (tot 30 dagen volgens mij) en je kijkt near-live. Het nieuws van 19u kan je dus vanaf 19:01 beginnen met kijken. Is uiteraard niet in HD, maar gewoon digitale kwaliteit. De laptop heb ik met HDMI aangesloten op mijn tv en het beeld is qua kwaliteit gelijk aan nonHD beeld.
Sprietje Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Nou, ik zou permanent een grote parasol op het balkon wegzetten en natuurlijk geheel geopend. Al regent het pijpenstelen en bliksemt het heel de nacht, knappe jongen die daar wat van zal zeggen.
Sverige Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 (aangepast) Aha.... ik begrijp het... het is een soort "noodoplossing" begrijp ik. Dat is dan toch ongeveer hetzelfde als dat je zou kijken via de live stream van de tv zender en de Mediathek waarin de programma's gearchiveerd zijn... @Sprietje: dat is ook helemaal mijn stijl als ze me met zoiets zouden pesten! 1 september 2014 aangepast door Sverige - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Volgens de brief mocht er geen schotel geplaatst worden omdat dit zo genoemd staat in het huishoudelijk reglement. ja ammehoela, je VVE gaat hun boekje te buiten een huishoudelijk regelement mag NOOIT jou geldend recht aantasten. dat kennen wij en dat is onrecht ten aanzien van de bewoner kijk maar eens in diverse berichten over schotels opstellen in andere subfora zoals dat over wetgeving dan zie je ook dat je op jou Balkon een Schotel mag opstellen... Orlando in Love Japanese Breackfast
Sprietje Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Tonskidutch, dat is niet altijd waar. In de wetgeving (VROM) staat dat je aan de voorzijde van je huis nooit zonder vergunning een schotel mag plaatsen. Het mag wel als je een inpandig balkon hebt en je er voor zorgt dat de schotel achter de voorgevel staat. Het mag wel aan de zijkant of achterzijde van je huis of het gebouw.Nu is het bij bepaalde flatgebouwen of appartementencomplexen niet echt duidelijk wat de voorzijde is als het een losstaand gebouw is.Dan brengt echter de voordeur van het complex waar ook de huisnummers aan het pand bevestigd staan uitsluitsel. De toegangsdeur met huisnummer behoort bij de straat waar het gebouw aan staat en dat is de voorzijde van het gebouw.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen