Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 7 augustus 2014 Ik wil zo onafhankelijk mogelijk zijn, zowel van de (inmiddels opgeheven) programmaraden en zeker van CanalDigitaal. Ik betaal al zo'n 8..10 jaar geen abonnementsgeld meer. Ik ben sinds 6 weken overgestapt van CD gecertificeerde receivers naar een VU-Plus Duo2, een van de adviezen van dit forum. Bevalt beter dan de beperkte CD ontvangers. Dan zet ik toch mijn vraagtekens bij dit draadje. http://www.sat4all.com/forums/topic/341182-vu-plus-duo-veilig-open-webif-cccam-voordelen/ Betalende abonnees worden steeds meer beperkt met allerlei maatregelen veroorzaakt door, hoe ironisch, mensen die geen abonnementsgeld betalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ebhoorn Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 (aangepast) Beste moderator, Dat kan inderdaad het geval zijn, maar gelet op het feit dat de publieke omroepen voor het merendeel Free to Air zijn - en ik geen belangstelling heb om naar nog eens tig commerciele zenders te kijken, vind ik een abonnement geen toegevoegde waarde hebben. En mocht Canaldigitaal ervoor kiezen om abonnee's beperkingen op te leggen - dan is het bedrijfsbeleid. Zoals bekend worden de publieke omroepen uit de belastinggelden gefinancierd. Edit: Voor de distributie wordt door de NPO geld gevraagd, en dan is het valide dat service providers - zoals CanalDigitaal een passende vergoeding voor de ontvangst vragen. Gelet op het feit dat bijvoorbeeld in de UK en Duitsland de publieke omroepen via tientallen feeds gewoon FTA zijn, lijkt het me geen verkeerd idee dat diet eveneens weer het geval blijft voor de Nederlandse publieke zenders \Edit. Ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, wat is jouw punt? 7 augustus 2014 aangepast door ebhoorn
Emekli Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Beste moderator, Dat kan inderdaad het geval zijn, maar gelet op het feit dat de publieke omroepen voor het merendeel Free to Air zijn - en ik geen belangstelling heb om naar nog eens tig commerciele zenders te kijken, vind ik een abonnement geen toegevoegde waarde hebben. En mocht Canaldigitaal ervoor kiezen om abonnee's beperkingen op te leggen - dan is het bedrijfsbeleid. Zoals bekend worden de publieke omroepen uit de belastinggelden gefinancierd. Edit: Voor de distributie wordt door de NPO geld gevraagd, en dan is het valide dat service providers - zoals CanalDigitaal een passende vergoeding voor de ontvangst vragen. Gelet op het feit dat bijvoorbeeld in de UK en Duitsland de publieke omroepen via tientallen feeds gewoon FTA zijn, lijkt het me geen verkeerd idee dat diet eveneens weer het geval blijft voor de Nederlandse publieke zenders \Edit. Ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, wat is jouw punt? Lees je een na laatste alinea nog eens opnieuw. ARD synchroniseert alles na en BBC/ITV zitten op een heel kleine footprint. Dat de Benelux en NW Frankrijk nog signaal hebben, is een mooie bijkomstigheid. Meer dan 100.000 kijkers van de NPO, wonen in zuid Europa en Turkije en die wil jij hun signaal afpakken?. En wat kost die verhoging nu per maand?, nog niet het geld van een pakje sigaretten, als het nu €50.-- was, dan had je misschien nog een punt. Veel mensen in Canada, VS, "Antillen", Australië en Nieuw Zeeland vinden BVN prachtig en terecht, maar als je de NPO nog wel kan ontvangen, dan mis je met BVN toch veel. En nee, de meesten van ons kijken niet illegaal, ook wij betalen het abo. bij Can. Dig. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Moderator Geplaatst: 7 augustus 2014 Mijn punt is dat mensen die schrijven dat ze al 10 jaar niet betalen aan een provider en tegelijk druk bezig zijn met softcams de schijn tegen hebben en tv kijken zonder mee te betalen. Daardoor worden door providers tegen maatregelen getroffen waardoor klanten die wel betalen voor het geleverde aanbod steeds meer moeten betalen en steeds verder in hun mogelijkheden beperkt worden. Iedereen die in de supermarkt iets meeneemt zonder voor het geleverde te betalen noemen wij een dief, die er tevens voor zorgt dat de overige klanten meebetalen moeten betalen aan het ontvreemde goed. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Emekli Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Maar wij mensen in den vreemde stelen niet, we hebben allemaal een abonnement bij CD. "Kijkgeld" betalen we niet in NL, maar in het land waar we wonen. Als kijker in NL, betaal je toch ook niet voor BBC. ARD/ZDF en VRT. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Alex1970 Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Tot 1 augustus had je voor het FTV kijken naar de NPO toch echt nog een softcam nodig maar betaalde je er niks voor behalve belasting. Dat in Nederland geen Kijk- en Luistergeld meer betaald wordt klopt, maar met het afschaffen van de Omroepbijdrage is wel de inkomstenbelasting omhoog gegaan, dus we betalen er nog steeds voor. Zie http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Omroepbijdrage Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Moderator Geplaatst: 7 augustus 2014 Daar heb je gelijk in, maar of je 10 jaar oude smartcard nu nog ftv beeld geeft in een softcam? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Alex1970 Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Daar heb je gelijk in, maar of je 10 jaar oude smartcard nu nog ftv beeld geeft in een softcam?Nu zeker niet meer, aangezien het 1 augustus is geweest.Waarschijnlijk wil ts daarom DVB-T om nog steeds gratis naar de NPO te kunnen kijken. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
ebhoorn Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Ik snap de "pointe" niet. 1. Ik heb een vernieuwde kaart en een CI module van CD. Op hun site stond - weliswaar in de achterste hoeken en gaatjes en zeer indirect dat je gewoon de publieke zenders kon ontvangen mits je maar hun kaart aanschafte. Een optie was de Settopbox service, die inhield dat je een helpdesk kon bellen. 2. Softcams...heren: ik heb tot 6 weken terug altijd een CD gecertificeerde ontvanger gebruikt (ik heb mijn VUPLUS pas zes weken), heb zelfs een vraag gesteld over het nut van een softcam, omdat ik niet wist waarom deze op aarde waren. Dat is mij nu duidelijk: het scheelt een CI module, en je kan de decryptieslutel overnemen van een actieve kaart. Welnu: ik kan het fenomeen "cardsharing" (want dat wordt gesuggereerd) alleen maar schrijven. 3. Ten aanzien van het ontvangen van publieke zenders via Digitenne geeft de NPO aan op haar site: Ik wil wel Nederland 1, 2 en 3 blijven kijken, maar ik wil niet maandelijks betalen voor een abonnement. Is er een gratis alternatief?Ja. In Nederland kunt u via de ether (DVB-T) gratis Nederland 1, 2, 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv’s hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten. In het buitenland blijft het Beste van Vlaanderen en Nederland (BVN) via de satelliet gratis toegankelijk. Samengevat voor Nederland: Ik en anderen die geen abonnement afnemen doen (ook moreel) niets verkeerd. Het wordt publiekelijk door de NPO uitgedragen en ik betaal er belastinggeld voor. Ten aanzien van de publieke zenders uit het buitenland valt op mijn gedrag zeker wat af te dingen: De omroepen hebben een licentie voor de kijkers in hun land. de gebruikte techniek houdt in dat de content in een groter gebied zichtbaar is dan de Britse eilanden. Duitsland (en andere landen) laten heel West Europa baden in hun FTA signaal. Engeland heeft recentelijk de footprint nauwer gemaakt. Britten in Portugal klagen steen en been. Wat is het verschil tussen beide landen? Engels verstaat iedereen op de wereld, en in de onderhandelingen hebben de contentaanbieders een punt. Duits kent een zeer beperkt taalgebied, evenals Nederlands. Al zou men de content over de hele wereld verspreiden, het aantal kijkers neemt hierdoor niet noemenswaardig toe - en daarom is beperking van footprint niet van betekenis. De discussie hierover vertoont echter parallellen met die van de inwoners van Landgraaf: Zij genieten ook van de muziek voortgebracht door Pinkpop op het festivalterrein zonder er voor te betalen. Wellicht genieten zij er zelfs van. Of kijken zij vanuit het comfort van hun slaapkamer met een verrekijker naar een podium. Het zijn "dieven" volgens de logica in de vorige reply's. Of net zoals mannen die bewonderend naar een charmante dame kijken "overspelig" zouden zijn omdat zij wel kijken maar niet getrouwd zijn met de betreffende dame. Onzin natuurlijk. De Landgravers hebben gewoon geluk (of de pech) dat zij ongevraagd de muziek mogen aanhoren. En samenlevingen die bewonderende mannenblikken richting het ongevraagd aangeboden vrouwelijk schoon niet kunnen velen hebben daar wat op gevonden: De Burka. Concluderend: Als je content die interessant is voor een scherp afgebakende groep mensen - zoals een taalgroep - dan is de wijde verspreiding aantoonbaar geen enkel probleem. Is de content interessant voor een fors grotere groep dan waar de aanbieding op gericht is, dan moet de aanbieder voor eigen rekening maatregelen nemen. Want van de mannelijke voorbijgangers kan niet een bijdrage voor de Burka gevraagd worden, en de inwoners van Landgraaf kunnen niet verplicht worden om een meeluister kaartje te betalen.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Moderator Geplaatst: 7 augustus 2014 Je betoog is duidelijk, en er is niets verkeerds aan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jürgen Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 ... behalve dat dit lange betoog totaal niets met het onderwerp te maken heeft waarmee TS is gestart. 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
ebhoorn Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 En nou nog een punt: We zijn in Nederland meesters in de hogere boekhoudkunde, waarbij we de essentie volledig uit beeld laten vallen. Wat wil de overheid? Een beschermde publieke omroep voor iedereen bereikbaar, met een afgewogen aanbod. Waarom zou de NPO dan moeilijk doen met allerlei licentiefees die zij in rekening brengt bij de diverse aanbieders?Sterker: als zij de distributie zelf ter hand neemt dan wordt het allemaal een stuk eenvoudiger. Hoeveel "kost" dat? Ik kijk naar het jaarverslag van de BBC, en naar het jaarverslag van de NPO. De BBC verstookt met 10 TV kanalen en 16 radio kanalen 3 miljard op jaarbasis. De NPO ontvangt 800 mio per jaar, waarvan 781 mio van OC&W. Met een beetje goede wil kan het wel kloppen: De BBC kent veel eigen producties, hebben twee keer zoveel nationaleTV kanalen en drie tot vier keer zoveel nationale radiokanalen. In hun jaarrekening staat 170 mio Euro voor distribution costs. Laten we aannemen dat dit de kosten zijn die zij sec verbranden aan satelliet bandbreedte en bijbehorende diensten (support, EPG, enz enz). Wij hebben de helft of minder aan kanalen, dus ook de helft of minder aan satelliet bandbreedte. Stel dat de NPO net zoals de BBC zelf de satellietruimte bij ASTRA zou inkopen, dan zou zij 170/2 = 85 mio per jaar hieraan verbranden. Gedeeld door 7,6 mio huishoudens kom ik uit op 93 cent per maand. Laten we aannemen dat digitenne net zo duur zou zijn. Dan komen de distributie kosten uit op 1,86 per maand uit. Wie kan mij dus uitleggen waarom u en ik genoegen zouden moeten nemen met de gedwongen winkelnering ter grootte van 17,95 per maand bij CD of een kabelaar? Wie kan mij uitleggen waarom de overheid niet gewoon ook voor satelliet zelf de distributie ter hand neemt, zodat de publieke omroep voor iedereen bereikbaar blijft - ook in den vreemde? Zijn mijn vragen en mijn redenering nu zo vreemd?
ebhoorn Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 ... behalve dat dit lange betoog totaal niets met het onderwerp te maken heeft waarmee TS is gestart. Mee eens,maar als zelfs een moderator zelf off-topic gaat, dan neem ik behendig de kans waar om dit eveneens te doen
Moderator ceesv Geplaatst: 7 augustus 2014 Auteur Moderator Geplaatst: 7 augustus 2014 @Jürgen, Het is TS zelf die het lange betoog in zijn eigen draadje schrijft. En de moderator reageerde op een opmerking in een eerdere posting van TS. En wanneer je iets waarneemt waar je het niet mee eens bent zit er een "Waarschuw ons!" knopje waar je op kunt drukken. Ga niet zelf modereren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jürgen Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 (aangepast) nou dat vind ik nu toch wel een beetje ver gezocht. 7 augustus 2014 aangepast door Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen