youriy Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Echter heeft de wethouder,ons zogezegd willen beschermen,en een regel ingesteld dat een basis pakket uit minimum 30 zenders moet bestaan. En dat is nu iets,waar ik me niet kan in vinden,te betalen voor content,die we niet bekijken,en die in mijn ogen 100% overbodig is. Daarom stel ik bij deze de vraag,is die regelgeving om "ons" te beschermen,of is deze om tientallen "andere" zenders te beschermen,omdat als ze als extra pakket aangeboden zouden worden,ze deze aan de straatstenen niet kwijt zouden kunnen???? Ik heb me ook behoorlijk geërgerd aan het feit dat deze regelgeving, rechtstreeks afkomstig uit de koker van de lobbyisten van de tv-providers, gepresenteerd werd als zijnde bescherming van de consument. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
mebo870 Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 (aangepast) Ik wil wel Nederland 1, 2 en 3 blijven kijken, maar ik wil niet maandelijks betalen voor een abonnement. Is er een gratis alternatief?Ja. In Nederland kunt u via de ether (DVB-T) gratis Nederland 1, 2, 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv’s hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten. In het buitenland blijft het Beste van Vlaanderen en Nederland (BVN) via de satelliet gratis toegankelijk. Bovenstaande is van de NPO site geplukt. De situatie is identiek aan die van Belgie, ook daar is de nationale omroep gratis te bekijken op DVB-T , zo voldoen ze aan hun verplichting. Met andere manieren van verdelen wordt geen rekening gehouden, er is een manier om gratis te kijken, en daarmee is voor hen de kous af. Wie het signaal via kabel of satelliet wil zal betalen. 9 augustus 2014 aangepast door mebo870 The key to happiness. Stay away from idiots
sattv4iedereen Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 ja,maar vroeger heb ik nog in een stad gewoond,waar ik een yagi? richtantenne nodig had,de aantal elementen ben ik vergeten,maar het was nog een serieuze hark.Daaraan nog een deftige versterker.Toen kon ik de vrt ontvangen.Maar er mocht geen brommertje passeren in de straat,of lego was mijn sponsor . Kweet nu niet of het in bepaalde delen van nederland ook zo erg is. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
jako87 Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Als kijker in NL, betaal je toch ook niet voor BBC. ARD/ZDF en VRT. Zeker wel, de kabelmaatschappijen betalen die zenders voor doorgifte op de Nederlandse kabelnetten en berekenen dat uiteraard door aan de abonnee. Anders is verspreiding via de kabelnetten in Nederland niet toegestaan. Alleen schotelkijkers die zelf voor ontvangst van het oorspronkelijke signaal zorgen betalen niets.
Emekli Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Zeker wel, de kabelmaatschappijen betalen die zenders voor doorgifte op de Nederlandse kabelnetten en berekenen dat uiteraard door aan de abonnee. Anders is verspreiding via de kabelnetten in Nederland niet toegestaan. Alleen schotelkijkers die zelf voor ontvangst van het oorspronkelijke signaal zorgen betalen niets. Jako, goed lezen a.u.b. Wij buitenlandse Nederlanders, betalen wel degelijk een of andere vorm van kijkgeld, maar dan in het land waar wij wonen, dus betalen doe je altijd. En omdat hier o.a. de NPO niet op de kabel zit, hebben wij een abo. bij Canal Digitaal en daar betalen we het zelfde voor als schotel kijkers in NL. Wat jij betaalt voor bijv. BBC, ARD/ZDF, is doorgave kosten, ook kabel firma's maken kosten, maar dit heeft niets met kijkgeld te maken. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
jako87 Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 (aangepast) Helemaal niet, dit zijn auteursrechten die betaald worden aan de BBC e.d. Dus het recht om te mogen kijken, kijkgeld. Dat de kabelaars ook nog distributiekosten maken staat daar los van. Jij betaalt in Turkije uitsluitend voor auteursrechten in Turkije en jij betaalt helemaal niets voor Nederlandse programma's aan CanalDigitaal. Dat zijn juist uitsluitend distributiekosten. 10 augustus 2014 aangepast door jako87
Sverige Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Helemaal niet, dit zijn auteursrechten die betaald worden aan de BBC e.d. Dus het recht om te mogen kijken, kijkgeld. Dat de kabelaars ook nog distributiekosten maken staat daar los van. Jij betaalt in Turkije uitsluitend voor auteursrechten in Turkije en jij betaalt helemaal niets voor Nederlandse programma's aan CanalDigitaal. Dat zijn juist uitsluitend distributiekosten. Dat is dus een interessante vraag. Als je sat tv kijkt, en je hebt daarvoor een smartcard nodig, of het nou voor een nederlands, Zweeds of een ander pakket is.... Ik geloof nooit dat het alleen maar distributiekosten zijn. Je betaalt ten eerste (in Zweden in ieder geval) voor het encryptiesysteem incl smartcard. Dat is nu 59 SKr per maand voor je hoofdkaart... Daarboven je "abonnement" op je pakket... maar als het enkel over distributiekosten zou gaan, zou het volgens mij nooit een fors hogere prijs kunnen rechtvaardigen voor een paar zenders meer in een bepaald pakket... en dan heb ik het niet over "echte" pay tv, zoals filmzenders oid. Voor je tweelingkaart betaal je dan ongeacht welk pakket er gespiegeld moet worden 99 SKr, waarvan 19 SKr encryptiekosten, per maand http://www.canaldigital.se/Global/documents/prislistor/Prislista-parabol-Canal-Digital.pdf Ik denk dus echt wel dat er 'andere' kosten in die pakketten verwerkt zitten... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
jako87 Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Nee, de rechten worden betaald door de omroepen in Zweden en die betalen alleen voor het aantal potentiële kijkers in Zweden=het aantal inwoners van Zweden. Wellicht standaard voor alle Nordic landen, maar dat doet aan het principe niks af. Voor prime zenders is dat relatief veel, maar ook daar zijn de dure rechten alleen voor het eigen land betaald en daarom kun je er geen abonnement op afsluiten als buitenlander. Nu kun je voor Zweden nog beargumenteren dat in dit EU land dergelijke contracten niet geldig zijn, want verplicht voor de hele EU, maar dat geldt niet voor Turkije of Noorwegen. Encryptiekosten en smartcard vallen uiteraard onder distributiekosten.
Emekli Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Jako, goed lezen a.u.b. Wij buitenlandse Nederlanders, betalen wel degelijk een of andere vorm van kijkgeld, maar dan in het land waar wij wonen, dus betalen doe je altijd. En omdat hier o.a. de NPO niet op de kabel zit, hebben wij een abo. bij Canal Digitaal en daar betalen we het zelfde voor als schotel kijkers in NL. Wat jij betaalt voor bijv. BBC, ARD/ZDF, is doorgave kosten, ook kabel firma's maken kosten, maar dit heeft niets met kijkgeld te maken. Ik schreef; "Wat jij betaalt voor bijv. BBC, ARD/ZDF, is doorgave kosten, ook kabel firma's maken kosten, maar dit heeft niets met kijkgeld te maken." en jij maakt er weer een moeilijk verhaal van. Ik blijf het maar even kijkgeld noemen, maar die gelden zijn nu net voor de omroep van het land waar in je woont. Dus in NL voor de NPO en hier voor de TRT. En van dat geld, worden auteursrechten betaald voor aankoop van buitenlandse programma's en het maken van eigen programma's. Helderder kan ik het niet maken. Wat mij betreft, einde discussie. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
jako87 Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 (aangepast) Prima, maar je hebt het nog steeds niet begrepen. Jij betaalt helemaal niets aan de NPO, terwijl Turken die in Nederland via de kabel naar de TRT kijken wel betalen aan de TRT. Je schijnt te denken dat kabelaars alles wat in de ether zit 'zomaar' op de kabel kunnen zetten en zo werkt dat niet. 10 augustus 2014 aangepast door jako87
Emekli Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Ik heb gezegd einde discussie, maar toch nog even, dus als je via de kabel kijkt betaal je voor elk buitenland kijkgeld/auteursrechten?. Je gelooft je zelf toch niet, dan zou je zeer fluctuerende kabelabonnementen krijgen, die maandelijks moeten worden aan gepast. En hoe betalen die Turken dan aan de TRT?, ik ken genoeg Turken, die in de winter in NL wonen en in de zomer hier en heb zo iets nog nooit gehoord. Uit ervaring weet ik, je betaalt hier maandelijks je kijkgeld en hoe, klinkt vreemd, maar dit zit in je elektriciteit rekening verdisconteerd. En Turken in NL betalen geen Turkse electriciteit rekening, maar een Nederlandse. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
jako87 Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 In Nederland betaal je je kabelabonnement en die betaalt aan elke buitenlandse zender voor de rechten. Een Turk in Nederland betaalt zo mee aan de productie van Turkse programma's. De rechten worden per contractperiode afgesloten en dat is normaliter enkele jaren, nooit 1 maand. Zodra de periode is afgesloten wordt opnieuw onderhandeld en kan het zijn dat een zender van de kabel gehaald wordt. Dat jij hier nog nooit van gehoord hebt zegt vooral iets over jou.
ebhoorn Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Allen, Mijn conclusie was dat de NPO de publieke zenders gratis toegankelijk heeft gemaakt op een relatief goedkope manier voor de consument - nl via digitenne. Digitenne is 'n laagdrempeliger medium dan een schotel, nieuwe TV's zijn standaard met een DVB-T ingang uitgerust. Daarentegen is DVB-S in TV's in opkomst, en zijn schotelantennes omvangrijk en soms moeilijk toepasbaar. Ik moet dus mijn eerder ingenomen standpunt herroepen, zoals ik al had gedaan. De discussie was pittig, maar wel interessant - waarvoor dank. Wat mij betreft mag de NPO best meer budget ontvangen, hoewel je als klein land niet het niveau van de BBC kan halen (want: 5 miljard budget op 7,6 miljoen huishoudens zou zo'n 650 Euro kijkgeld inhouden - al of niet via de belasting). Waar alom weerstand tegen was, is het moeten meebetalen aan ongevraagde zenders. Dat is alleen van toepassing bij Nederlanders in het buitenland. Wellicht dat dat een aspect is dat verbeterd kan worden. Dank aan de moderators die (wellicht met gekromde tenen) de discussie in goede banen hebben geleid en o.a. de titel hebben aangepast.
Sverige Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Ongevraagd extra meebetalen aan zenders die je niet interesseren heb je vrijwel overal... Tenzij je alleen FTA programma's op de satelliet kijkt... je kijkgeld (al dan niet via belasting of aparte inning) ben je altijd kwijt, maar als je paketten gaat afnemen zitten er altijd erg veel rotzooi programma's bij in mijn ogen. Zo moet je in veel gevallen voor discovery-achtige zenders gaan meebetalen of popmuziekzenders waar ik niets aan vind... Canaldigital (Zweden) heeft nu wel een interessant aanbod waarin je naast het Lokal Paket (waar 13 verschillende zenders inzitten) 4 extra zenders naar keuze uit het Familiepaket kan kiezen (Lokalpaketet med 4 Favoriter), maar dat kost dan wel weer 60 Kr extra.... en omdat er eigenlijk slechts 1 of eventueel 2 zenders zijn die ik wel zou willen, vind ik het te veel geld.... Maar het opent een weg naar een meer gepersonaliseerde zenderkeuze volgens mij... En dat zou heel erg interessamnt zijn. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Emekli Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 In Nederland betaal je je kabelabonnement en die betaalt aan elke buitenlandse zender voor de rechten. Een Turk in Nederland betaalt zo mee aan de productie van Turkse programma's. De rechten worden per contractperiode afgesloten en dat is normaliter enkele jaren, nooit 1 maand. Zodra de periode is afgesloten wordt opnieuw onderhandeld en kan het zijn dat een zender van de kabel gehaald wordt. Dat jij hier nog nooit van gehoord hebt zegt vooral iets over jou. Nou, jij je zin. Je laatste zin bevalt mij helemaal niet. Schelden doe je maar thuis en niet op een forum. Overigens, heb jij alle wijsheid in pacht?. En nu stop ik deze non-discussie, heb hier geen zin in. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen