Ga naar inhoud


Hoe zoek ik TNT-SAT zenders met mijn XTrend ET-8000


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mijn XTrend ET-8000 werkt intussen feilloos voor TV-Vlaanderen.

 

Maar nu wil ik ook de franse TNT-SAT zenders erop krijgen.

Ik heb daartoe een TNT-SAT Viaccess kaart in de onderste kaartlezer zitten.

 

Beide kaartlezers (Boven is TV-Vlaanderen, onder is TNT-SAT) zijn al op die manier ge-edit in oscam.server.

En ik ben ook aan het experimenteren met de fameuse AES keys (een zorg voor straks).

 

Mijn vraag is eigenlijk in de eerste plaats :

Hoe kan ik zoeken/scannen naar de beschikbare TNT-SAT zenders op Astra 19.2 E (daar zitten ze op) ?

Misschien een domme vraag, maar ik ben nog steeds zeer nieuw in dit satellite wereldje.

Daarom graag heel simpele en stap-voor-stap richtlijnen.

 

Mijn dank is bij voorbaat heel groot :)

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of daar een automatische mogelijkheid voor is weet ik niet, dit zijn iig de frequenties:

 

http://nl.kingofsat.net/pack-tntsat.php

 

Dank je Youriy.

 

Deze lijst maakt mij al wat wijzer.

Maar wat ik eigenlijk zoek is een mogelijkheid om een scan te doen met mijn XTrend ET-8000 zodat ik (ten minste) alle TNT-SAT zenders krijg in een last-scan bouquet.

Van daaruit zou ik dan een selectie kunnen doen van de zenders die ik wil (de TNT SD en HD zenders).

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten bestaat een dergelijke scan (nog) niet. Wel kun je een complete scan van Astra19 doen en vervolgens selecteren op provider csat (CanalSat) , een deel van die zenders maakt tevens deel uit van het gratis TNT(SAT) pakket.

 

Als je alleen csat zenders wilt inlezen kun je op 1 van de zenders afstemmen uit het CanalSat pakket  en vervolgens bij handmatig zenderzoeken kiezen voor netwerk zoeken. Dan worden alle zenders van het pakket van Canalsat ingelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jako87.

 

Met deze scan en met de lijst die ik van Youriy kreeg moet er een en ander wel lukken denk ik.

 

Er zijn nog twee lastige zenders : NTI en 17 (of D17)

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het niet meer mogelijk was om HD zenders van Canalsat (of TNT Sat) op een niet CSAT-gecertifieerde ontvanger te bekijken? Ik heb een nieuwe Canalsat kaart en het lukt me in elk geval niet, zelfs niet in een fysieke cam. Of is het voor de HD zenders van TNT Sat anders? Ook dacht ik dat het niet meer werkte met die AES keys. Of ben je er toch in geslaagd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat het niet meer mogelijk was om HD zenders van Canalsat (of TNT Sat) op een niet CSAT-gecertifieerde ontvanger te bekijken? Ik heb een nieuwe Canalsat kaart en het lukt me in elk geval niet, zelfs niet in een fysieke cam. Of is het voor de HD zenders van TNT Sat anders? Ook dacht ik dat het niet meer werkte met die AES keys. Of ben je er toch in geslaagd?

 

Je hebt gelijk vrees ik.

Ik heb vanalles geprobeerd, ook met alle mogelijke AES keys, maar de (4 of 5) HD zenders komen er niet door.

Alle SD zenders komen er wel door.

Ik heb besloten om het erbij te laten, alle SD zenders is goed genoeg

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk vrees ik.

Ik heb vanalles geprobeerd, ook met alle mogelijke AES keys, maar de (4 of 5) HD zenders komen er niet door.

Alle SD zenders komen er wel door.

Ik heb besloten om het erbij te laten, alle SD zenders is goed genoeg

 

Ik ben er ook uren mee bezig geweest. Maar het werkt gewoon niet. Op Franse fora lijkt er ook geen enkele oplossing mogelijk, behalve met oudere seca-kaarten en bepaalde ontvangers (Atlas HD100) die je dan weer zou kunnen intern sharen. Maar ik heb een nieuwe kaart en niet zo'n ontvanger dus volgens mij kan het gewoon niet. Er zijn wel geruchten dat ze ook de SD zenders in de nabije toekomst op die manier gaan versleutelen zodat er niets meer te rapen valt op alle ontvangers behalve de CanalReady-ontvangers. Maar ik heb daar zo mijn twijfels bij of ze dat echt gaan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel sites waar er met een regelmaat van de klok nieuwe AES keys verschijnen.

Maar tot nu toe werkten die bij mij nooit.

Misschien maak ik met al die afzonderlijke keys niet de goeie complete string.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind wel sites waar er met een regelmaat van de klok nieuwe AES keys verschijnen.

Maar tot nu toe werkten die bij mij nooit.

Misschien maak ik met al die afzonderlijke keys niet de goeie complete string.

 

Die zijn enkel voor de bestaande oude kaarten. Hebben we dus niets aan. En de oude kaarten kan je niet meer krijgen of activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn enkel voor de bestaande oude kaarten. Hebben we dus niets aan. En de oude kaarten kan je niet meer krijgen of activeren.

 

Dank FrankAdem,

 

Ik kan dus al mijn verwoede pogingen definief stoppen.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de goede aes hebt werkt het gewoon, tot het WK voetbal waren de HD zenders gewoon werkend. Momenteel is de HD aes niet publiek bekend maar, volgens sterke geruchten, is inmiddels het gehele algoritme bekend. Het is dan theoretisch mogelijk om een softcam auto-update te maken, zodat de nieuwe aes uit de stream wordt gelezen, net als bij de officiële ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de goede aes hebt werkt het gewoon, tot het WK voetbal waren de HD zenders gewoon werkend. Momenteel is de HD aes niet publiek bekend maar, volgens sterke geruchten, is inmiddels het gehele algoritme bekend. Het is dan theoretisch mogelijk om een softcam auto-update te maken, zodat de nieuwe aes uit de stream wordt gelezen, net als bij de officiële ontvangers.

 

Werken die ook met de "nieuwe" viaccess 039-kaarten van csat? Ik dacht dat het enkel op de oude seca kaarten werkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...