Ga naar inhoud


Hoe zoek ik TNT-SAT zenders met mijn XTrend ET-8000


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Als je de goede aes hebt werkt het gewoon, tot het WK voetbal waren de HD zenders gewoon werkend. Momenteel is de HD aes niet publiek bekend maar, volgens sterke geruchten, is inmiddels het gehele algoritme bekend. Het is dan theoretisch mogelijk om een softcam auto-update te maken, zodat de nieuwe aes uit de stream wordt gelezen, net als bij de officiële ontvangers.

 

Dat is natuurlijk de max, maar ...

Mijn probleem is dat ik niet weet waar ik moet beginnen zoeken naar die gehele algoritme.

Laat staan hoe ik zo'n softcan auto-update te maken.

Alle hulp zou hier met heel veel dank aanvaard worden :)

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb vanalles geprobeerd, ook met alle mogelijke AES keys, maar de (4 of 5) HD zenders komen er niet door.

 

De enige HD-zender van TNTSAT die het wel doet is Chérie25.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd ziek van dat geëtter met TNTSat, dan werkte het een tijdje prima, ook in HD. Het kijkplezier en gemak alles op een ontvanger te hebben was steeds van beperkte duur. Dan werden die key's weer veranderd en zat je tijden zonder beeld totdat er weer iemand was die de nieuwe key's had onderschept. Heb met frisse tegenzin maar een Fransat kastje aangeschaft en zit nu lekker te rommelen met AB's maar heb wel constant beeld en meer HD zenders. Op de andere TV's kijken we naar TNT-HD via een harkje. Helaas geen Canal+ meer!

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afwisselend heb ik twee woonadressen (buiten Frankrijk). Op het ene adres is TNT-HD via DVB-T op een hark van 2 meter lengte te ontvangen, geen omkijken naar. Maar op het tweede woonadres alleen via DVB-S, met de steeds weer tijdelijke uitvallen bij TNTSAT.

 

Ik ben gelukkig de enige in ons huishouden die zo nu en dan kijkt, dus wacht ik gewoon tot TNTSAT weer aan de praat te krijgen is. Wel ronduit belachelijk hoe Canal+ kijkers dwarszit. In Frankrijk zullen ze mij nooit als klant krijgen!

aangepast door KvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...