Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even gekeken rechten staan goed en heb geen last van synolocker

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

[10-8-2014 17:04:13] Waarschuwing:    Bestand /######/C schijf/C/Users/######/Desktop/Foto/P3185485.JPG wordt overgeslagen
   550 ########: Permission denied.

####### is prive informatie

C schijf/C/Users/Administrator/Desktop

C schijf/C/Users/mijnlief/Desktop

C schijf/C/Users/muppie/Desktop

als het programma backup4all geïnstalleerd wordt door een UserX heeft het programma natuurlijk niet automatisch de toegang tot privé mappen van supervisors of superusers...

dat zou mijn neefje hackerJOe wel leuk vinden als dat zo eenvoudig was

behalve als de Administrator het zelf geïnstalleerd heeft en ook zelve toepast / uitvoert

denk je dan,

maar zo is het niet, wegens privacy van meerdere gebruikers op een PC moet de gebruiker bewust toegang geven aan de Admin over persoonlijke data en inhoudt

550 is altijd een rechten kwestie

dus als je de eigenschappen van het mapje bekijkt moet administrator erbij staan, anders is dat de struikelblok bij je kopieer acties.

er zijn andere backup proggies die de rechten (attributes Gidś en Uidś) honoreren en waarderen maar wel als superuser het bestand in kwestie mag kopieren, toegang is en blijft dan toch veilig

aangepast door Tonskidutch

Second Life

Mungo Parker

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je kunt kijken of het wel werkt als je dat backup programma opstart als administrator dan heb je meer rechten (ook als je gebruikersaccount al admin rechten heeft)  Als je het programma op die manier hebt opgestart moet je zonder problemen van elk account de bestanden kunnen overzetten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat is juist het probleem zelfs dan werkt het niet waar zou dit aan kunnen liggen.

Geplaatst:

heb je al eens naar de eigenschappen van dat ene P3185485.JPG bestand gekeken,

eigenaarworden.gif

je zou kunnen zien of de administrator erbij staat en trachten als aangemelde gebruiker die administrator te machtigen

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Als ik de map rechten geef krijgen de onderliggende bestanden dan niet dezelfde rechten ? Want daar ging ik van uit.

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp moet ik elk bestand nagaan wat problemen geeft ?

Geplaatst:

Je kunt alle onderliggende bestanden en mappen wel de rechten laten overnemen van de hoofdmap.  Ga naar de eigenschappen van de map en daar geavanceerd. Het wijst bijna voor zichzelf. Je hoeft niet perse eigenaar te zijn om te kunnen back-uppen normaal gesproken.

Ik zat nog eens er over te denken, maar volgens mij is de 550 error een probleem bij het wegschrijven

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb alle rechten nu goed staan en start op als administrator maar het wil nog niet.

Vanavond ga ik eens een andere computer proberen om te zien of die wel werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...