Ga naar inhoud


Ondertiteling andere kleur met VTI Image


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet waar het aan ligt, wellicht achteruitgang ogen, maar de laatste tijd heb ik steeds meer moeite met het lezen van de m.n. witte ondertiteling en soms kleine letters op de CD HD zenders.

Veelvuldig is er een witte achtergrond en dan kan ik de ondertiteling nauwelijks lezen.

 

Op Discovery en History HD gebruik ik nu gele letters en daarmee heb ik geen enkel probleem.

Kan ik de kleur en eventueel de lettergrootte van de CD HD zenders aanpassen?

 

Als Skin gebruik ik AtileHD Pro.

 

Als het niet binnen VTI mogelijk is, misschien op een ander Image?

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Jürgen

ik heb mijne zo staan 

post-41606-0-40988700-1407704857.jpg

post-41606-0-23415800-1407704725.jpg post-41606-0-91369300-1407704732.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Neem aan dat je deze mogelijkheid nog gevonden had...?

 

 

Ik zou niet eens meer durven te schrijven dat ik deze topic niet zou hebben gezien want anders krijg ik gelijk van langs, "alstublieft niet nog eens!!!;)

Nee hoor, dit is geen optie.

Helaas kunnen anderen zoals o.a. Discovery en History HD wel een fatsoenlijke ondertiteling presenteren.

 

Denk dat ik OpenPli toch weer eens moet uitproberen, zou het jammer vinden want VTI is toch nog steeds mijn favoriet.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sjaak, ik had ook niet expliciet naar een zwart randje gevraagd maar simpelweg om een beter leesbaar lettertype.

Ik heb de indruk dat het bij OpenPLI iets beter geregeld is maar dat ga ik vandaag ondervinden.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je misschien bij extensions 

letterbox staan 

 

post-41606-0-56794200-1407750822.jpg

post-41606-0-30855000-1407750810.jpg

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kan ook eens een paar andere skins proberen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...ok maar dan moet ik eerst OpenPli installeren en mij daar weer eens in verdiepen.

Is al een eeuwigheid geleden dat ik OpenPli heb gebruikt, moet dit wel doen als mijn wederhelft even pleite is want anders krijg ik daar weer commentaar op waarom dingen veranderen die prima functioneren :D

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

"Denk dat ik OpenPli toch weer eens moet uitproberen, zou het jammer vinden want VTI is toch nog steeds mijn favoriet."

 

Ben het daar helemaal mee eens en daarom is het extra triest, dat ze er nog steeds niks aan gedaan hebben en dit

al enkele jaren.

Heb hier diverse malen over geschreven op het VTi-support forum, antwoord moet nog komen.

Wat die VTi gasten allemaal niet voor ons doen, gewoon formidabel en ondertitels worden dan verwaarloosd.

Snap dit echt niet.

 

...............................................

 

@sjaak,

 

"@Jürgen, bij de PO wordt er een zwart randje om de letters gezet dat is goed te lezen ook bij een witte achtergrond, daar hadden ze een jaren terug al een voorsprong mee op de commerciëlen. Dat zal dus niet van de image afhangen wel als je dvb ondertiteling gebruikt dan kun je allerlei kleurtjes en frutsels instellen en bij pli zijn er dat nogal wat, maar een zwart randje zit er niet bij".

 

Wat de NPO doet, staat los van dit verhaal.

Ik denk dat Jürgen het heeft over de ondertiteling die je via het menu opzet, en niet de teletekst pagina 888,

Daar zit een heel verschil in.

 

Bij de France zender TV5 wordt ook in het Nederlands ondertiteld.

Zowel via teletekst als het menu.

Laatste ziet er hier wél goed uit, want DVB ondertiteling en lijkt verdacht veel op "normale" ondertiteling.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste indruk is inderdaad dat OpenPLi meer mogelijkheden biedt om de ondertiteling duidelijker weer te geven.

Op zich misschien ook wel verklaarbaar want VTi heeft gelet op zijn primaire Duitse klantenkring niet al te groot belang om iets aan de ondertiteling te doen want de Duitsers gebruiken immers de ondertiteling niet of nauwelijks.

Eerst maar even een paar dagen testen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet dat dan ? De besturings systemen zijn allemaal op dezelfde E2 leest gestoeld.

 

sure, dat is waar

but

niet elke plugin is uitwisselbaar en zo ook standaard instellingen... (er is een wezenlijk verschil in de images voor enigma2)

ik zou eerder gewoon eens aan de resolutie schroeven (av-instellingen)

 

ciao ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eerder gewoon eens aan de resolutie schroeven (av-instellingen)

 

 

Ik veronderstel dat de laatste opmerking niets met het antwoord van Sjaak te maken heeft.

Zo ja, dan moet je mij toch proberen uit te leggen wat de ondertiteling te maken heeft met de resolutie vanuit gaande dat ik een resolutie heb ingesteld van 1080i.

 

Ik heb het over witte en soms te kleine letters en die kan ik mijn inziens niet aanpassen door de resolutie te wijzigen.

 

Overigens heb ik na 1 avond testen toch de indruk dat in OpenPLi de ondertiteling over het geheel beter te lezen is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

laten we het niet over sjaak(k) hebben

dus ik ging meteen on topic

 

maar welke ondertitels spreken we over

(zelfs het zwarte randje zit er gewoon bij)

 

is het dvb-sub 088

is het viedotext 888

is het srt bij een roof film

is het de vast ingebakken (door de studio gesubtitled in NL)

 

 

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar welke ondertitels spreken we over

(zelfs het zwarte randje zit er gewoon bij)

 

is het dvb-sub 088

is het viedotext 888

is het srt bij een roof film

is het de vast ingebakken (door de studio gesubtitled in NL)

 

Jij hebt het over het zwarte randje bij de ondertiteling van de NPO zenders en ik heb het over de ondertiteling van de commerciëlen, weliswaar niet zo expliciet genoemd.

 

Nu weet ik niet goed hoe ik op jouw 4 vragen moet antwoorden, simpelweg omdat ik niet snap wat jij daarmee bedoeld.

Voor mij is een ondertiteling gewoon letters die op het scherm geplaatst worden en heb geen benul op welke technische wijze dit gebeurd.

 

Ik constateer nu alleen dat ik bij OpenPLi daar enige invloed op kan uitoefenen terwijl ik dit binnen VTI nog niet heb kunnen ontdekken, of mis ik iets?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...